Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Jaa, det kan jag. Varför han ( min bror) sa så vet jag inte. MEN jag litar på min brors människokännedom s.a.s. Jag reflekterade inte nämnvärt över det eftersom jag inte visste vem M.R var då. Jag litar även till 100% på det han sa om Rönnlunds erbjudande om skjuts till Helena, Om han såg det själv eller hörde det i andra hand vet jag ej. Jag lyssnade inte på detaljer eftersom jag inte visste vem människan dom pratade om var. Mina syskon pratade alltså. Dom pratar aldrig illa om personer f.ö. Detta är sant. Varför i hela världen skulle dom ljuga om det. Att jag minns namnet beror på skallgångarna han sedan ledde, som det skakades på huvudet åt. Jag vet inte varför folk skrattade bakom hans rygg. Jag står fast vid det jag säger. Det är inga lögner. Rönnlund anklagar mej för lögner såg jag. Ljuger även den som la ut hans namn som den som satt anhållen nu? Ljuger även den som Rönnlund själv sagt till att han följde Helena till bron och sen vände. Det sa han till en "vän" lååångt innan detta med pilot kom fram. Inte lätt att komma ihåg alla lögner kanske. Den som verkligen ljuger är den som skickar runt massa pm med namn på folk. Det är lite som den som ligger och kör mot trafiken, men anklagar alla andra för att köra fel. Det finns två personer som smyger i denna tråd utan att hjälpa till, utan tittar fram endast när dom ser sitt namn nämnas. P.U och M.R. Märkligt.
Märkligt, du säger dig lita på din brors människokännedom men skriver några rader senare det motsägelsefulla: "Om han såg det själv eller hörde det i andra hand
vet jag ej."
Om din bror nu har hört detta i efterhand så finns det väl ingen anledning att lyfta fram hans människokännedom?
Du vet alltså inte om din bror själv, med egna ögon såg hur MR erbjöd HA skjuts eller om det här i själva verket är något som han har hört i efterhand av någon annan? en person som kanske i sin tur också har hör detta av någon annan?
Det betyder alltså att du inte har pratat med din bror om det här någon gång under dessa 25 år eftersom du fortfarande
inte vet om han såg det här själv eller hörde det i andra hand? det verkar ju helt sjukt...
Ta och ring honom idag då och ställ den frågan till honom!