2017-07-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ok. Jag pratar lite i gåtor kanske. Men när Helena försvann bodde jag i Mariestad. Bodde kvar i många år. Ett av mina syskon var på stadt den kvällen. Dagen efter, när det kom fram att Helena var försvunnen sa mitt syskon detta: "Micke Rönnlund erbjöd Helena skjuts hem, men hon tackade nej" Hen fortsatte : "Och tur var väl det, för det hade varit ett öde värre än döden". När sen M.R startade skallgångar, så himlade många med ögonen. Allt det har funnits i mitt huvud i 25 år. Sen har det tillkommit mer. Jag tvivlar inte en sekund på mitt syskon. Därför tror jag inte att M.R satt hemma med sin sambo. Varför ljuga om att han åtminstone var utanför stadt. För det var han. Jag ska bara få fram uppgifterna från folk som såg honom inne. Med detta vill jag säga att han ljuger. Polisen vet allt detta, men kan som sagt inget göra förrän dom får sista pusselbiten.
Så ditt syskon var på statt. Såg h*n Helena med någon annan där inne? Varför skulle det vara ett öde värre än döden att åka med MR? Vad syftade h*n på?
Tack för att du delade med dig av något mer konkret. Inte lätt att veta vem man ska tro på. Nu förstår jag varför du är säker på att Micke har något med saken att göra!
Senast redigerad av divadnil 2017-07-14 kl. 21:53.
Citera
2017-07-14, 21:50
Medlem
Men då tycker jag vi frågar Micke R om det.
Micke, det finns ett vittne som sett dig utanför Stadt den aktuella natten.
Du ska tydligen ha erbjudit H skjuts hem, men hon tackade nej.
Det svaret du gav mig för ett tag sen var att du ej var ute den kvällen. Hur går det ihop?
Citera
2017-07-14, 21:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sschame
Oj det var ett saftigt "avslöjande".
Om detta är sant har MR lite att förklara.
PW bör svettas om hon vet att MR
är Pilot.
Stort svek att göra dokumentären och veta och framställa MR som nån form av hjälte.

Får dock inte ihop det.
Vem ljuger?

Ja det hela är ju fullkomligt ologiskt, det är något som inte stämmer med det här...
Citera
2017-07-14, 21:54
Medlem
MR TS RA ni verkar ha lite att förklara - blev förbannad på Twiggygirl -men hon har gett en riktig förklaring - Men du MR varför tala runt saker hela tiden - man säga att allt du säger pratat numera mot dig bara - TS och RA - Ni vet o kan dementera el bekräfta mera här . Kom igen nu.
Citera
2017-07-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det hela är ju fullkomligt ologiskt, det är något som inte stämmer med det här...

Hoppas bara något av det är sant.
Citera
2017-07-14, 22:05
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
MR TS RA ni verkar ha lite att förklara - blev förbannad på Twiggygirl -men hon har gett en riktig förklaring - Men du MR varför tala runt saker hela tiden - man säga att allt du säger pratat numera mot dig bara - TS och RA - Ni vet o kan dementera el bekräfta mera här . Kom igen nu.

Lite av ett nöje att följa denna tråd. Så många sanningssägare finns inte ngnstans i övrigt på denna jord.

MickeR svarar konkret på frågor....och anses tvivelaktig.
Twiggygirl serverar andrahandsuppgifter från sin syrra......och anses trovärdig.

Att de som genom åren hela tiden pekas ut, utan ngt konkret att haka upp det på....fortfarande ställer upp o tillgodoser alla deckares evigt återkommande samma frågor, är för mig en gåta.
Citera
2017-07-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Även PU kanske kunde visa sig igen och svara på några frågor som ställts de senaste dagarna, t.ex. om förhöret -98, ev. koppling till Mr:s vaktbolag osv.
Citera
2017-07-14, 22:20
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Lite av ett nöje att följa denna tråd. Så många sanningssägare finns inte ngnstans i övrigt på denna jord.

Twiggygirl serverar andrahandsuppgifter från sin syrra......och anses trovärdig.

Att de som genom åren hela tiden pekas ut, utan ngt konkret att haka upp det på....fortfarande ställer upp o tillgodoser alla deckares evigt återkommande samma frågor, är för mig en gåta.

Ja, hur du uppfattar saker får stå för dej. Det jag delgett tråden nu, har jag delgett "Prinzezzan" för rätt många år sen. Jag ville inte vara den som kastade första stenen på M.R. Om han är skyldig eller inte vet bara HAN. Min mgm är M.R, och har varit i 25 år. Sen har det kommit upp nya namn, och det pågår fortfarande. Jag fick nyss ett pm om P. Åhlby. Men det är skräppost för mej. Jag kan bara hoppas att polisen får ihop det till slut. Finns inte så mycket mer att säga här. Var och en blir salig på sin tro.
Citera
2017-07-14, 22:22
Medlem
Citat:

MR
Hallå eller han har ju även försökt svara på vem som var inne på förhör - här ,du som verkar smart ansett att det inte var Rönnlund som var inne på förhör - han försvarar TS som han lärde känna 1998 enl sin egen version. Jag får inte ihop detta.
Citera
2017-07-14, 22:23
Medlem
Citat:

Bra inlägg, det var det klokaste jag läst här på mycket länge och jag instämmer fullständigt.
Citera
2017-07-14, 22:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sschame
Hoppas bara något av det är sant.

Om nu ett syskon till 'Twiggygirl' såg MR erbjuda HA skjuts hem utanför Stadt och även noterade att H tackade nej till detta, är det då inte märkligt att denne MR ett par minuter senare ses promenera tillsammans med HA över bron?

Enligt PW är "pilot" den man med pilotglasögon som ses av ett vittne på bron tillsammans med HA. Menar du 'Twiggygirl' att MR parkerade bilen någonstans och sprang efter Helena eller är "pilotmannen" på bron någon helt annan person och inte MR?

När dyker MR upp enligt dina teorier? det bör ju i sådant fall vara efter det att HA har gått över bron som MR då på nytt kommer åkandes efter henne med bilen? alternativt att han redan är där och att han har passerat henne med bilen och väntar in henne.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-14 kl. 22:45.
Citera
2017-07-14, 22:42
Medlem
Om Twiggys info stämmer har MR ganska mycket att förklara. Spännande att se vad han har att säga angående detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in