2017-07-15, 21:11
Medlem
Det jag tycker är tråkigaste på FB-sidan är deras dryga svar och sarkastiska de är.
Folk frågar i all välmening, och vill inte alls rota i familjen privatliv.
Man kan svara ödmjukt och kanske skriva det som sagts tidigare...eller?
Alla som frågar något blir sågade i forknölarna och "bara" den inre kretsen som är på sök, får veta mer enligt vissa?
Näe, jag hoppas verkligen Patrik är i liv och valt själv att leva sitt eget liv, utan kontroll .
Han är vuxen, och jag hoppas verkligen han inte valt något annat!
Citera
2017-07-15, 21:12
Medlem
Sekt, det pratades det om även när Pierre var försvunnen men ändå hittades han guppande inte så långt ifrån där han troligen droppat ner i vattnet. Jag tror inte på sekt när det gäller Patrik heller. Tror att han hittas i Hallsberg snart i ungefär samma skick som Pierre.
Citera
2017-07-15, 21:16
Medlem
Citat: Hemma97322Jag förstod det som att det var nåt inom vården. Jag tror ingen kollade upp spåret mer än att fb-gruppen bad folk dela efterlysningen. Ett tag härjades det om att folk skulle åka till en lgh vars adress man fått genom reg skylt på en bil...//

Oj, hm....ja men inom vården är ju empatiskt.
Undrar bara varför han valde Grängesberg efter att varit i Göteborg....verkar inte så genomtänkt....

En annan fundering,hur lätt har man att få tag på morfinpreparat och liknande (tror de heter Tanodil, eller något...), om man är sommarvikarie?

Illa tanke, men den bara slog mig helt apropå...

Har för mig att man kan få en väldigt stark abstinens om man använt typ värkmedicin för att döva stress (många unga kör ju tablettmissbruk, sorgset nog), och just vissa preparat kan ge destruktivt beteende, näst intill depression vid abstinens...rätta mig om jag har fel?

En annan sak är att om man röker hasch får man mycket finnar några dagar efter, i ansiktet....bara en tanke , tänkte på bilderna när han bär röd t-shirt, men som sagt man har ju finnar/plitor hela ungdomsåren så, jao.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-15 kl. 21:32.
Citera
2017-07-15, 21:24
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Sorgligt när man läser inne på facebook, ingen som varit på sök har rapporterat hur stor yta de sökt av, det är bara massa gnäll om deras sjukdomar, skador och hur mycket de har trillat.... Kan de inte ta sig fram av egen maskin är det bättre de håller sig på balkongen o fortsätter fylla blomlådan med gula Blendfimpar.

Det gäller att vara godast, vet du. Om man inte kan vinna tävlingen kan man försöka skuldbelägga andra ("ni som inte letar borde skämmas!") eller så kan man ha krämpor ("trots att jag har så ont...") Nu gäller det att positionera sig i hierarkin.
Citera
2017-07-15, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Citat: Hemma97322Jag förstod det som att det var nåt inom vården. Jag tror ingen kollade upp spåret mer än att fb-gruppen bad folk dela efterlysningen. Ett tag härjades det om att folk skulle åka till en lgh vars adress man fått genom reg skylt på en bil...//

Oj, hm....ja men inom vården är ju empatiskt.
Undrar bara varför han valde Grängesberg efter att varit i Göteborg....verkar inte så genomtänkt....

En annan fundering,hur lätt har man att få tag på morfinpreparat och liknande (tror de heter Tanodil, eller något...), om man är sommarvikarie?

Illa tanke, men den bara slog mig helt apropå...

Har för mig att man kan få en väldigt stark abstinens om man använt typ värkmedicin för att döva stress (många unga kör ju tablettmissbruk, sorgset nog), och just vissa preparat kan ge destruktivt beteende, näst intill depression vid abstinens...rätta mig om jag har fel?
Eller så vill han helt enkelt tjäna pengar för att kunna köpa mat, betala hyra mm mm. Han är nog hos nån god vän och mår bra nu när han slipper familjen!
Citera
2017-07-15, 21:29
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Sjukt konstigt att föräldrarna har tillgång till sonens Fb-konto, dessutom konstigt om dom skulle kunna lista ut hans lösenord.

