2017-07-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
Som utomstående utan koppling till Mariestad blir jag väldigt konfunderad över den här pilotmannen.

På beskrivningen av mannen låter det som om han sitter hemma bakom neddragna gardiner och uppdaterar flashback hela dagarna. Samtidigt, en misstänkt mördare som låter sig intervjuas av offrets bästa vän. Det är ju lite Mats Alm varning på det tycker jag.
Håller med! Dubbelnatur? Eller försök till att hålla upp fasaden?
Citera
2017-07-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Då skulle alltså jag också ljuga eftersom jag skrev ut att det var MR som satt anhållen nyligen....

Nu till kärnan.
Eftersom du skriver ut att det var MR som satt nyligen anhållen, så står du givetvis för att det är sant.
Efter ett sådant radikalt tydligt påstående kan man inte skylla på att vännen/källan hade fel, om det skulle visa sej inte stämma. Nu ät det du som påstår det du skriver.

Vi utgår från att det du påstår är sant. Då är det klart. MR är pilot, och vad händer nu när alla vet?

Skillnad är att spekulera och föra fram teorier med argument mot att hävda att faktum är....
Citera
2017-07-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Nu till kärnan.
Eftersom du skriver ut att det var MR som satt nyligen anhållen, så står du givetvis för att det är sant.
Efter ett sådant radikalt tydligt påstående kan man inte skylla på att vännen/källan hade fel, om det skulle visa sej inte stämma. Nu ät det du som påstår det du skriver.

Vi utgår från att det du påstår är sant. Då är det klart. MR är pilot, och vad händer nu när alla vet?

Skillnad är att spekulera och föra fram teorier med argument mot att hävda att faktum är....

Jag har ingen anledning att tro att min vän ljuger eftersom han hört det från flera olika håll.
Citera
2017-07-15, 14:12
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Jag har ingen anledning att tro att min vän ljuger eftersom han hört det från flera olika håll.

Det är genant att läsa att du syftar till hörsägen i flera led. DU står givetvis för dina inlägg.
Citera
2017-07-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nej. J*hnny L*arsen. Men nog bara ytterligare ett namn som droppats utan substans.

Ok
Citera
2017-07-15, 14:42
Medlem
Citat:

Jag tror jag missuppfattade dig. Jag trodde du bara skrev ut namnen här efter att dom pressade dig på vad din vän avslöjade.
Men du köpte alltså det han sa rakt av trots att det bara var rykten?
Citera
2017-07-15, 14:56
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Jag tror jag missuppfattade dig. Jag trodde du bara skrev ut namnen här efter att dom pressade dig på vad din vän avslöjade.
Men du köpte alltså det han sa rakt av trots att det bara var rykten?

Skärpning i tråden nu för h-te! Ingen har påstått något till 100%, inte ens Twiggygirl, det folk sagt är vad de hört som skvaller och rykten. Inga Jag kan garantera 100% att så och så är det!
Däremot Twiggygirls anklagelser mot MR är av väldigt allvarlig form och själv hade jag knipit käft såvida jag inte vart 110% säker.
Kontenta: Twiggygirl eller MR far fram med osanning! Varför? Frågan är vem kan man tro mest på? Jag har en kandidat men behåller svaret för mig själv, bäst så.
Citera
2017-07-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Skärpning i tråden nu för h-te! Ingen har påstått något till 100%, inte ens Twiggygirl, det folk sagt är vad de hört som skvaller och rykten. Inga Jag kan garantera 100% att så och så är det!
Däremot Twiggygirls anklagelser mot MR är av väldigt allvarlig form och själv hade jag knipit käft såvida jag inte vart 110% säker.
Kontenta: Twiggygirl eller MR far fram med osanning! Varför? Frågan är vem kan man tro mest på? Jag har en kandidat men behåller svaret för mig själv, bäst så.

Får man inte fråga något utan att du kommer in och gapar. Säg nåt vettigt istället!
Citera
2017-07-15, 15:05
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Får man inte fråga något utan att du kommer in och gapar. Säg nåt vettigt istället!
Ok. Förklara nu exakt vad du menar. Vad har jag påstått fel enligt dina värderingar? Var någonstans gapar jag?
Citera
2017-07-15, 15:21
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jaa, det kan jag. Varför han ( min bror) sa så vet jag inte. MEN jag litar på min brors människokännedom s.a.s. Jag reflekterade inte nämnvärt över det eftersom jag inte visste vem M.R var då. Jag litar även till 100% på det han sa om Rönnlunds erbjudande om skjuts till Helena, Om han såg det själv eller hörde det i andra hand vet jag ej. Jag lyssnade inte på detaljer eftersom jag inte visste vem människan dom pratade om var. Mina syskon pratade alltså. Dom pratar aldrig illa om personer f.ö. Detta är sant. Varför i hela världen skulle dom ljuga om det. Att jag minns namnet beror på skallgångarna han sedan ledde, som det skakades på huvudet åt. Jag vet inte varför folk skrattade bakom hans rygg. Jag står fast vid det jag säger. Det är inga lögner. Rönnlund anklagar mej för lögner såg jag. Ljuger även den som la ut hans namn som den som satt anhållen nu? Ljuger även den som Rönnlund själv sagt till att han följde Helena till bron och sen vände. Det sa han till en "vän" lååångt innan detta med pilot kom fram. Inte lätt att komma ihåg alla lögner kanske. Den som verkligen ljuger är den som skickar runt massa pm med namn på folk. Det är lite som den som ligger och kör mot trafiken, men anklagar alla andra för att köra fel. Det finns två personer som smyger i denna tråd utan att hjälpa till, utan tittar fram endast när dom ser sitt namn nämnas. P.U och M.R. Märkligt.

Med den logik som är ganska allmänt förekommande i tråden, så kommer alltså ditt syskon att tillhöra de misstänktas skara.
Ditt syskon verkar vara den enda som kan göra det utpekande du för fram. Ingen annan har tydligen observerat detta.
Då smyger ju frågan fram kring vilken agenda ditt syskon har.....vill han flytta fokus till någon för att skymma sikten mot ngn annan? Kanske sig själv.......

Så här lätt är det att hamna i skottgluggen i denna tråd.........
Citera
2017-07-15, 15:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Svar 1: Går att motbevisa
Svar 2: För att friska upp minnet kan du enkelt besöka radio skaraborgs sida. Där finns bild på hur du instruerar skallgångskedjorna 1992 iklädd just pilotbrillor.

Jag antar att du syftar på den här bilden:

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/Mariestad/Skallgaringng-Glasoumlgon_zpsxthdpoxl.jpg.html

Jag tycker att det liknar Biker-glasögon, men bilden är inte så tydlig...
Citera
2017-07-15, 15:33
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag antar att du syftar på den här bilden:

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/Mariestad/Skallgaringng-Glasoumlgon_zpsxthdpoxl.jpg.html

Jag tycker att det liknar Biker-glasögon, men bilden är inte så tydlig...

På bilden är det i alla fall solglasögon som bärs.
Är det alltså klarlagt att det är solglasögon och inte vanliga glasögon som "pilotmannen" hade på sig?
....för det handlar väl om vad den misstänkte bar under mordnatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in