2017-07-14, 00:24
Medlem
Xeitums avatar
Visst har MR fått misstankar riktade mot sig tidigare här i tråden, se t.ex inlägg 6385. Även på fler ställen om jag inte missminner mig. Alltså skulle det vara en uppenbar lögn från PWs håll om nu MR skulle vara pilot. Ändamålen kanske helgar medlen lr.....
Citera
2017-07-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
De har grävt där. Läs lite till.

Kan hända att jag missat något annat inlägg, men han har själv skrivit såhär.

Citat: "När det gäller "begravd i trädgården" så har jag förklarat det några hundra inlägg bakåt, men kan ta det lite kort igen här..
Jag sålde mitt hus uppe i Krontorp typ -05 och ett par ägare senare så pratade den ägaren med någon arbetskamrat om ett kors de hittat utanför staketet. "-Åhhhh, det måste ju vara Helena, svarade kollegan då"
Polisen kontaktades och Pelle Jenven ringde mig och frågade om jag visste något.
Och ja, där hade vi begravt barnens kanin, så det var inte mer dramatiskt än så.... och nej, det gjordes ingen grävning heller."
Citera
2017-07-14, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korven1991
Kan hända att jag missat något annat inlägg, men han har själv skrivit såhär.

Citat: "När det gäller "begravd i trädgården" så har jag förklarat det några hundra inlägg bakåt, men kan ta det lite kort igen här..
Jag sålde mitt hus uppe i Krontorp typ -05 och ett par ägare senare så pratade den ägaren med någon arbetskamrat om ett kors de hittat utanför staketet. "-Åhhhh, det måste ju vara Helena, svarade kollegan då"
Polisen kontaktades och Pelle Jenven ringde mig och frågade om jag visste något.
Och ja, där hade vi begravt barnens kanin, så det var inte mer dramatiskt än så.... och nej, det gjordes ingen grävning heller."
Det stod något annat för bara några dagar sedan. Får se om jag orkar leta reda på det.
Citera
2017-07-14, 00:38
Medlem
Citat:
Det stod något annat för bara några dagar sedan. Får se om jag orkar leta reda på det.

Litar på det! Tror du har mer koll än mig, snubblade som sagt in här för bara någon vecka sedan.
Citera
2017-07-14, 00:42
Medlem
Citat:
Litar på det! Tror du har mer koll än mig, snubblade som sagt in här för bara någon vecka sedan.

inlägg 1310, frågan är bara om det stämmer. Och humorn i inlägget ter sig i denna stund riktigt jävla obehaglig.
Citera
2017-07-14, 00:46
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Visst har MR fått misstankar riktade mot sig tidigare här i tråden, se t.ex inlägg 6385. Även på fler ställen om jag inte missminner mig. Alltså skulle det vara en uppenbar lögn från PWs håll om nu MR skulle vara pilot. Ändamålen kanske helgar medlen lr.....

Ja, det har varit lite luddiga formuleringar. Han har fått misstankar av en och annan användare, men har inte blivit stora diskussioner kanske. Det första dom sa var ju att han inte figurerat som mgm. Det är väl en halv lögn. Jag tror kanske att dom ville styra bort från de här vanliga mgm, som ältats i tråden.
Citera
2017-07-14, 00:46
Medlem
Citat:
Hittar inte. Men det kan vara något från tidigt i tråden för jag kollade en hel del från början här för någon dag eller några dagar sedan. Någon annan än MR som berättade om en generad polis som ska ha ringt upp MR och sagt att de var tvungna att kolla upp allt, så även detta tips och att MR skulle ha bett dem ta med en metalldetektor också, så kunde de leta efter Palme-vapnet samtidigt. Ett skämt alltså för att förtydliga för dem med lite sämre verklighetsuppfattning. Det de hittade var ett kaninskelett så därför antog jag att de hade grävt för att kunna se det.
Eventuellt har jag nyligen läst detta någon annanstans.
Citera
2017-07-14, 00:50
Medlem
MR nämndes mycket tidigt i tråden. Som gm eller medhjälpare. Får lov att säga att jag tolkade det som avundsjuka, ryktena alltså.
Citera
2017-07-14, 00:50
Medlem
Citat:
Hittar inte. Men det kan vara något från tidigt i tråden för jag kollade en hel del från början här för någon dag eller några dagar sedan. Någon annan än MR som berättade om en generad polis som ska ha ringt upp MR och sagt att de var tvungna att kolla upp allt, så även detta tips och att MR skulle ha bett dem ta med en metalldetektor också, så kunde de leta efter Palme-vapnet samtidigt. Ett skämt alltså för att förtydliga för dem med lite sämre verklighetsuppfattning. Det de hittade var ett kaninskelett så därför antog jag att de hade grävt för att kunna se det.
Eventuellt har jag nyligen läst detta någon annanstans.

Ursprungligen postat av Saitekeclipse2
Haha, en rikigt sjuk grej ...