Jag har funderat i andra banor och tänker att P kanske var medlem på någon homosexuell dejtingsida, chattade och eventuellt lärde känna någon. Skam i kroppen och vad föräldrarna och omgivning skulle säga så väljer han att gömma sig med denna kille.

Ett annat senario skulle kunna vara att han bestämmer träff med en kille han pratat med och det går åt skogen, eventuellt en psykopat som tar livet av honom.

Det har vi diskuterat för längesedan!
Citera
2017-07-15, 21:33
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Sekt, det pratades det om även när Pierre var försvunnen men ändå hittades han guppande inte så långt ifrån där han troligen droppat ner i vattnet. Jag tror inte på sekt när det gäller Patrik heller. Tror att han hittas i Hallsberg snart i ungefär samma skick som Pierre.

Det VI kallar "sekt" är "Hitta Patrikgruppen" i första hand!
Citera
2017-07-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Eller så vill han helt enkelt tjäna pengar för att kunna köpa mat, betala hyra mm mm. Han är nog hos nån god vän och mår bra nu när han slipper familjen!

Jo
Citera
2017-07-15, 21:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av privatspanarna
ja det tycker jag ... och tydligen är det någon som hänger både här och på fejjan och rappotera mina inlägg jag gör här till admin i den andra gruppen ...

Det är långt fler än "någon," som huserar i båda grupperna!
Några ur "Sekten" har skrivit, att De läser här.
Citera
2017-07-15, 21:39
Medlem
Så idiotiskt om nu han är, sen några veckor tillbaka, hos en god vän, medans FUKK och Missing People snubblar runt i skogarna och slår sig ...
Citera
2017-07-15, 21:50
Medlem
CallePhilles avatar
Ungdomsturnering i fotboll kanske lockar?
Citat:
Sen har jag en fråga.. är Patrik fotbolls intresserad? Det är Gothia cup i Göteborg nästa vecka.. kan det finnas anledning att tro att han söker sig dit? Sätta upp lappar??

Angående sök i Hallsberg imorgon och på måndag!!! 💖
Citat:
Ensamma, eller två och två i all ära men nu när det är organiserade sök så, snälla, anslut till de om ni har tid! 💖
Vi vet att säkerligen alla i Hallsberg har ögonen öppna och det är vi oerhört tacksamma för! Tack! 💖
Men ett organiserat sök med många, många ögon är oslåbart! 💖 //Admin

💕 Kom igen nu!!! Tillsammans är vi oslåbara!!! 💕

En STOR skog kommer genomsökas, troligen marken norr om väg 52 och väster om väg 51 mellan Östraholm och Skogstorp, som de sökt markägaren till.
Senast redigerad av CallePhille 2017-07-15 kl. 21:56.
Citera
2017-07-15, 22:16
Avslutad
Någon skrev nyligen ( några minuter sedan). Han är säkert död.
Swish så var kommentaren raderad 😅 Nej vi får inte tänka att pojken är död
Efter snart 2 månader.... jag skrev tidigare längre bak i tråden att jag trodde det snart skulle
lugna ner sig lite och folk förstår vilket håll det är på väg åt, men icke...

Hur länge tror ni folk håller på? Ger de upp i alla fall när det gått tre månader?
Eller planerar gruppen hålla på året ut ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

FIKK hade jag aldrig hört talas om innan detta försvinnande, men jag förstår att de är
med och letar varje dag nu, de får ju hur mycket gratis publicitet som helst nu, och
det är väl en relativt nystartad organisation?
Missing people har väl slutet leta? ( klokt val).

Styrkekramar till er alla..... Kramiz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in