Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Borgnäs måste ha känt till omständigheterna kring de påstådda "styckningsbilderna", och det uppenbart felaktiga utpekandet av TA. Det var därför extra cyniskt av Borgnäs att använda det här som ett argument i sin privata kamp för att de båda misstänkta läkarna inte skulle få upprättelse.
Hur kan det komma sig att du är så otroligt säker på att TA blev felaktigt utpekad? Jag utesluter inte att han kan ha blivit det men möjligheten finns ju samtidigt att fotohandlarfrun kan ha pekat ut rätt person? Vad vet du och jag förutom att fotohandlarfrun var väldigt säker på sin sak när hon gjorde sitt slutgiltiga utpekande?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Helt sjukt av Borgnäs också att försöka få folk att tro att det kan ligga någon sanning i "barnets berättelse". Det är utrett sedan många är att det här var en ren fantasihistoria som mamman och barnspsykologerna hade kokat ihop.
Det finns vissa delar i "barnets berättelse" som är svårförklarliga som exempelvis dagispersonalens observationer och morföräldrarnas iakttagelser plus någon väninna till dessa. Menar du att dagispersonalen och flickans morföräldrar led av någon typ av hallucinationer eller liknande och inbillade sig alltihopa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Så när läkarna inte finns med i da Costas telefnbok så hittar Borgnäs på att hon hade en till telefonbok, och läsaren skall då förstå att man "inte kan utesluta" att läkarna stod med i den. Smart.
Det är inte Borgnäs som har uppfunnit den andra telefonboken, polisen efterlyste den och da Costas väska en kort tid efter säckfynden på Eugeniavägen den 7 augusti 1984. Det här var långt innan Borgnäs engagerade sig i fallet. Du tror fel här och det är inte speciellt smart gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Men de både läkarna då, som inte kände da Costa, de skall Lars Borgnäs tydligen älta till döddagar?
Han ältar inte ett enda dugg och har så inte gjort de senaste 9-10 åren om ens någonsin, den enda som verkar älta är du.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Polisen i Täby kyrkby måste faktiskt vara med för att Borgnäs konspirationsteori skall gå ihop. När Borgnäs sedan skall förklara vilken roll den här polisen egentligen spelar i historien, då skall vi alltså helst glömma honom.
Jag skrev tidigare att polisen inte är intressant i den meningen att man kan börja misstänka att han var direkt inblandad på nåt sätt och att han då helst bör glömmas bort i diskussionerna, vad gäller det andra så föreslår jag att du kontaktar Borgnäs, jag kan inte svara för hans räkning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Borgnäs insinuerar och misstänkliggör flera personer (TH, TA, arkitekten, polisen), men varje försök att förklara hur fan det skall ha gått till skulle direkt avslöja det omöjliga i att få ihop ett möjligt händelseförlopp där de här personerna tillsammans står bakom da Costas försvinnande.
Borgnäs för fram olika teorier och hypoteser i sin bok, med ditt sätt att gå fallet och Borgnäs teorier till mötes så är det än mer märkligt att du aldrig någonsin kommit med någon kritik mot skribenter som Eremona när denne försökt misstänkliggöra personer som Vinof, Robert och Monika? Du har själv tidigare insinuerat att da Costa smugglade knarkförpackningar i magen och att detta indirekt eller direkt var anledningen till hennes död men då är det minsann fullt tillåtet att spekulera och komma med olika teorier som har väldigt liten verklighetskoppling.