2017-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det är jag som påstår det. Jag vet att han var på stadt. Kanske var det inte utlagt i tråden. Jag får ge mej om det. Men jag vet att han var det. Ska bara försöka bevisa det också.

"Ska vi gå på tiger jakt?"
Stor i truten det är dags att du går till polisen med dina uppgifter. Hur vet du var du själv på Stadt? Ta ditt ansvar och lämna dina uppgifter till rätt ställe eftersom du säger du vet så mycket.
Citera
2017-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
Dessutom är det ju väldigt lämpligt att leda skallgången och kanske själv söka av områden som man inte vill att andra ska söka av. Om ni fattar vad jag menar...

Ang huruvida han var på Statt eller ej - spelar väl knappast nån roll? Finns inget som säger att mördaren måste limmat på H på Statt...

Håller med till 100% Det skulle inte vara första gången som gm är aktiv i sökandet.

Sen har jag också tänkt på det där varför alla snöar in på att det måste vara den som limmade på H på stat som är mördaren? Det kan ju vara en person som inte var på stat öht. Som ändå kände Helena och som erbjöd sällskap eller skjuts.
Citera
2017-07-14, 17:22
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Om han ljuger om att han inte var på statt och ändå var det så är han dummare än tåget. Därför tror jag att han inte var det och därmed heller inte är pilot (om det nu stämmer att mannen på bron också var inne på statt). Men om du vet för att du såg honom med egna ögon på statt den kvällen så förstår jag att du är säker på att MR är pilot.

Min fetning. "dummare än tåget" det är ju det folk är i vissa handlingar och ageranden i onormala och udda sammanhang.
Citera
2017-07-14, 17:29
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanji64
Stor i truten det är dags att du går till polisen med dina uppgifter. Hur vet du var du själv på Stadt? Ta ditt ansvar och lämna dina uppgifter till rätt ställe eftersom du säger du vet så mycket.

Eeehhh. Polis har självklart mina uppgifter sen länge. Sista pusselbiten saknas för dom. Och den har inte jag tyvärr.
Citera
2017-07-14, 17:29
Medlem
Citat:
Nej men hej jumanji... varför svarar du inte på PM? Först pekar du ut en person och sen svarar du inte!!!
Citera
2017-07-14, 17:34
Medlem
Citat:

Sakta i backarna! Snacka om att kasta sten i glashus. Hur var det med dina uppgifter? Du kommer ju inte med något konkret.
Citera
2017-07-14, 17:37
Medlem
Fröken Aldén yrkade alltså på att MrX skulle ha advokat 98, annars blev det inget. Varför då? Nu spekulerar jag hej vilt, men är det inte så att hon är gammal fin (still going strong) medlem av moderaterna i Mstad. Finns det månne någon mer som varit mer eller mindre aktiv där av de personer vi pratar om? Inte RT i alla fall om man säger så.
Citera
2017-07-14, 17:38
Medlem
Bara jag som satsar på MR, PU och ev nån mer? Jag är fasiken inne på att m tjej är med i spelet också: hon som säger "så kan ni inte göra". Tror inte det var H. Men hur som. Luktar om MR och PU...
Citera
2017-07-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ja, det har varit lite luddiga formuleringar. Han har fått misstankar av en och annan användare, men har inte blivit stora diskussioner kanske. Det första dom sa var ju att han inte figurerat som mgm. Det är väl en halv lögn. Jag tror kanske att dom ville styra bort från de här vanliga mgm, som ältats i tråden.
Håller med när man t o m går in och skriver när man själv varit inne på förhör ,OCH då blir det högt vatten - - MR kom igen bevisa du den oskuld du förmodligen har i denna soppan - vad har vederbörande för hållhake? Visst är TS inblandad ev RA (RT)
Citera
2017-07-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Min fetning. "dummare än tåget" det är ju det folk är i vissa handlingar och ageranden i onormala och udda sammanhang.
Ja fast att ljuga om något sånt uppenbart är som att sätta dit sig själv. För om han nu var på statt och polisen vet om det och han blånekar här då faller all trovärdighet och frågan blir, varför ljuga om att man varit på statt om man har rent mjöl i påsen?
Citera
2017-07-14, 17:48
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja fast att ljuga om något sånt uppenbart är som att sätta dit sig själv. För om han nu var på statt och polisen vet om det och han blånekar här då faller all trovärdighet och frågan blir, varför ljuga om att man varit på statt om man har rent mjöl i påsen?

