2017-07-14, 19:55
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Liberty75, en seriös undran nu, vad tror (det enda vi kan göra..), du har hänt Patrik.?

Finns ju en del utsagor att välja på..

Själv är jag osäker än så länge, så kan inte välja riktigt än vilket händelseförlopp som utspelat sig., suck....😒

De första veckorna var jag 99% säker på att han begått självmord. Han ljög för mamman om att han skulle byta tåg, för han stod inte ut mer, ville bara av. Och ta livet av sig.

Nu? Nej, jag är inte alls säker på det längre. Alla dessa oklarheter är störande.
Det är ju mamman och pappan som håller igång mystiken och därmed spekulationerna.
De kunde från första början lagt upp tydlig info - t ex var väskorna hittades. Att hålla detta (och andra saker) hemligt är ett sätt att behålla makten, att få mystiken att tätna.

Tänkte på det i går. Äntligen har sökandet kommit igång i Hallsberg med allt vad det innebär med dykare, drönare m.m. Och vad gör pappan då? Skriver ett kryptiskt meddelande om privatspanare till Stockholm. De som erbjuder sängplats får inget svar. De som frågar vilka observationer som nu gjorts i Stockholm och var, får inga svar. På så sätt behålls mystiken. Och därmed makten.

Men varför man vill hålla igång "The Greatest Story Ever Told" har jag ingen aning om. Något annat ligger bakom....
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-14 kl. 20:39.
Citera
2017-07-14, 20:01
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
"Pia Salow Wennström Vad vi vet har han inga vänner i Hallsberg. Och ja föräldrarna har tillgång till datorn//admin "

Även J L har svarat, att De har Patriks inloggningsuppgifter. Det var föräldrarna, som konfiskerade vänlistan, eftersom en tös blivit kontaktad av en sektmedlem....eller någon härifrån.

Vänlistan försvann efter att någon frågade om Dom kollat upp E-Tuna och FB-systern .
Citera
2017-07-14, 20:11
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Kom igen, det är definitivt en av deras galna medlemmar! De tror verkligen att de kommer att hitta Patrik levandes i Hallsberg, det finns ingen chans att de kommer göra det. Enda hoppet är att han håller sig undan frivilligt eller att han har blivit kidnappad av utomjordingar

Det kan ha varit Jehovas vittne!
Folk bryr sig nog för mycket om väskornas placeringar och försöker lägga upp diagram utifrån väskornas riktning åt vilket håll den vilsne, förvirrade, folkskygge - JO! Det står, att han" inte tar kontakt ", ickerökande ynglingen med packning och dåligt lokalsinne fortsatt sin väg genom Hallands teg och mark!
Han måtte ha lånat tågdamens telefon via telepati! En inre kontakt!
Jag har en känsla av, att det är betydligt enklare, men :"varför göra det enkelt, när det går, att krångla till det?"
Citera
2017-07-14, 20:12
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Vänlistan försvann efter att någon frågade om Dom kollat upp E-Tuna och FB-systern .
Det var i den vevan någon kontaktat "systern!"
Citera
2017-07-14, 20:13
Medlem
CallePhilles avatar
Nu har mamman svarat om väskorna:
Citat:
angående var väskorna hittades. Fråga Missing people. Varken Admin eller jag kan svara på det. Frågan är varför du vill veta det? Om du vill hjälpa oss så var med ute och sök eller håll utkik där du bor, eller sprid efterlysningen. Vi vet inte var Patrik befinner sig nu. Det sist bekräftade stället är Hallsberg.

Citera
2017-07-14, 20:22
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille

Mamman skall vara tacksam över M A:s fiskande efter Patrik!
Nu kanske M gör P sällskap av sorg och skam!
Citera
2017-07-14, 20:31
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Wow! De har alltså inte ens frågat polisen eller MPS om var väskorna hittades?!
Tänk så olika vi är. Om det varit min son hade jag åkt upp samma natt, varit där på morgonen och fått polis eller MPS att peka ut platserna för mig.

Så informationen om väskorna som ligger i faktarutan är alltså bara påhittad?
Besvärande....
För då kommer ju min fråga - är det något annat som är påhittat?
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-14 kl. 20:40.
Citera
2017-07-14, 20:41
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Wow! De har alltså inte ens frågat polisen eller MPS om var väskorna hittades?!
Tänk så olika vi är. Om det varit min son hade jag åkt upp samma natt, varit där på morgonen och fått polis eller MPS att peka ut platserna för mig.

Så faktan om väskorna som ligger i faktarutan är alltså bara påhittad?
Besvärande....
För då kommer ju min fråga - är det något annat som är påhittat?
Mammans svar på frågan om var väskorna hittades är mycket märkligt. Kan det vara så att ingen vet var väskorna hittades eller är det hemligt? VARFÖR är det i så fall hemligt? Hur svårt kan det vara att förstå att det kan vara till hjälp för de som söker även på eget bevåg att bilda sig en uppfattning om hur Patrik kan ha rört sig? Får man inte söka på eget bevåg? De vill att man skall söka och hålla ögonen öppna, men de ger inga ledtrådar mer än att han senast sågs i Hallsberg. Mycket märkligt.
Att ange placering av väskorna för att sedan ändra sig flera gånger och till sist tala om att man INTE VET är oerhört suspekt.
Citera
2017-07-14, 20:42
Medlem
zippzons avatar
Nu ifrågasätter man sidan "hitta Patrik"

Citat:
Jag tänkte på integriteten. Är det okej egentligen att ha en grupp, en sida om en annan person, även om det är i gott syfte, är det inte att gå förbi integriteten?? Förlåt frågan, men jag tänker på Patrik

Dax att ta fram popcorn ;-)

Jaha frågan redan raderad :-(
Senast redigerad av zippzon 2017-07-14 kl. 20:57.
Citera
2017-07-14, 20:46
Avslutad
Citat:

Vad fan är felet i FB-grupen? Ganska väsentlig fråga att få svar på....
Citera
2017-07-14, 20:53
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Nu ifrågasätter man sidan "hitta Patrik"

Citat:
Jag tänkte på integriteten. Är det okej egentligen att ha en grupp, en sida om en annan person, även om det är i gott syfte, är det inte att gå förbi integriteten?? Förlåt frågan, men jag tänker på Patrik

Dax att ta fram popcorn ;-)
Jag föreslog tidigare att fenomenet "Hitta Patrik" borde ha en egen tråd, men jag vet inte i vilket forum. Det skulle i så fall röra just hela fenomenet och inte ha ett syfte i att söka en försvunnen person. Här diskuteras för närvarande dels en försvunnen person samtidigt som kalabaliken med motsägelser, swishande till att hyra buss eller bil, missbruk av utropstecken och hjärtan samt hysteriska gruppmedlemmar som är beredda att åka 50 mil med en bil de försöker tigga till sig att låna. Inte att förglömma ett gäng hysteriskor som vill åka hem till en stackars person som kanske har sett Patrik och knacka på dörren.
Citera
2017-07-14, 21:15
Medlem
[quote=Liberty75|61211691]Nu har killen, som ställde helt relevanta frågor om Patriks kläder samt var rullväskan hittades, blivit hårt ansatt i gruppen.
"I vilket syfte frågar du och varför?" 😮
"Spekulationer är inte tillåtna!" 😡

Otäckt sektliknande beteende"

Följdfrågorna man skulle vilja ställa är:
I vilket syfte och varför har felaktiga uppgifter givits/ändringar gjorts ang Patriks klädsel och fyndplatsen för väskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in