2017-07-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Nån som kan mkt om Bannon får gärna förklara Trumps fjäskande för Saudi för mig och varför de är så jävla sugna på att börja bråka med Iran igen av alla jävla muslimländer.

Jag tror inte det är Bannons fel, att Trump för en saudi-vänlig politik. Troligen är det globalisterna i Vita Huset, som pressat fram det. Bannons inflytande torde mer ligga pa det inrikespolitiska omradet - sa har jag tolkat läget.
Citera
2017-07-08, 18:44
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Nån som kan mkt om Bannon får gärna förklara Trumps fjäskande för Saudi för mig och varför de är så jävla sugna på att börja bråka med Iran igen av alla jävla muslimländer.
När det gäller kontakterna med Saudi tror jag Dilberts analys av hur Trump agerar stämmer.

Dvs han får dom att inse att dom kan bara välja att bli en del av lösningen att stoppa IS eller bli behandlade som en del av problemet.
Citat:
Trump has created a situation - or will soon - in which the peaceful Muslims will either have to do a lot more to help law enforcement find the terrorists in their midst or else live with an increasingly tainted brand. Trump is issuing no free passes for minding your own business. His model makes you part of the solution or part of the problem. No one gets to sit this one out.
http://blog.dilbert.com/post/156532225711/the-persuasion-filter-and-immigration
Citera
2017-07-09, 00:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tror inte det är Bannons fel, att Trump för en saudi-vänlig politik. Troligen är det globalisterna i Vita Huset, som pressat fram det. Bannons inflytande torde mer ligga pa det inrikespolitiska omradet - sa har jag tolkat läget.

Jag tror inte att Bannon (eller Trump) gillar Saudi, men det är ett faktum att Bannon HATAR Iran (och Islam).

https://www.washingtonpost.com/politics/how-bannons-navy-service-during-the-iran-hostage-crisis-shaped-his-views/2017/02/09/99f1e58a-e991-11e6-bf6f-301b6b443624_story.html
Citera
2017-07-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Steve Bannon vad står han för och vad vill han?

Är han intelligent eller idiot eller mellanmjölk?

Är han den som leder Donald Trump och får honom att agera efter hans pipa eller hur ligger det till med det där?

Eller är Bannon helt självständig? Vågar han säga emot Trump? Kan han tvinga Trump till något?

Och framför allt vad vill Bannon politiskt? Och hur framgångsrik kommer han att vara på det?

det var ju med bannons hjälp som trump vann. ingen kommer i närheten av trump om de inte är smarta eller kan tillföra något som någon annan inte kan.
Citera
2017-07-09, 00:53
Medlem
Citat:

du har rätt men jag tror att en del av det inrikespolitiska styr det utrikespolitiska. det är det nya med bannon och trump att de prioriterar sina egna och jobbar på att styra upp det som händer i usa först men det är så mycket som pågår och vilden obama har ställt till med så mycket oreda att man jobbar på flera olika fronter parallellt. sedan är det så att när ludret malmström jobbar på att japan ska släppa tarifferna på fransk ost och lantbruksvaror...och japan kräver i gengäld att eu släpper tarifferna på japanska bilar så vill trump att japan ska ha högre importtariffer på bilar så att man kan skydda sin bilindustri. man märker att trump och bannon jobbar på att skapa fler jobb i usa medan idioten malmström inte har en aning om vad de sysslar med jobbar i en helt annan riktning.
Citera
2017-07-15, 15:09
Medlem
Ny bok, som enligt Breitbart avslöjar den "populistiska alliansen" Bannon-Trump:

http://www.breitbart.com/big-government/2017/07/14/paul-bedard-new-book-details-trump-bannon-populist-alliance/
Citera
2017-07-15, 15:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ny bok, som enligt Breitbart avslöjar den "populistiska alliansen" Bannon-Trump:

http://www.breitbart.com/big-government/2017/07/14/paul-bedard-new-book-details-trump-bannon-populist-alliance/
Kommentarerna till artikeln är ännu härligare:
Citat:
John Washington • 15 hours ago

I'd hate to think where America might be right now if there was NO BANNON - TRUMP ALLIANCE.

Kalambong Kalambong John Washington • 13 hours ago

Take a look at Sweden

Yep, we'd be like that, had Hitlery won

John Washington Kalambong Kalambong • 12 hours ago

Yes I definitely have to agree. Like Sweden or worse.
Citera
2017-07-15, 15:55
Avslutad
Alla som trodde att Trump skulle sparka bort Bannon, hade väll fel nu?
Trump verkar göra det Bannon pekar på och *folk verkar vara nöja med det.

* Civiliserat
Citera
2017-07-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kommentarerna till artikeln är ännu härligare:

Ja, Sverige malas ofta upp som skräckexempel.
Citera
2017-07-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Alla som trodde att Trump skulle sparka bort Bannon, hade väll fel nu?
Trump verkar göra det Bannon pekar på och *folk verkar vara nöja med det.

* Civiliserat

Till en del verkar Trump följa Bannons riktlinjer, som det ser ut nu. Men minns hur det var annat ljud i skällan för nagra manader sedan, när Trump "knappt kände Bannon", när Bannon kickades fran NSC, och när Kushner och globalisterna föreföll dominera helt. Da talade ju flera flashbackskribenter om "Trumpvändningen", och inte sa fa var ju besvikna pa Trump.

Kanske Bannons inflytande har stärkts?
Citera
2017-07-15, 22:49
Avslutad
Citat:
Till en del verkar Trump följa Bannons riktlinjer, som det ser ut nu. Men minns hur det var annat ljud i skällan för nagra manader sedan, när Trump "knappt kände Bannon", när Bannon kickades fran NSC, och när Kushner och globalisterna föreföll dominera helt. Da talade ju flera flashbackskribenter om "Trumpvändningen", och inte sa fa var ju besvikna pa Trump.

Kanske Bannons inflytande har stärkts?

Trump fick väldigt mycket kritik när han lät Deep State få som de ville. Men nu när Trump vill få bort ObamaCare, infört Muslimbannen och snart ska Senaten godkänna muren. Då kommer Trump framstå som ett säkert kort vid nästa val.
Citera
2017-07-16, 08:41
Medlem
Breitbart citerar en artikel i NYT, där Bannon uppges "kämpa för den nationalistiska basen".

http://www.breitbart.com/big-government/2017/07/15/nyt-bannon-fighting-trumps-nationalist-base/.

En till förkämpe för nationalismen ska vara Stephen Miller, en person som väl inte är sa känd!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in