Citat:
Ursprungligen postat av
bonaquaaa88
Precis! Ett mycket märkligt och obehagligt fenomen, man blir nästan helt rädd. Samtidigt så är det här fallet oerhört konstigt och jag tror inte att någon har varit med ett liknande fall. Efter 175 sidor på den här tråden så har man inte hittat ett endaste fynd efter Patrik och sökningarna är mycket hemliga. Har de börjat dyka ännu? Jag tror inte att vi får veta när de börjar göra det.
Om det skiljer sig så mycket mot andra försvinnanden vet jag inte, förutom att han försvann när han var på resande fot och att väskorna har hittats.
Vid självmord är det väl vanligt att man lämnar sina saker, så som mobil och nycklar hemma. Har hört att de som dränker sig ofta viker ihop sina kläder ordentligt på stranden. Det skulle väl rimma väl med att han lämnat väskorna.
Saken är den att här råder hysteri. Jämför till exempel med Julia som försvann i Åhus i december. Där har man inget bekräftelsebehov och söker personer som skall komma med hyrbilar med mera för att leta, man har ingen grupp som heter "Hitta Julia". Jag är övertygad om att anhöriga till henne inget vill hellre än att hon skall komma hem, men det hålls sansat på ett normalt sätt.
Tänk om personerna i Hitta Patrik kunde kolla upp vad det finns för försvunna personer där de befinner sig och gå ut i skog och mark och plocka svamp eller bär och samtidigt ha ögonen öppna. Då kan de ändå göra något för en annan försvunnen person. Patrik är inte den enda som saknas i Sverige!