Uppe i krontorp på adressen Albins Gränd 12 så bodde Mikael Rönnlund, ledaren av den frivilliga sök-orginisationen, han har tre barn, nu är dom 15, 18 och 19, och dom hade en kanin som barn, men den dog och då begravde dom kaninen utanför deras trädgård i skogen, dom lade stenar och satte ett kors på graven till kaninen, den har legat där typ 8 år eller något, och för 5 år sedan köpte Mikael och äger fortfarende Hjortens krog i stan, så han blev tvungen att flytta ner till stan, och efter det så har det bott 3 olika familjer där till nu, och frugan i den andra familjen som bodde där började skapa rykten på sitt jobb om att Helena låg begravd där, satt till slut så ringde en av poliserna till Mikael och frågade om graven, polisen skämdes men dom måste ju kolla upp allt dom får in, så Mikael och den tredje familjen som bor där nu har blivit utfrågade om graven, tillslut ringde Polisen Mikael och frågade om dom fick gräva upp den med honom som vittne för att kolla, han gjorde ju det såklart för att bevisa sin oskyldighet, men snabb som han var tillade han även:

Mikael: Ta med en Metalldetektor.
Polisen: Varför då ?
Mikael: Ni kanske hittar Olof Palme vapnet också

Polisen har nu efter att ha grävt och kollat och sett att det var barnens kaninskellet tatt bort familjen och Mikael Rönnlund och hans familj helt från fallet, dom var aldrig misstänkta eller nåt.

Mikael näms även i flera artiklar på denna länk:
http://img127.imageshack.us/gal.php?g=bild001e.jpg

Källor är från kontakter inom Polisyrket !
Citera
2017-07-14, 00:52
Medlem
Mikael hjorten rönnlund
Citera
2017-07-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Publicerade min familjs teori angående Helenas försvinnande. Efter en lång diskussion med anhöriga samt andra medlemmar på FB så bestämde jag mig att publicera information kring vart brunnarna i fråga fanns. Tyvärr har jobb och andra oväntade händelser kommit emellan för att jag skulle ha tid att publicera detta.

Ifall det fortfarande finns intresse kring vad jag har att publicera finns det en zippad fil med bilder, filmer och en grov sammanfattning om vad som jag har fått fram från mina anhöriga angående Helenas försvinnande.

https://minfil.org/m9CfV3beb2/HelenaFalletBrunnar.zip
Bra jobbat! Jag tror på dig och vad din mormor berättat. Ryser... Tänk om Helena ligger där.. fortfarande... Någon måste lyfta och kolla!
Citera
2017-07-14, 01:10
Medlem
Oj, här spekuleras det hej vilt ser jag !!

Men jag ska svara på era frågor igen....och de flesta svaren hittar ni tidigare i tråden...

1 Nej, jag var inte på Statt den kvällen. Jag var ledig och hemma med min familj.

2 Jag kan inte minnas vad för sorts solglasögon jag använde på den tiden.....på 70-80 talet hade jag däremot sådana pilotglasögon med spegelglas som var moderna då och på senare tid använder jag uteslutande solglasögon av "biker-modell" (förutom pilotglasögon som jag införskaffat till när jag flyger)

3 Nej, jag hade ingen vit bil då, utan en mörkblå Sierra som jag köpte när äldsta tösen var relativt nyfödd, dvs runt 88-89.

4 Nej, jag är inte den ni kallar för "pilot". Jag har aldrig vare sig häktats, anhållits eller delgivits misstanke. "Pilot" beskrivs ju dessutom i media som 175-180cm och vältränad då samt som tärd nu.
Jag är 193cm och direkt vältränad har jag aldrig varit, dock bra mycket smalare än vad jag är nu.

5 Nej, polisen har aldrig gjort någon grävning på min "gård" (som för övrigt inte var en gård utan en villatomt)

6 Mitt "förhör" skedde vid något av de (många) tillfällena jag var inne på polisstationen och redovisade hur lång vi kommit med skallgångarna, när en av utredarna frågade "förresten, har du blivit hörd?"

7 Nej, jag kände inte någon i familjen Andersson på den tiden.

8 Nej, jag vet inte vem "glasögonmannen" är....det figurerar en väldans massa namn både här och "på stan", men inget bekräftat.....än.

9 Nej, jag försvarar inte någon som har blivit omnämnd som "pilot" här....jag har däremot sagt att jag pratat med TS och att han förnekar att det är han (vilket jag både tror och hoppas), samt att BB inte heller passar in i beskrivningen "175-180cm och vältränad"

Det är milt uttryckt förbaskat tråkigt att rykten och "trådsanningar" tar så mycket plats och flyttar fokus.

Och åter igen......det är bara en tidsfråga innan det kommer fram vem som är "glasögonmannen" som anhölls nyligen....och jag hoppas att det blir mycket snart så alla vi som blivit oskyldigt utpekade de senaste dagarna slipper detta nåt mer.

Sedan till er som tror att det är jag som är "glasögonmannen" och nyligen anhållits och blivit delgiven misstanke för mord (som alltså fortfarande är misstänkt men på fri fot)...
Ni som känner mig vet ju att jag fortfarande knäcker lite extra som förordnad ordningsvakt, främst sommartid på festivaler och konserter...
Om en förordnad Ordningsvakt blir misstänkt för ett brott, dras förordnandet in med omedelbar verkan, dvs, man får inte jobba förrän utredningen är klar eller att man blir avförd.....
Jag är hemkommen idag efter att ha varit på kusten och jobbat några dagar som ordningsvakt, alltså har fortfarande ett giltigt förordnande.

Och som Pernilla W har sagt "mannen med pilotglasögon har aldrig blivit nämnd här"....vilket ju jag har blivit tidigare, då någon trott att jag är inblandad...och även nu då någon smartskalle sett att jag har pilotglasögon på min profilbild på Facebook och då lagt ihop ett plus ett. Och det är av den enkla anledningen att jag nyligen tagit flygcert och bilden är en selfie när jag är ute och flyger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in