2017-07-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag har läst hela tråden och vart med flera år, har aldrig själv upplevt det att någon person styrt tråden.
Att Prinzezzan hela tiden vart övertygad om sin ståndpunkt gällande en viss person kalla inte jag för att styra.
Bickan var mycket insatt (tolkade jag det som) och då fick h*n cred för det, inget annat. Men att ngn styrt tråden? = Papperskorgen i mitt tycke.

Har också reagerat på detta. ALLA som deltar i tråden har rätt till sina åsikter. Man har dessutom sin fulla rätt att avgöra vad-av den information man sitter inne på-man vill lägga ut. Prinzezzan är nog en (den?) av alla oss trådskribenter som har bidragit med mest. Sen verkar hon (han?) vara försiktig med vad hon publicerar. Men som sagt, vi är alla olika.
Citera
2017-07-14, 10:19
Medlem
Eftersom jag inte bor i Mariestad längre så undrar jag om MR fortfarande äger Hjorten?
Min vän så att Hjorten var stängd i början på juni och det var väl då "pilotmannen" satt häktad?
Nån mer som vet om Hjorten var stängd i juni?

Frågat MR om detta i tråden men misstänker att jag inte får nåt svar från honom.
Citera
2017-07-14, 10:26
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Om vi backar bandet och tänker tillbaks på åklagarens osäkerhet till att ta in denna person så har vi ju en person som kan stämma in

- Har god kännedom om lagar och regler runt ett frihetsberövande

- Har en god relation med polisen

- Är en framträdande person i M-stad (har vaktbolag , är en pådrivande och frontfigur i HA eftersökningar)

- OM åklagaren hade anhållit honom som skäligen misstänkt då hade vedebörande blivit av med sin vaktlegitimation.
Och hade hon då inte kunnat binda honom så är det åklagaren som står med problem , därför tvekar åklagaren. Hade det varit en "vanlig anställd" så hade detta inte påverkat denne

Dessa kriterier passar in väl för den sistnämnda

Den förklaringen köper jag rakt av! Det behöver självklart inte vara så men mycket troligt i mina öron. Särskilt det där med lagar och regler.
Citera
2017-07-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
I hörnet Lockerudsvägen och Västra vägen, bara en liten bit in. Ser ut att vara mycket och tät vegetation.

Efter att ha gått igenom Lisa Holm fallet är jag mer och mer övertygad om att hon legat i brunnarna.

Försöker via en kontakt på Mariehus hitta namnet på den Braxxilax nämnde hastigt flyttat ut sommaren 92.
Citera
2017-07-14, 10:48
Medlem
Tack Braxxilax för bilder, känns ju värt att kolla upp. Någon som vet om dessa brunnar kollades? Behövs det något speciellt för att öppna dessa brunnar eller kunde vem som helst öppna dom då ? Hur ser det ut nu? Bodde jag i närheten hade jag åkt dit och öppnat dom men en start ficklampa.

Samtidigt tror jag att brunnarna måste ha öppnats någon gång dom senaste 20 åren av någon anledning. Kan dom verkligen ha varit stängda sedan dess?
Citera
2017-07-14, 11:03
Medlem
Det som talar emot MR som pilot är ju att han säger att han inte var på statt. Kan ju inte vara raketforskning att kolla upp sanningshalten i det påståendet. Som vakt i en liten stad är man ju ganska "känd" för allmänheten. Vore rätt korkat att ljuga om det och veta att många kan intyga att han var där.

Gissar att polisen fått tag på nästintill alla genom att först be alla som var där att kontakta polisen och när dom gör det fråga vilka dom vet var där. Om 10 personer säger att "per person" var där och "per person" inte kontaktat polisen kan man ju ändå vara ganska säker på att han var där.

Här är det ju inte en fråga om att minnas vilka som var där för 25 år sedan utan vad man sa till polisen -92.

Tycker det känns märkligt att en man som limmade på Helena inne på statt fortfarande är namnlös för oss. Borde ju finnas flera vittnen till det men uppenbarligen talas det tyst om detta.

OBS. "Per person" är ett påhittat namn.
Senast redigerad av Steamie 2017-07-14 kl. 11:06. Anledning: Tillägg
Citera
2017-07-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Eftersom jag inte bor i Mariestad längre så undrar jag om MR fortfarande äger Hjorten?
Min vän så att Hjorten var stängd i början på juni och det var väl då "pilotmannen" satt häktad?
Nån mer som vet om Hjorten var stängd i juni?

Frågat MR om detta i tråden men misstänker att jag inte får nåt svar från honom.

Ja det gör han
Citera
2017-07-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja det gör han

Nog bara öppet fre-lö generellt så svårt att spekulera i
Citera
2017-07-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nog bara öppet fre-lö generellt så svårt att spekulera i

Ok.
Citera
2017-07-14, 11:29
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Publicerade min familjs teori angående Helenas försvinnande. Efter en lång diskussion med anhöriga samt andra medlemmar på FB så bestämde jag mig att publicera information kring vart brunnarna i fråga fanns. Tyvärr har jobb och andra oväntade händelser kommit emellan för att jag skulle ha tid att publicera detta.

Ifall det fortfarande finns intresse kring vad jag har att publicera finns det en zippad fil med bilder, filmer och en grov sammanfattning om vad som jag har fått fram från mina anhöriga angående Helenas försvinnande.

https://minfil.org/m9CfV3beb2/HelenaFalletBrunnar.zip

Den där sidan går inte jag in på, verkar helskum.
Citera
2017-07-14, 11:44
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
Det som talar emot MR som pilot är ju att han säger att han inte var på statt. Kan ju inte vara raketforskning att kolla upp sanningshalten i det påståendet. Som vakt i en liten stad är man ju ganska "känd" för allmänheten. Vore rätt korkat att ljuga om det och veta att många kan intyga att han var där.

Gissar att polisen fått tag på nästintill alla genom att först be alla som var där att kontakta polisen och när dom gör det fråga vilka dom vet var där. Om 10 personer säger att "per person" var där och "per person" inte kontaktat polisen kan man ju ändå vara ganska säker på att han var där.

Här är det ju inte en fråga om att minnas vilka som var där för 25 år sedan utan vad man sa till polisen -92.

Tycker det känns märkligt att en man som limmade på Helena inne på statt fortfarande är namnlös för oss. Borde ju finnas flera vittnen till det men uppenbarligen talas det tyst om detta.

OBS. "Per person" är ett påhittat namn.

Sedan kan man tycka att om MR vill bli av med alla spekulationer en gång för alla så kan han väl försöka att dra sig till minnes vad han gjorde vid något av de olika tillfällena som diskuteras här och då med ett rejält bevis för att han inte kan vara den utmålade.

Det finns ju ett flertal datum som han kan använda för att en gång för alla bli kvitt och slippa spekulationer och samtidigt hänvisa till.

Tycker det ligger mer i hans intresse men som framgått med de flesta inblandade som skrivit här så verkar inte någon vilja helhjärtat rentvå sig utan tvärt om späda på misstänksamheten med konstiga uttalanden motsägande uppgifter
Citera
2017-07-14, 11:52
Medlem

Har följt tråden slaviskt sedan jag hörde P4 Skaraborgs reportage kring Helena, vilket väckte ett stort intresse. Det har dykt upp en del intressanta inlägg just de senaste dagarna och tycker att inlägg #558 i sammanhanget är ganska intressant gällande initialerna JP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in