Citat:
Ursprungligen postat av
MickeR
Oj, här spekuleras det hej vilt ser jag !!
Men jag ska svara på era frågor igen....och de flesta svaren hittar ni tidigare i tråden...
1 Nej, jag var inte på Statt den kvällen. Jag var ledig och hemma med min familj.
2 Jag kan inte minnas vad för sorts solglasögon jag använde på den tiden.....på 70-80 talet hade jag däremot sådana pilotglasögon med spegelglas som var moderna då och på senare tid använder jag uteslutande solglasögon av "biker-modell" (förutom pilotglasögon som jag införskaffat till när jag flyger)
3 Nej, jag hade ingen vit bil då, utan en mörkblå Sierra som jag köpte när äldsta tösen var relativt nyfödd, dvs runt 88-89.
4 Nej, jag är inte den ni kallar för "pilot". Jag har aldrig vare sig häktats, anhållits eller delgivits misstanke. "Pilot" beskrivs ju dessutom i media som 175-180cm och vältränad då samt som tärd nu.
Jag är 193cm och direkt vältränad har jag aldrig varit, dock bra mycket smalare än vad jag är nu.
5 Nej, polisen har aldrig gjort någon grävning på min "gård" (som för övrigt inte var en gård utan en villatomt)
6 Mitt "förhör" skedde vid något av de (många) tillfällena jag var inne på polisstationen och redovisade hur lång vi kommit med skallgångarna, när en av utredarna frågade "förresten, har du blivit hörd?"
7 Nej, jag kände inte någon i familjen Andersson på den tiden.
8 Nej, jag vet inte vem "glasögonmannen" är....det figurerar en väldans massa namn både här och "på stan", men inget bekräftat.....än.
9 Nej, jag försvarar inte någon som har blivit omnämnd som "pilot" här....jag har däremot sagt att jag pratat med TS och att han förnekar att det är han (vilket jag både tror och hoppas), samt att BB inte heller passar in i beskrivningen "175-180cm och vältränad"
Det är milt uttryckt förbaskat tråkigt att rykten och "trådsanningar" tar så mycket plats och flyttar fokus.
Och åter igen......det är bara en tidsfråga innan det kommer fram vem som är "glasögonmannen" som anhölls nyligen....och jag hoppas att det blir mycket snart så alla vi som blivit oskyldigt utpekade de senaste dagarna slipper detta nåt mer.
Sedan till er som tror att det är jag som är "glasögonmannen" och nyligen anhållits och blivit delgiven misstanke för mord (som alltså fortfarande är misstänkt men på fri fot)...
Ni som känner mig vet ju att jag fortfarande knäcker lite extra som förordnad ordningsvakt, främst sommartid på festivaler och konserter...
Om en förordnad Ordningsvakt blir misstänkt för ett brott, dras förordnandet in med omedelbar verkan, dvs, man får inte jobba förrän utredningen är klar eller att man blir avförd.....
Jag är hemkommen idag efter att ha varit på kusten och jobbat några dagar som ordningsvakt, alltså har fortfarande ett giltigt förordnande.
Och som Pernilla W har sagt "mannen med pilotglasögon har aldrig blivit nämnd här"....vilket ju jag har blivit tidigare, då någon trott att jag är inblandad...och även nu då någon smartskalle sett att jag har pilotglasögon på min profilbild på Facebook och då lagt ihop ett plus ett. Och det är av den enkla anledningen att jag nyligen tagit flygcert och bilden är en selfie när jag är ute och flyger...
Svar 1: Går att motbevisa
Svar 2: För att friska upp minnet kan du enkelt besöka radio skaraborgs sida. Där finns bild på hur du instruerar skallgångskedjorna 1992 iklädd just pilotbrillor.
Svar 3: Den vita bilen som setts behöver inte ha med försvinnandet att göra. Eller lånad.
Svar 4: Beskrivningen av den mannen var inte beskrivning av pilot. Jag har själv rört ihop det.
Svar 5: Jomenvisst grävdes det och ficks fram en kanin? Jag kan ha fattat fel,men varför ta till såna åtgärder mot "vem som helst".
Svar: 6: Det märkligaste av allt. varför förhöra nån som höll/ var med i skallgångarna. Endast de som varit på stadt antar jag. Och du var ju inte på stadt. Blev samtliga som gick med i söken "förhörda"?
Svar: 7: Må så vara
Svar: 8: Jomenvisst är det så.
Svar 9: Oviktigt