2017-07-14, 15:13
Medlem
Gallachers avatar
Detta, om det nu går vägen i Makedonien, kommer att bli dem absolut mest känsloladdade matcherna jag någonsin varit med om. Det finns knappt ord som kan förklara det vi känner för den vidriga klubben. Ett företagsprojekt stöpt i den moderna fotbollens känslolösa form.
Citera
2017-07-14, 15:42
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcly
Danska rättsväsendet har gett oss rätt.

Men någon ursäkt från Flemming och gänget har vi inte sett röken av, vad jag vet.

Rätt bra och sammanfattade artikel finns här;

https://www.sydsvenskan.se/2016-02-04/har-ar-historien-om-varfor-matchen-mellan-mff-och-fck-ar-ett-laddat-mote

Om (OM!) vi slår ut Vardar och även FCK går vidare. Alltså herre min gud vilken match det blir. Jävlar i helvete. Köpenhamn kommer brinna hahah.

Haha, funny guy.
Citera
2017-07-14, 16:01
Medlem
erikp121s avatar
Kul om hbg malmoe rivaliteten fick sig en renässans.
Citera
2017-07-14, 16:39
Awaiting Email Confirmation
Träningsmatcher mot fck har uppmanats att bojkottas pga att vi "inte aktivt borde välja att spela matcher mot dem."

Men givetvis är inte tävlingsmatcher samma sak. Där väljer man inte sitt motstånd utan får möta det laget man lottas mot.
Citera
2017-07-14, 17:16
Medlem
CheddarOsts avatar
Har väntat på denna dag sedan incidenten på Parken för x antal år sedan. Att slå ut FC Köpenhamn i en tävlingsmatch, gärna kval till CL är verkligen drömmen. Ber till gudarna att vi vinner borta mot Vardar...
Citera
2017-07-14, 20:37
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Haha, funny guy.
Finns ni fortfarande?
Citera
2017-07-15, 16:53
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det är nog det sämsta som framförts bland de fem stora på läktaren de senaste åren.

I konkurrens med "blå blå är himmelen"
det sämsta är eran vissellåt. fyfan vilken skämskudde. sen är dett barapapapapa djurgården och dju dju dju dju går går går..
Citera
2017-07-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Haha, funny guy.

Kul att du har hittat tillbaka, välkommen. Är det tråkigt nere i ettan? Är ni fortfarande fett mentala?

Och för att förtydliga för dig så varken uppmanar eller står jag själv för någon form av våldshandlingar. Det jag menar är, precis som inlägget längre ovanför syftar på, att det kommer blir första gången "någonsin" som vi får en riktig värdemätare över vem som egentligen är bäst i Skandinavien.
Ser man dessutom till historien mellan oss och FCK kommer det vara ett extremt laddat möte.
Att det kommer bli kaos, slagsmål och sjuk hets efter biljetter är ju sen ingen högoddsare.

Om jag förutsätter att vi slår ut Vardar? Ja.
Citera
2017-07-15, 21:20
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Kul att du har hittat tillbaka, välkommen. Är det tråkigt nere i ettan? Är ni fortfarande fett mentala?

Och för att förtydliga för dig så varken uppmanar eller står jag själv för någon form av våldshandlingar. Det jag menar är, precis som inlägget längre ovanför syftar på, att det kommer blir första gången "någonsin" som vi får en riktig värdemätare över vem som egentligen är bäst i Skandinavien.
Ser man dessutom till historien mellan oss och FCK kommer det vara ett extremt laddat möte.
Att det kommer bli kaos, slagsmål och sjuk hets efter biljetter är ju sen ingen högoddsare.

Om jag förutsätter att vi slår ut Vardar? Ja.
Sportsligt. Supportermässigt är det en kinapuff
Citera
2017-07-15, 21:39
Medlem
Balonzos avatar
All heder till Sirius-supportrarna som körde på bra i Malmö. Verka vara ett festglatt gäng som har valt bort trumman. Eloge.
Citera
2017-07-15, 22:59
Medlem
Citat:
Danska rättsväsendet har gett oss rätt.

Men någon ursäkt från Flemming och gänget har vi inte sett röken av, vad jag vet.

Rätt bra och sammanfattade artikel finns här;

https://www.sydsvenskan.se/2016-02-04/har-ar-historien-om-varfor-matchen-mellan-mff-och-fck-ar-ett-laddat-mote

Om (OM!) vi slår ut Vardar och även FCK går vidare. Alltså herre min gud vilken match det blir. Jävlar i helvete. Köpenhamn kommer brinna hahah.
Jag fattar inte. Ni är sura på FCK för att dansk polis betedde sig illa på En match för över tio år sedan och FCK inte ber om ursäkt flr det? Är det rivalitet för er?

Är agget ensidigt eller bryr sig FCK om er? Jag förstår att det är en bra bortamatch med kort reseavstånd, men som du beskriver det är det lite som om något Sthlns lag skulle vilja hitta på en hets mot typ... Mariehamn för att många har lite blåmörken efter hamnat i fyllecell när man stiger av den båten
Citera
2017-07-16, 00:18
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
All heder till Sirius-supportrarna som körde på bra i Malmö. Verka vara ett festglatt gäng som har valt bort trumman. Eloge.

Det är ett gäng hipsters, men ganska bra ös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in