Citat:
Jag tror det ligger mycket mer i den här historien som inte kommit fram.Jag tror inte Jan smugit med Nina till 100%, utom möjligtvis i början. Det ser onekligen ut som att Jan´s anhöriga mer o mer fått vetskapen om Nina, redan innan detta brakade loss.
Det verkar som Jan och hans hustru verkligen särats, men efter lite lalala, fått för sig att slå ihop påsarna igen.
Under dom åren med Nina, mellan 2-3år, lär ett & annat definitivt samtalats om dem emellan.
Jag säger bara att jag tror att Sabina dialogat en helskotta massa mer med Nina än vad hon ger sken av i sina förhör.
Det verkar som Jan och hans hustru verkligen särats, men efter lite lalala, fått för sig att slå ihop påsarna igen.
Under dom åren med Nina, mellan 2-3år, lär ett & annat definitivt samtalats om dem emellan.
Jag säger bara att jag tror att Sabina dialogat en helskotta massa mer med Nina än vad hon ger sken av i sina förhör.
Om Nina hade upplevts som ett verkligt hot hade då övriga familjemedlemmar inte agerat?
Varför är det bara Sabine som upplever situationen som fruktansvärt hotfull? Är det inte lite märkligt hur hon instruerar sonen att han ska vara rädd för alla människor och inte lita på någon med polisbricka? Att han inte får gå själv. Hon jobbar ju som omsorgsassistens inom socialtjänsten, borde hon inte agerat smidigare mot pojken än ge honom sådan rädsla att han måste gå till kurator? Nina har ju aldrig sökt upp familjen personligen av vad som framkommit och sms har ju varit tämligen sporadiska under lång tid. De bor ju dessutom ca 15 mil från varandra. Nej, jag tror det ligger mer bakom.
Daniels ger ett klent intryck i förhör. Säger bara att de vidtagit vissa försiktighetsåtgärder för barnen
Jan blir endast tillfrågad om han vid något tillfälle har lånat Ninas telefon - kallas det förhör? Han skulle ju själv fått mordhot från Nina via sms, varför har han inte blivit tillfrågad om det?
Nina säger mellan raderna att det är Sabine och Eva (Jans fru) som ligger bakom detta. Tror det kan finnas sanning bakom det.