2017-07-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Håller med till 100% Det skulle inte vara första gången som gm är aktiv i sökandet.

Sen har jag också tänkt på det där varför alla snöar in på att det måste vara den som limmade på H på stat som är mördaren? Det kan ju vara en person som inte var på stat öht. Som ändå kände Helena och som erbjöd sällskap eller skjuts.
Den som limmade på H på statt = mannen med pilotbrillorna som gick på bron. Vi söker efter namnet på pilot! Pilot är däremot inte automatiskt den som har tagit H men väl den sista vi vet som hade kontakt med henne. Pilot kan absolut bara haft sällskap med henne och sen kan de ha skilts åt men varför har han då inte stigit fram och berättat det?
Citera
2017-07-14, 20:01
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Fröken Aldén yrkade alltså på att MrX skulle ha advokat 98, annars blev det inget. Varför då? Nu spekulerar jag hej vilt, men är det inte så att hon är gammal fin (still going strong) medlem av moderaterna i Mstad. Finns det månne någon mer som varit mer eller mindre aktiv där av de personer vi pratar om? Inte RT i alla fall om man säger så.

Jag tror inte det var Marianne A som var åklagare då. Jag har läst detta ämne och hoppat och googlat överallt. Jag kan inte hitta källan igen men åklagare hette Jessica Andersson. Enl. google så verkar hon väldigt ung. Har försökt få fram uppgifter om ålder, men inte hittat Gissningsvis 40-45 år idag. Hon var i.s.f väldigt ung 1998. 4 1/2 år för att bli åklagare. Jag lade iaf namnet på minnet. "Åklagare Jessica Andersson valde att inte gå vidare". Funderade även på ev. släktskap till henne.
Citera
2017-07-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag tror inte det var Marianne A som var åklagare då. Jag har läst detta ämne och hoppat och googlat överallt. Jag kan inte hitta källan igen men åklagare hette Jessica Andersson. Enl. google så verkar hon väldigt ung. Har försökt få fram uppgifter om ålder, men inte hittat Gissningsvis 40-45 år idag. Hon var i.s.f väldigt ung 1998. 4 1/2 år för att bli åklagare. Jag lade iaf namnet på minnet. "Åklagare Jessica Andersson valde att inte gå vidare". Funderade även på ev. släktskap till henne.

Ok då är jag fel ute. Hade för mig att Aldén nämnts förut.
Citera
2017-07-14, 20:16
Medlem
Citat:
Eeehhh. Polis har självklart mina uppgifter sen länge. Sista pusselbiten saknas för dom. Och den har inte jag tyvärr.

Jag undrar också, hur vet du att MR var på Stadt? Eftersom du är 100% säker måste du också kunna leverera ett svar. Kan du det kanske fler kan tro på dig.
Citera
2017-07-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Den som limmade på H på statt = mannen med pilotbrillorna som gick på bron. Vi söker efter namnet på pilot! Pilot är däremot inte automatiskt den som har tagit H men väl den sista vi vet som hade kontakt med henne. Pilot kan absolut bara haft sällskap med henne och sen kan de ha skilts åt men varför har han då inte stigit fram och berättat det?

Jag är med. Låter rimligt.
Citera
2017-07-14, 20:28
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sschame
Tror det är uteslutet att kroppen lämnades där. Brunnarna användes att gömma kroppen.

Tror även vi kan utesluta att kroppen lämnades eller gömdes i brandposten.
Citera
2017-07-14, 20:35
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:

Marianne Allden var den som anhöll PR och var ansvarig för utredningen från starten till pensionen förra månaden enligt säker källa.
Citera
2017-07-14, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Skiljts åt inne i skogen?

Om du tänker på vart Pilot och HA gick ner finns inte många ställen att vika av på.
Pilot VET vad som hände HA.
Citera
2017-07-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tror även vi kan utesluta att kroppen lämnades eller gömdes i brandposten.

Låt höra.
Varför kan vi utesluta det?
Citera
2017-07-14, 21:20
Medlem
Twiggygirls avatar
Ok. Jag pratar lite i gåtor kanske. Men när Helena försvann bodde jag i Mariestad. Bodde kvar i många år. Ett av mina syskon var på stadt den kvällen. Dagen efter, när det kom fram att Helena var försvunnen sa mitt syskon detta: "Micke Rönnlund erbjöd Helena skjuts hem, men hon tackade nej" Hen fortsatte : "Och tur var väl det, för det hade varit ett öde värre än döden". När sen M.R startade skallgångar, så himlade många med ögonen. Allt det har funnits i mitt huvud i 25 år. Sen har det tillkommit mer. Jag tvivlar inte en sekund på mitt syskon. Därför tror jag inte att M.R satt hemma med sin sambo. Varför ljuga om att han åtminstone var utanför stadt. För det var han. Jag ska bara få fram uppgifterna från folk som såg honom inne. Med detta vill jag säga att han ljuger. Polisen vet allt detta, men kan som sagt inget göra förrän dom får sista pusselbiten.
Citera
2017-07-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ok. Jag pratar lite i gåtor kanske. Men när Helena försvann bodde jag i Mariestad. Bodde kvar i många år. Ett av mina syskon var på stadt den kvällen. Dagen efter, när det kom fram att Helena var försvunnen sa mitt syskon detta: "Micke Rönnlund erbjöd Helena skjuts hem, men hon tackade nej" Hen fortsatte : "Och tur var väl det, för det hade varit ett öde värre än döden". När sen M.R startade skallgångar, så himlade många med ögonen. Allt det har funnits i mitt huvud i 25 år. Sen har det tillkommit mer. Jag tvivlar inte en sekund på mitt syskon. Därför tror jag inte att M.R satt hemma med sin sambo. Varför ljuga om att han åtminstone var utanför stadt. För det var han. Jag ska bara få fram uppgifterna från folk som såg honom inne. Med detta vill jag säga att han ljuger. Polisen vet allt detta, men kan som sagt inget göra förrän dom får sista pusselbiten.

Oj det var ett saftigt "avslöjande".
Om detta är sant har MR lite att förklara.
PW bör svettas om hon vet att MR
är Pilot.
Stort svek att göra dokumentären och veta och framställa MR som nån form av hjälte.

Får dock inte ihop det.
Vem ljuger?
Citera
2017-07-14, 21:26
Medlem
Citat:

Tack! Nu blev det lättare att förstå dig. Fortsätt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in