Nja, då har man inte rent mjöl i påsen!
Citera
2017-07-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Oj, här spekuleras det hej vilt ser jag !!

Men jag ska svara på era frågor igen....och de flesta svaren hittar ni tidigare i tråden...

1 Nej, jag var inte på Statt den kvällen. Jag var ledig och hemma med min familj.

2 Jag kan inte minnas vad för sorts solglasögon jag använde på den tiden.....på 70-80 talet hade jag däremot sådana pilotglasögon med spegelglas som var moderna då och på senare tid använder ja3g uteslutande solglasögon av "biker-modell" (förutom pilotglasögon som jag införskaffat till när jag flyger)

3 Nej, jag hade ingen vit bil då, utan en mörkblå Sierra som jag köpte när äldsta tösen var relativt nyfödd, dvs runt 88-89.

4 Nej, jag är inte den ni kallar för "pilot". Jag har aldrig vare sig häktats, anhållits eller delgivits misstanke. "Pilot" beskrivs ju dessutom i media som 175-180cm och vältränad då samt som tärd nu.
Jag är 193cm och direkt vältränad har jag aldrig varit, dock bra mycket smalare än vad jag är nu.

5 Nej, polisen har aldrig gjort någon grävning på min "gård" (som för övrigt inte var en gård utan en villatomt)

6 Mitt "förhör" skedde vid något av de (många) tillfällena jag var inne på polisstationen och redovisade hur lång vi kommit med skallgångarna, när en av utredarna frågade "förresten, har du blivit hörd?"

7 Nej, jag kände inte någon i familjen Andersson på den tiden.

8 Nej, jag vet inte vem "glasögonmannen" är....det figurerar en väldans massa namn både här och "på stan", men inget bekräftat.....än.

9 Nej, jag försvarar inte någon som har blivit omnämnd som "pilot" här....jag har däremot sagt att jag pratat med TS och att han förnekar att det är han (vilket jag både tror och hoppas), samt att BB inte heller passar in i beskrivningen "175-180cm och vältränad"

Det är milt uttryckt förbaskat tråkigt att rykten och "trådsanningar" tar så mycket plats och flyttar fokus.

Och åter igen......det är bara en tidsfråga innan det kommer fram vem som är "glasögonmannen" som anhölls nyligen....och jag hoppas att det blir mycket snart så alla vi som blivit oskyldigt utpekade de senaste dagarna slipper detta nåt mer.

Sedan till er som tror att det är jag som är "glasögonmannen" och nyligen anhållits och blivit delgiven misstanke för mord (som alltså fortfarande är misstänkt men på fri fot)...
Ni som känner mig vet ju att jag fortfarande knäcker lite extra som förordnad ordningsvakt, främst sommartid på festivaler och konserter...
Om en förordnad Ordningsvakt blir misstänkt för ett brott, dras förordnandet in med omedelbar verkan, dvs, man får inte jobba förrän utredningen är klar eller att man blir avförd.....
Jag är hemkommen idag efter att ha varit på kusten och jobbat några dagar som ordningsvakt, alltså har fortfarande ett giltigt förordnande.

Och som Pernilla W har sagt "mannen med pilotglasögon har aldrig blivit nämnd här"....vilket ju jag har blivit tidigare, då någon trott att jag är inblandad...och även nu då någon smartskalle sett att jag har pilotglasögon på min profilbild på Facebook och då lagt ihop ett plus ett. Och det är av den enkla anledningen att jag nyligen tagit flygcert och bilden är en selfie när jag är ute och flyger...
Mycket bra MickeR trodde inte du skulle svara - resomanget håller. MEN varför svar du i gåtor runt anhållen pilot ( vilket jag inte tror var pilot som var inne på förhör) var du inne på förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in