2017-07-14, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Jag föreslog tidigare att fenomenet "Hitta Patrik" borde ha en egen tråd, men jag vet inte i vilket forum. Det skulle i så fall röra just hela fenomenet och inte ha ett syfte i att söka en försvunnen person. Här diskuteras för närvarande dels en försvunnen person samtidigt som kalabaliken med motsägelser, swishande till att hyra buss eller bil, missbruk av utropstecken och hjärtan samt hysteriska gruppmedlemmar som är beredda att åka 50 mil med en bil de försöker tigga till sig att låna. Inte att förglömma ett gäng hysteriskor som vill åka hem till en stackars person som kanske har sett Patrik och knacka på dörren.

Precis! Ett mycket märkligt och obehagligt fenomen, man blir nästan helt rädd. Samtidigt så är det här fallet oerhört konstigt och jag tror inte att någon har varit med ett liknande fall. Efter 175 sidor på den här tråden så har man inte hittat ett endaste fynd efter Patrik och sökningarna är mycket hemliga. Har de börjat dyka ännu? Jag tror inte att vi får veta när de börjar göra det.
Citera
2017-07-14, 21:35
Medlem
Ingen vill svara på frågor, allt ska vara så hemligt. Både admins och mamman verkar oerhört dryga i sina svar.

Är det så att om Patrik ska hittas så är det nån i admingruppen som ska göra det. Ingen annan får hitta honom.

" Hjälp till i söken annars hjälper ni inte till"

Trodde det var mest privatisar som hittade försvunna människor och djur när dom strövar runt i naturen.

Nä Patrik har nog flytt fältet!
Citera
2017-07-14, 21:41
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Har de börjat dyka ännu? Jag tror inte att vi får veta när de börjar göra det.

De hade en dykare inne i går i alla fall och han letade igenom så där 75% av de djupa dikena. Det var väldigt dyigt och handlade inte så mycket om att dyka men det behövs givetvis någon med våtdräkt. Allt enligt dykaren själv.
Citera
2017-07-14, 21:45
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Precis! Ett mycket märkligt och obehagligt fenomen, man blir nästan helt rädd. Samtidigt så är det här fallet oerhört konstigt och jag tror inte att någon har varit med ett liknande fall. Efter 175 sidor på den här tråden så har man inte hittat ett endaste fynd efter Patrik och sökningarna är mycket hemliga. Har de börjat dyka ännu? Jag tror inte att vi får veta när de börjar göra det.
Om det skiljer sig så mycket mot andra försvinnanden vet jag inte, förutom att han försvann när han var på resande fot och att väskorna har hittats.
Vid självmord är det väl vanligt att man lämnar sina saker, så som mobil och nycklar hemma. Har hört att de som dränker sig ofta viker ihop sina kläder ordentligt på stranden. Det skulle väl rimma väl med att han lämnat väskorna.
Saken är den att här råder hysteri. Jämför till exempel med Julia som försvann i Åhus i december. Där har man inget bekräftelsebehov och söker personer som skall komma med hyrbilar med mera för att leta, man har ingen grupp som heter "Hitta Julia". Jag är övertygad om att anhöriga till henne inget vill hellre än att hon skall komma hem, men det hålls sansat på ett normalt sätt.
Tänk om personerna i Hitta Patrik kunde kolla upp vad det finns för försvunna personer där de befinner sig och gå ut i skog och mark och plocka svamp eller bär och samtidigt ha ögonen öppna. Då kan de ändå göra något för en annan försvunnen person. Patrik är inte den enda som saknas i Sverige!
Citera
2017-07-14, 21:52
Medlem
Citat:
Om det skiljer sig så mycket mot andra försvinnanden vet jag inte, förutom att han försvann när han var på resande fot och att väskorna har hittats.
Vid självmord är det väl vanligt att man lämnar sina saker, så som mobil och nycklar hemma. Har hört att de som dränker sig ofta viker ihop sina kläder ordentligt på stranden. Det skulle väl rimma väl med att han lämnat väskorna.
Saken är den att här råder hysteri. Jämför till exempel med Julia som försvann i Åhus i december. Där har man inget bekräftelsebehov och söker personer som skall komma med hyrbilar med mera för att leta, man har ingen grupp som heter "Hitta Julia". Jag är övertygad om att anhöriga till henne inget vill hellre än att hon skall komma hem, men det hålls sansat på ett normalt sätt.
Tänk om personerna i Hitta Patrik kunde kolla upp vad det finns för försvunna personer där de befinner sig och gå ut i skog och mark och plocka svamp eller bär och samtidigt ha ögonen öppna. Då kan de ändå göra något för en annan försvunnen person. Patrik är inte den enda som saknas i Sverige!

Håller med.
Victor Hasselström försvann 2009 och saknas än. Ingen har sökt efter honom och ingen har skapat en hysterisk grupp med en massa moralkärringar som kärleksbombar med hjärtan eller arga gubbar.
Polisen har gjort några dyk men inte mer än så.

Jag anser nog att man är som mest aktiv i sitt sök om man rör sig ute och håller ögonen öppna. Inte genom att sitta och leka boss vid sin dator.

