Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Liberty75, en seriös undran nu, vad tror (det enda vi kan göra..), du har hänt Patrik.?
Finns ju en del utsagor att välja på..
Själv är jag osäker än så länge, så kan inte välja riktigt än vilket händelseförlopp som utspelat sig., suck....😒
De första veckorna var jag 99% säker på att han begått självmord. Han ljög för mamman om att han skulle byta tåg, för han stod inte ut mer, ville bara av. Och ta livet av sig.
Nu? Nej, jag är inte alls säker på det längre. Alla dessa oklarheter är störande.
Det är ju mamman och pappan som håller igång mystiken och därmed spekulationerna.
De kunde från första början lagt upp tydlig info - t ex var väskorna hittades. Att hålla detta (och andra saker) hemligt är ett sätt att behålla makten, att få mystiken att tätna.
Tänkte på det i går. Äntligen har sökandet kommit igång i Hallsberg med allt vad det innebär med dykare, drönare m.m. Och vad gör pappan då? Skriver ett kryptiskt meddelande om privatspanare till Stockholm. De som erbjuder sängplats får inget svar. De som frågar vilka observationer som nu gjorts i Stockholm och
var, får inga svar. På så sätt behålls mystiken. Och därmed makten.
Men varför man vill hålla igång "The Greatest Story Ever Told" har jag ingen
aning om. Något annat ligger bakom....