2017-07-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Den tekniska bevisningen talar emot polisens historia. Och det var den historian man lyckades dra ur och trycka på barnen efter många, långa förhör. Det finns ingenting som binder dem till platsen, det finns ett kvitto som visar att de svårligen kan ha haft tid att utföra dådet, det finns ingenting som binder dem till något vapen, etc.

Alltså ingen teknisk bevisning. Kanske inte användes ngt vapen?

Bevis för och emot är lika med noll. Inget DNA,inga finger/hand/fotavtryck. Ingeting.
En skrämmande usel utredning.

Det betyder inte, pga det som visats i dokumentären,att det gör dom oskyldiga.

Kvittot visar en tid,men Kevins exakta tid när han dog är fortfarande oklart.

Ser framemot en ordentlig neutral utredning. Tyvärr har DJ och inte minst GW förmodligen förstört den neutrala utredningen.

Kevins död kommer bli ouppklarat.

Tack SÅC,Harryson,RS och DJ.
Citera
2017-07-13, 22:37
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
[/b]

Bevis för och emot är lika med noll. Inget DNA,inga finger/hand/fotavtryck. Ingeting.

Ser framemot en ordentlig neutral utredning. Tyvärr har DJ och inte minst GW förmodligen förstört den neutrala utredningen.

Så du menar att det varit bättre att DJ inte tagit upp fallet och grabbarna skulle fortsatt ha varit de som varit anklagade för mordet (om det nu var ett mord)?
Jävligt självisk inställning må jag säga!
Citera
2017-07-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Så du menar att det varit bättre att DJ inte tagit upp fallet och grabbarna skulle fortsatt ha varit de som varit anklagade för mordet (om det nu var ett mord)?
Jävligt självisk inställning må jag säga!

Nej. Killarna kunde kontaktat jurist/advokat för länge sen. Pappan kunde gjort nått när dom var underåriga. Men nej,vi väntar till en journalist kontaktar oss och får div ersättning.

Varför var dom tvungen dra in halva Sveriges befolkning i detta?

Om dom nu är oskyldiga så är det jäkla underligt att dom väntade nästan 20år och dessutom på inrådan av journalist,dokumentär och presskonferans.
Citera
2017-07-13, 23:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Angående en femåring (om vi just nu häller oss till Robin) som fabulerar och fantiserar kring tänkta hemskheter så är det ett rätt välkänt faktum att många barn kring just femårsåldern hamnar i en period med skräckfantasier, t ex "det är ett monster under sängen" och därför vill sova i föräldrarnas säng. Den perioden brukar gå över efter en tid.

Som fyrabarnsmor minns jag det där, särskilt var ett av mina barn övertygad om att något otäckt och farligt fanns i hans rum på kvällen. Ingenting alls tydde på det såklart, och snart var "monstret" borta och allt var som vanligt igen.
Att vara så amatörmässig att man inte förstår att man inte kan lita på en femårings vilda fantasier om mordvapen, vittnesmål om våld från okänd, nypningar i ett offers hals etc som hejas fram av vuxna utfrågare är plågsamt att tänka på.
Var fanns de kunniga barnpsykologerna? Satt de bara och jamade med utredarna, med sitt enögda sikte inställt på att fälla barnen för mord? Sanslöst. Oprofessionellt.
Citera
2017-07-13, 23:20
Medlem
Citat:
Kan bara konstatera att du uppenbarligen inte fattar mycket!

Kan bara säga detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Angående en femåring (om vi just nu häller oss till Robin) som fabulerar och fantiserar kring tänkta hemskheter så är det ett rätt välkänt faktum att många barn kring just femårsåldern hamnar i en period med skräckfantasier, t ex "det är ett monster under sängen" och därför vill sova i föräldrarnas säng. Den perioden brukar gå över efter en tid.

Som fyrabarnsmor minns jag det där, särskilt var ett av mina barn övertygad om att något otäckt och farligt fanns i hans rum på kvällen. Ingenting alls tydde på det såklart, och snart var "monstret" borta och allt var som vanligt igen.
Att vara så amatörmässig att man inte förstår att man inte kan lita på en femårings vilda fantasier om mordvapen, vittnesmål om våld från okänd, nypningar i ett offers hals etc som hejas fram av vuxna utfrågare är plågsamt att tänka på.
Var fanns de kunniga barnpsykologerna? Satt de bara och jamade med utredarna, med sitt enögda sikte inställt på att fälla barnen för mord? Sanslöst. Oprofessionellt.
Den professionella barnpsykologen är bl.a Harrysson. T.o.m jag skulle kunna förhöra barn bättre än henne-och då är det illa!
Citera
2017-07-13, 23:34
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
[/b]

Du menar alltså att barnen skulle ha begått mordet, men inte på det sättet som polisen kom fram till? Hur troligt är det? Kom ur knarkdimmorna, och sluta gnäll på DJ. Utan honom hade sanningen om utredningen aldrig kommit fram.

