2017-07-15, 18:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
MR visar upp mycket hud på bilden, han kan alltså inte ha haft några synliga skador på t.ex. armarna, händerna, halsen eller i ansiktet vilket en GM borde ha. Jag tänker mig att HA's baneman borde ha haft skador liknande PU's (om nu lägenhetsvittnet talade sanning ang. PU).

Men vi vet väl inte när bilden på skallgången är tagen (i så fall har jag missar det). Är det dagen efter Helena försvann eller långt senare?
Citera
2017-07-15, 18:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jaa, det kan jag. Varför han ( min bror) sa så vet jag inte. MEN jag litar på min brors människokännedom s.a.s. Jag reflekterade inte nämnvärt över det eftersom jag inte visste vem M.R var då. Jag litar även till 100% på det han sa om Rönnlunds erbjudande om skjuts till Helena, Om han såg det själv eller hörde det i andra hand vet jag ej. Jag lyssnade inte på detaljer eftersom jag inte visste vem människan dom pratade om var. Mina syskon pratade alltså. Dom pratar aldrig illa om personer f.ö. Detta är sant. Varför i hela världen skulle dom ljuga om det. Att jag minns namnet beror på skallgångarna han sedan ledde, som det skakades på huvudet åt. Jag vet inte varför folk skrattade bakom hans rygg. Jag står fast vid det jag säger. Det är inga lögner. Rönnlund anklagar mej för lögner såg jag. Ljuger även den som la ut hans namn som den som satt anhållen nu? Ljuger även den som Rönnlund själv sagt till att han följde Helena till bron och sen vände. Det sa han till en "vän" lååångt innan detta med pilot kom fram. Inte lätt att komma ihåg alla lögner kanske. Den som verkligen ljuger är den som skickar runt massa pm med namn på folk. Det är lite som den som ligger och kör mot trafiken, men anklagar alla andra för att köra fel. Det finns två personer som smyger i denna tråd utan att hjälpa till, utan tittar fram endast när dom ser sitt namn nämnas. P.U och M.R. Märkligt.

Märkligt, du säger dig lita på din brors människokännedom men skriver några rader senare det motsägelsefulla: "Om han såg det själv eller hörde det i andra hand vet jag ej."
Om din bror nu har hört detta i efterhand så finns det väl ingen anledning att lyfta fram hans människokännedom?

Du vet alltså inte om din bror själv, med egna ögon såg hur MR erbjöd HA skjuts eller om det här i själva verket är något som han har hört i efterhand av någon annan? en person som kanske i sin tur också har hör detta av någon annan?

Det betyder alltså att du inte har pratat med din bror om det här någon gång under dessa 25 år eftersom du fortfarande inte vet om han såg det här själv eller hörde det i andra hand? det verkar ju helt sjukt...
Ta och ring honom idag då och ställ den frågan till honom!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-15 kl. 18:58.
Citera
2017-07-15, 19:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Men vi vet väl inte när bilden på skallgången är tagen (i så fall har jag missar det). Är det dagen efter Helena försvann eller långt senare?

Nej men det måste väl gå att ta reda på?
Blodiga rivsår och klösmärken med efterföljande blodskorpor sitter kvar ett bra tag minst en vecka, säkert uppåt 14 dagar.
Citera
2017-07-15, 19:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Nej men det måste väl gå att ta reda på?
Blodiga rivsår och klösmärken med efterföljande blodskorpor sitter kvar ett bra tag minst en vecka, säkert uppåt 14 dagar.

Ja, det är klart att det går, men det förutsätter att de som har kännedom om detta vill delge informationen till allmogen.

Har Radio Skaraborg letat fram ett bild som de själva kanske har tagit då skallgången genomfördes? Eller har de köpt bilden från någon privatperson eller från någon bildbyrå???
Citera
2017-07-15, 19:18
Medlem
MR kan inte vara Pilot, inte fan är man sjukskriven i en vecka och arrangerar skallgångar.
Citera
2017-07-15, 19:20
Medlem
Xeitums avatar
Tja, den som just nu verkar mest övertygad om att det är MRö som är Pilot skrev bara för ett par dagar sedan något i stil med "...att TS är Pilot tvivlar jag inte en sekund på...."(ngt ditåt). Det är givetvis okej att ändra sig även i detta fall men det är nog klokt att inte yttra sig så tvärsäkert när det uppenbarligen inte finns täcking för det.
Citera
2017-07-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Tja, den som just nu verkar mest övertygad om att det är MRö som är Pilot skrev bara för ett par dagar sedan något i stil med "...att TS är Pilot tvivlar jag inte en sekund på...."(ngt ditåt). Det är givetvis okej att ändra sig även i detta fall men det är nog klokt att inte yttra sig så tvärsäkert när det uppenbarligen inte finns täcking för det.
är det någon som han har försvarat stenhårt? Det är också intressant!!
Citera
2017-07-15, 19:59
Medlem
Var är PU?? Vore klart intressant att få höra dina åsikter om det senaste dygnets påståenden här.
Citera
2017-07-15, 20:30
Medlem
Ang. PU taxiresa från Stadt. Har medresenären (JJ ?) och chauffören bekräftat destination och tidsangivelser? Vad gjorde PU därefter på natten?
Citera
2017-07-15, 20:37
Medlem
Citat:
MR visar upp mycket hud på bilden, han kan alltså inte ha haft några synliga skador på t.ex. armarna, händerna, halsen eller i ansiktet vilket en GM borde ha. Jag tänker mig att HA's baneman borde ha haft skador liknande PU's (om nu lägenhetsvittnet talade sanning ang. PU).
PU är baneman och MR medhjälpare som rings in när det gått åt helvete? Spekulerar....
Citera
2017-07-15, 20:39
Medlem
JJ som åkte med PU antar jag är en tjej... ... som ev kan ha uttalat orden "nej så får ni inte göra!"????????????
Citera
2017-07-15, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det är genant att läsa att du syftar till hörsägen i flera led. DU står givetvis för dina inlägg.

Klart jag står för mina inlägg!
Varför skulle det vara genant att jag syftar på hörsägen i flera led?? Det är ju så det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in