2017-07-14, 11:17
Medlem
zippzons avatar
jag tror väskorna är ett villospår,den sidan av Hallsberg är så fel för någon som inte känner till stället ,det naturliga är andra sidan stationen och däråt finns mycket skog .men han kanske ligger med trynet ner i Puttlabäcken ;-)
Citera
2017-07-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Nu har killen, som ställde helt relevanta frågor om Patriks kläder samt var rullväskan hittades, blivit hårt ansatt i gruppen.
"I vilket syfte frågar du och varför?" 😮
"Spekulationer är inte tillåtna!" 😡

Otäckt sektliknande beteende.

Snälla kan du informera honom om att flashback finns,så hans ideer kan ge oss ännu lite mera att fundera på,vill inte han skall bli utmobbad därinne- räcker ju med ett självmord åt gången., eller hur?
Citera
2017-07-14, 11:59
Medlem
zippzons avatar
nu medger en Admin att föräldrarna har tillgång till P's dator ,facebook osv .är grabben omyndighetsförklarad ? det kan väl rent juridiskt inte vara okey ?
Citera
2017-07-14, 12:01
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Snälla kan du informera honom om att flashback finns,så hans ideer kan ge oss ännu lite mera att fundera på,vill inte han skall bli utmobbad därinne- räcker ju med ett självmord åt gången., eller hur?

Jag är inte med i FB-gänget.
För övrigt tror jag han redan varit här och läst.

Tänker att föräldrarna (näst efter polisen) måste ju vara de som har mest korrekt info. 😏 Alltså hittades resväskan på perrongen. Patrik vandrade vidare med ryggsäcken men tröttnade på den till sist ?

Finns det ingen mer kamera på stationen som visar när han lämnade resväskan??
Citera
2017-07-14, 12:13
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
nu medger en Admin att föräldrarna har tillgång till P's dator ,facebook osv .är grabben omyndighetsförklarad ? det kan väl rent juridiskt inte vara okey ?

Jag är mest förvånad att de har inloggningsuppgifter. Själv har jag ingen aaaning om mina (myndiga) barns lösenord. 🙄

Nu såg jag att de tog bort pappans förfrågan om sängplats för privatspanare. "Inga svar får man heller!" skrev någon. Dåligt.
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-14 kl. 12:23.
Citera
2017-07-14, 12:17
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Innan Admin tar bort inläggen efter en gudfruktig medlems önskan:
Citat:
- Då frågar jag igen, vart stod resväskan!? All info är så luddig och ändrar sig mest hela tiden. Hade Patrik ljusa byxor, eller bar han jeans som på övervakningsfilmen? Resväskan skulle ha hittas vid woodys men nu verkar den ha stått på perrongen? Någon Admin som kan bringa lite klarhet?
- Hej, funderar på varför du anser att det ska vara så relevant ? Det är min undran. Och i viket syfte frågar du och varför.
- du tycker inte det är viktigt att signalementet stämmer? Svårt att tro att Patrik är kvar i Hallsberg och då blir ju signalementet ännu viktigare?
- Tänker inte skriva sönder någon tråd, det var en fråga till admin.
- Hej ******.
Angående dina frågor så står allt vi vet i tidigare inlägg/trådar här i gruppen även i det fastnålade inlägget. 🌸
Och påminner även alla om att spekulationer inte är tillåtna i gruppen. ❤️ / admin
- tack, kan Ni rensa i kommentarerna frågar jag lite snällt, ja om Ni vill alltså. Ser inge roligt ut. :/
Kram
❤️
- Står inte något om vart väskorna hittades i det fastnålade inlägget.
- Just den informationen står inte där , den finns i övriga trådar , men mycket annat finns i det fastnålade ❤️ / admin
- Skärmdump med text: "Vad vet vi?
Patrik klev av tåget i Hallsberg den 22/5 klockan 14.45 vilket är bekräftat på kamerabilder från Hallsbergs station. Patriks två väskor är upphittade ungefär 500m och 1,5km från Hallsbergs station.
Övriga observationer / tips är ej säkerställda eller bekräftade"
- tack ❤️

Fortsättning följer...
Citat:
- Aha, då var det under Filer för gruppen man ska kika då för den infon. För det fastnålade inlägget var ett annat.
Men tack, då vet jag!
- men på NA står det ju att resväskan hittades på perrongen? Vad gäller!? Kan man få ett enkelt svar utan massa löjliga hänvisningar till fastnålade frågor och svar?
- jag kan inte svara på det. Mamman kanske tycker att ca 500m är på perrongen. Har ingen aning.
- ok, tack!

Angående Ture Sventon & C : o (privatspanarna) i Stockholm:
Citat:
- Vill även meddela att det inte är något sök i Stockholm utan där precis som i Gbg är det ett gäng underbara människor som är ute och spanar lite varje dag i samband med att man tex rastar hunden.
Citera
2017-07-14, 13:15
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

"Hitta" svarade honom först otrevligt och korthugget spydigt.
När han svarade, att han letat vid Tisaren undrade en "admin" om det var med organisationerna eller privat.
Det var privat, när han fiskade.
Han berättade också, att han vidarebefordrat en observation. DÅ kom en medlem på, att :"just det! Det skrev Du!"
Här är en del av en lång föreläsning den stackars fiskaren fick: "Det mesta som skrivs här hamnar sedan på flashback, ska vi se till så att så mycket onödiga spekulationer om det mesta hålls kort."
Citera
2017-07-14, 13:19
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Jag är mest förvånad att de har inloggningsuppgifter. Själv har jag ingen aaaning om mina (myndiga) barns lösenord. 🙄

Nu såg jag att de tog bort pappans förfrågan om sängplats för privatspanare. "Inga svar får man heller!" skrev någon. Dåligt.

Ja, det var hon med "privatspararna", som ville ha bort det inlägget!
Citera
2017-07-14, 13:20
Medlem
Hur gick det med notknapparens karta? Är den uppdaterad eller tröttnade han när perrongen var det ställe ena bagaget befann sig?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-14 kl. 13:24.
Citera
2017-07-14, 13:21
Medlem
E lite nyfiken på vad han hade observerat, är inte du? Han som fiskade i Tisaren .
Citera
2017-07-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon

Det måste väl ändå vara ett bevis för att Polisen känner sig rätt säkra på att grabben inte lever längre för om han är vid liv, och håller sig borta, kan det knappast vara rätt att lämna ut HANS tillhörigheter till någon annan...?

I övrigt känns hela den här soppan mer som ett experiment av någon på Konstfack, än som ett äkta försvinnande. Det är fler frågetecken i denna story än hjärtan OCH utropstecken i hela Hitta Patrik-sekten.
Citera
2017-07-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Det måste väl ändå vara ett bevis för att Polisen känner sig rätt säkra på att grabben inte lever längre för om han är vid liv, och håller sig borta, kan det knappast vara rätt att lämna ut HANS tillhörigheter till någon annan...?

I övrigt känns hela den här soppan mer som ett experiment av någon på Konstfack, än som ett äkta försvinnande. Det är fler frågetecken i denna story än hjärtan OCH utropstecken i hela Hitta Patrik-sekten.
De måste väl ha bevis på att han är död isåfall o dödsförklarad utan kropp tar väl ett tag?
Så nej det är inte okej
Det är intrång
Han är ju myndig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in