Det finns lika mycket bevis som binder barnen till platsen som det finns bevis som binder exempelvis dig till platsen. Vi kan redan idag fastslå att barnen inte hade någonting med Kevins död att göra, för alternativet vore att barnen skulle ha erkänt ett mord de begått men på ett helt annat sätt än hur de utförde det, vilket inte är det minsta trovärdigt.

Ditt problem är detsamma som tidigare: du klarar inte av att konfrontera det faktum att RS ljugit dig rakt upp i ansiktet under alla dessa år. Därför har du ett behov av att hitta alla möjliga scenarion där barnen trots allt ändå ska ha kunnat vara skyldiga. Att du sedan knarkar gör ju inte direkt ditt omdöme bättre.
Citera
2017-07-14, 00:19
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Sanningen!? Vad är sanningen; att CP mördade Olof Palme, att Mats Alm mördade Linda Chen eller att Kaj Linna är oskyldig till mord?

Ja, precis. Bra fråga. Gemensamt för dessa är ju att juridiskt är det klart (även Linna sedan några minuter), men frågetecken kvarstår i fallen och här är den springande frågan om Kevin fallet kommer att läggas i samma kategori. Dvs ett fall där det blir klart juridiskt men frågetecken kvarstår.

En eller båda kanske var vittnen till något som den ene först hävdade, och som pappan trodde på. Sedan har riktigt dåliga förhör rört till det hela och nu går det knappt att reda ut vad de var vittnen till. Men även en 7 åring borde ha förmågan att ta tillbaka en iakttagelse. Kanske finns det sådana försök som vi inte sett, eller så har förhörsmetoderna undergrävt den möjligheten för pojken. Eller så finns en iakttagelse som inte tagits om hand på rätt sätt i förhören. Detta riskerar att förbli oklart.

Det bör poängteras att det självklart inte är något brottsligt att vara vittne eller göra en iakttagelse. Men det kan ju likväl vara något som är otydligt i den delen.
Senast redigerad av SigersonHolmes 2017-07-14 kl. 00:20. Anledning: Typo
Citera
2017-07-14, 09:26
Medlem
Citat:
Kan bara konstatera att du uppenbarligen inte fattar mycket!

Utveckla gärna. Vad är det jag inte förstår när jag ifrågasätter det sk tekniska bevisen?
Vad förstår jag inte då jag undrar varför dom inte försökt rentvå sig själva för många år sedan?
Citera
2017-07-14, 10:51
Medlem
Citat:
Utveckla gärna. Vad är det jag inte förstår när jag ifrågasätter det sk tekniska bevisen?
Vad förstår jag inte då jag undrar varför dom inte försökt rentvå sig själva för många år sedan?
det var DJ som kontaktade familjen, inte tvärt om.
tycker inte det är ett dugg konstigt att försöka leva med att man har blivit knullad av systemet det första som händer i livet.
vem ska man lita på efter något sådant?
Citera
2017-07-14, 11:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
tycker inte det är ett dugg konstigt att försöka leva med att man har blivit knullad av systemet det första som händer i livet.
Det var naturligtvis uteslutet att familjen skulle orka kämpa ytterligare, de var utmattade, nerslitna, halvt förstörda efter den fruktansvärda behandlingen för 19 år sedan. Förställer mig att de länge känt sig som om de körts runt i en torktumlare.
Sanslöst oempatiskt och fantasilöst av er som inte kan förstå att familjen inte orkat göra mer än krypa undan och slicka sina sår. De var dömda, inte i domstol men av samhället, av de höga polisherrarna, av psykologiprofessor, de och hela Sverige fick se i tevenyheterna att "de har erkänt".

Hur skulle de, vanliga enkla människor utan universitetsutbildning och framförallt utan viktiga kontakter, kunnat dra igång hela karusellen igen? Och med vilka argument, de hade ju inte tillgång till den värdefulla dokumentationen, de visste antagligen inte ens att förhören hade filmats.
Dan Josefsson kom som en räddande ängel efter 19 år, med resurser som familjen inte kunnat drömma om.
Heja Danne!
Citera
2017-07-14, 11:22
Medlem
Beatriceaurores avatar
Rättelse:
Familjen visste att i alla fall delar av förhören hade filmats, ibland var ju någon vuxen med under förhör med pojkarna.
- Men jag hörde i radionyheterna, precis i början av att den här karusellen skulle dras igång, en kvinna, jurist eller talesman för polisen? säga att ingen dokumentation finns sparad, "Man sparar inte så gammal dokumentation, det är rutin att sådan tas bort efter att viss tid gått".
Hur Dan Josefsson ändå fått fram dessa filmer vet jag inte.
Citera
2017-07-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111

Bra fråga...

Den här familjen tar nog ingen kontakt med varken polis, socialtjänst eller psykiatri i framtiden, inte i första taget iallafall

För allmänheten är det bra om man går till botten med "Kevinfallet" - så att dessa myndigheter i fortsättning ska återfå någon form av respekt
Åtminstone en ursäkt är lämplig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in