Undra om "slut" är ett kriterie för att bli admin i Hitta Patrik...
En sak som är ganska klar är nog att ingen av de kommer hitta honom utan det gör en vanlig privatperson.
Citera
2017-07-14, 22:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag föreslog tidigare att fenomenet "Hitta Patrik" borde ha en egen tråd, men jag vet inte i vilket forum. Det skulle i så fall röra just hela fenomenet och inte ha ett syfte i att söka en försvunnen person. Här diskuteras för närvarande dels en försvunnen person samtidigt som kalabaliken med motsägelser, swishande till att hyra buss eller bil, missbruk av utropstecken och hjärtan samt hysteriska gruppmedlemmar som är beredda att åka 50 mil med en bil de försöker tigga till sig att låna. Inte att förglömma ett gäng hysteriskor som vill åka hem till en stackars person som kanske har sett Patrik och knacka på dörren.

Du GLÖMDE, att många vill ha fritt logi eller bidrag till logikostnader!
Citera
2017-07-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirt2dust
Håller med.
Victor Hasselström försvann 2009 och saknas än. Ingen har sökt efter honom och ingen har skapat en hysterisk grupp med en massa moralkärringar som kärleksbombar med hjärtan eller arga gubbar.
Polisen har gjort några dyk men inte mer än så.

Jag anser nog att man är som mest aktiv i sitt sök om man rör sig ute och håller ögonen öppna. Inte genom att sitta och leka boss vid sin dator.

Undra om "slut" är ett kriterie för att bli admin i Hitta Patrik...
En sak som är ganska klar är nog att ingen av de kommer hitta honom utan det gör en vanlig privatperson.

Fel VH har sökts efter: https://www.ekuriren.se/eskilstuna/polisen-dyker-i-eskilstunaan-efter-victor-hasselstrom/
Citera
2017-07-14, 22:59
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Du GLÖMDE, att många vill ha fritt logi eller bidrag till logikostnader!
Inte lätt att komma ihåg allt. Inlägget med privatspanarna från Hallsberg som skulle till Stockholm är raderat i gruppen. Det är mängder med suspekta grejer som dyker upp och raderas snabbt.
Det inlägget kändes mest som ett par personer som vill ha en weekend i Stockholm med tanke på att man inte kunde ge information om var i Stockholm de skulle söka.
Citera
2017-07-14, 23:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!
Om det inte stod något mer, kanske det inte innebär att de kommer in i datorn? Eller var det i något sammanhang där det framgick att de kom in i datorn och facebook?

Men det kan förstås vara som OY säger, att datorn är föräldrarnas.

Från (o)klarhet till (o)klarhet

Varför kan man i Hitta gruppen inte tydligt och klart och vänligt bara svara på frågor runt dessa två mycket viktiga frågor:

- klädsignalement
- väskornas placering

Mycket av det som de beskriver som spekulationer, kunde då få ett slut.
Att fråga om detta kan väl ändå inte betraktas som spekulation?

Så här svarade man till killen som frågade om resväskan iaf till slut efter att han frågat igen:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155115380324807&set=gm.3338353470 38031&type=3&theater

Sankt Patriksekten följer oss slaviskt!
En del av en kommentar:"vi är många som följer alla spekulationer här och på flashback och får troll efter oss osv tillägger jag. "
Det börjar med ett litet "v", eftersom jag inte tog med hela kommentaren!
Citera
2017-07-14, 23:05
Medlem
Liberty75s avatar
Börjar nästan fundera på att åka dit på ett sök, bara för att uppleva fenomenet. Tror inte för ett ögonblick att de hittar Patrik i Hallsberg, men mer som en psykologisk studie....
Citera
2017-07-14, 23:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Inte lätt att komma ihåg allt. Inlägget med privatspanarna från Hallsberg som skulle till Stockholm är raderat i gruppen. Det är mängder med suspekta grejer som dyker upp och raderas snabbt.
Det inlägget kändes mest som ett par personer som vill ha en weekend i Stockholm med tanke på att man inte kunde ge information om var i Stockholm de skulle söka.

Först tänkte jag, att det var Patriks föräldrar, som skulle privatspana i storstaden, men De bor inte i Hallsberg!
Varför Skulle J hålla i kontaktnätet och fånga in alla fiskar och meddelanden?
Han nändes ju inte ens svara på meddelanden om, att logi kunde erbjudas!
Citera
2017-07-14, 23:13
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Först tänkte jag, att det var Patriks föräldrar, som skulle privatspana i storstaden, men De bor inte i Hallsberg!
Varför Skulle J hålla i kontaktnätet och fånga in alla fiskar och meddelanden?
Han nändes ju inte ens svara på meddelanden om, att logi kunde erbjudas!
Från Hallsberg behöver inte innebära att de bor där. Det var ett "stort" sök där samma dag. Många admins har tydligen varit med på sök nu och därför har det varit låg aktivitet från dem i gruppen. Stod tidigare idag eller igår kväll. Utropstecknet har till exempel inte utropat något på ett par dagar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in