Citat:
Ursprungligen postat av
filosoferaren
Stort Tack för er omtanke. Har fått mig att tänka om lite. Är det mindre skadligt för hjärnan att kicka typ 1/2+1/2+1hel under samma kväll än att köra på det upplägget jag först tänkte? Vad är skaderisken att köra fre + lör? Har såklart räknat med att det inte är samma rus på lördagen, men om jag dricker mycket vatten och får i mig mycket vitaminer i form av frukt och ordentligt käk. Är det fortfarande en stor "skaderisk"? Tar bra hand om min kropp och sinne annars. Baksmällan är jag beredd på oavsett. Har semester en vecka efter och mycket positiva vibbar kommande efter festivalen. Bl a. i form av flytt till egen lgh i Malmö (första hands kontrakt som jag länge trånat efter) och ett nytt kapitel i livet tar sin början.
Sista frågan: Ska se artister kl 02 och 03 på torsdagen (har sen inget "måste" att se förrän lördag kl. 01). När är det lämpligt att starta och sedan fylla på?
Ber om ursäkt ifall jag glider off topic. (Är som sagt inte van vid e, utan bara tagit det två ggr det senaste året med ganska exakt 6mån mellan rundorna.)
Hoppas admin har överseende med detta. Uppskattar verkligen responsen jag fått i tråden. Big up
Fridens
Alltså. Kanske missade hur starka dina gubbar var. Men, enligt mig finns det ingen anledning att käka fler piller än ett rejält under ett tillfälle, ish. Du kommer jaga en "high" som inte kommer uppleva förväntningarna. Ifall du verkligen vill käka mer piller än ett, ta ett och ett halvt, ifall vi säger att du i total dos landar på strax runt 200mg MDMA. (Obs, väldigt svepande råd)
Redan här skulle många hävda att bara det är för mycket! Och en del skulle säga att du kan knapra mer...
MDMA är en drog som vid en viss för stor konsumtion för brukaren
BARA resulterar i stagnation gällande upplevelsen och misär gällande baksmällan.
Och tja baksmällan, alla reagerar annorlunda. Men du kommer med stor sannolikhet må sämre ifall du kör två gånger än om du kör en. Och det kommer inte vara värt det för det finns en stor risk att du inte når upp till samma nivå som innan.
Så länge du dricker lagom med vatten och inte gör allt för korkade saker kommer din hälsa troligtvis vara fine. Men det finns som ingen vits med att ta två gånger på så kort tid. När du tar MDMA töms dina serotoninnivåer i hjärnan och dessa tar ett tag att fylla på. Vissa säger att endast två veckor räcker, vissa en månad, men det finns en allmän konsensus (tror jag) att man bör vänta minst +2 månader mellan tillfällena. Givetvis kan man bryta mot denna "regel" nån gång då och då, men två gånger på samma helg? Leta efter andra droger!
Don't Say No To Drugs, Say
Know To Drugs
EDIT: Just varför denna tråd finns, är ju för att det kan finnas olika mängd MDMA i alla batchar (eller inget alls

). Ett piller kan innehålla strax över 100mg MDMA och ett annat 250mg MDMA. Skillnaden i mg MDMA på två "starka" piller och två "svaga" kan med lite enkel lågstadiematte räknas ut till 300mg MDMA! Det är "jättemycket"

. Därför är det så viktigt att man vet om hur mycket ett piller håller, just för att veta huruvida man kan ta två, en och en halv, en eller kanske bara en halv(!) för bästa upplevelse.