2017-07-13, 22:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns nischbanker med högre gränser. Vissa kunder hos dem kan också ha personliga gränser eftersom de kan ha behov av att ta ut större belopp i kontanter. Men bankomaterna har alltid gränser för vare uttag som är lägre, och det är inte ovanligt att man ute på landsbygden maximerar till 2-3.000 kr pga att pengarna annars tar slut för fort i automaten.
Fast beloppsgränsen spelar väl ingen roll i svenska bankomater, reglerna måste väl gälla för alla, eller?
Citera
2017-07-13, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men var står det att Norrbottens läns landsting använder den tejpen?
I min forskning ringde jag till 3M och fick prata med en mycket trevlig dam som bekräftade att NLL köpte in tejpen. Hon skickade också några varuprover kostnadsfritt. Min familj trodde att jag hade blivit tokig som beställt hem kirurgtejp.
Senast redigerad av Quarrel 2017-07-13 kl. 22:55.
Citera
2017-07-13, 22:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I min forskning ringde jag till 3M och fick prata med en mycket trevlig dam som bekräftade att NLL köpte in tråden. Hon skickade också några varuprover kostnadsfritt. Min familj trodde att jag hade blivit tokig som beställt hem kirurgtejp.
Haha 😁

Är inte insatt i fallet men det verkar du vara. Fortsätt gärna i tråden, vi behöver sådana som dig!
Citera
2017-07-13, 22:54
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ja du kan ha rätt, men är det inte lite långsökt? Samtidigt, vem vill betala den extra frakten för silvertejp när man beställer utomlands?

Sant...ingenting paret hade själv på sin gård då?
Citera
2017-07-13, 22:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Sant...ingenting paret hade själv på sin gård då?
Det har jag väldigt svårt att tro. Om inte de haft polska hantverkare hos sig precis, som glömt tejpen?
Citera
2017-07-13, 22:58
Medlem
Finns det någon vetskap om paret hade anlitat någon för att utföra något arbete på gården? Det är ganska vanligt att man anlitar folk från baltländer att uföra sysslor som målning eller annat för svarta pengar. Var väl något liknande fall för något år sedan med en polack som hade strimlat personen som anställt den då denne inte betalat ut lön... Bara spekulationer, men någon som vet om sådant förekommit i trakterna?
Citera
2017-07-13, 22:58
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Här är en till---som säljs i Motala...

http://www.classiccars.se/classic/b_detalj.asp?txtLopnr=98343&txtVar=1#.WWfXS4jyjIU

På blocket skriv raggarbil, tryck i fordon i kategorier, ni finner nog flera som stämmer in....men hur hamna vi där på blocket? Varför skulle en mördare sälja av sin bil med ev. Bevis i?
Citera
2017-07-13, 23:00
Medlem
Venators avatar
Även om uttaget skedde från parets gemensamma konto så bör de ha haft ett kort var. Om jag inte har helt fel är uttagsgränsen per kort och inte per konto? Å andra sidan fortfarande skitpengar för ett dubbelmord och en stor risk att bli sedda i parets bil som man måste anta att folk på bygden kände igen.

Kan det ha varit en missräkning från mördarnas sida: de trodde att det fanns kontanter i huset och så fick de nöja sig med detta?
Senast redigerad av Venator 2017-07-13 kl. 23:09.
Citera
2017-07-13, 23:03
Medlem
xen1cals avatar
Fick ett meddelande av en nyregistrerad som inte kan posta än, lägger ingen värdering i sanningshalten, men kanske någon av er grävare som tycker det låter intressant. Here goes..

Hej! Jag har följt träden om paret lekander och undrar varför jag inte kan posta inlägg i ämnet?
Jag råkade av en ren slump idag söka på #bugrun på instagram och fick upp en bild på en kille som satt fast tejpad med silvertejp i en solstol på Mantorp parks område. Ägaren till kontot som lagt upp bilden äger en mintgrön gammal VW jetta Men nu har ägaren raderat bilden på killen i silvertejpen. Konstigt? Eller ren slump?

/G
Citera
2017-07-13, 23:04
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Även om uttaget skedde från parets gemensamma konto så bör de ha haft två kort var. Om jag inte har helt fel är uttagsgränsen per kort och inte per konto? Å andra sidan fortfarande skitpengar för ett dubbelmord och en stor risk att bli sedda i parets bil som man måste anta att folk på bygden kände igen.

Kan det ha varit en missräkning från mördarnas sida: de trodde att det fanns kontanter i huset och så fick de nöja sig med detta?
Jo visst, men varför åkte de ända till Borensberg för att ta ut skitpengarna?
Citera
2017-07-13, 23:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Fick ett meddelande av en nyregistrerad som inte kan posta än, lägger ingen värdering i sanningshalten, men kanske någon av er grävare som tycker det låter intressant. Here goes..

Hej! Jag har följt träden om paret lekander och undrar varför jag inte kan posta inlägg i ämnet?
Jag råkade av en ren slump idag söka på #bugrun på instagram och fick upp en bild på en kille som satt fast tejpad med silvertejp i en solstol på Mantorp parks område. Ägaren till kontot som lagt upp bilden äger en mintgrön gammal VW jetta Men nu har ägaren raderat bilden på killen i silvertejpen. Konstigt? Eller ren slump?

/G
Jag fick samma meddelande. Det är ett troll som försöker svartmåla någon kärring. Bry dig inte om trollet.
Citera
2017-07-13, 23:08
Medlem
Venators avatar
Citat:
Jo visst, men varför åkte de ända till Borensberg för att ta ut skitpengarna?

Kanske för att de visste att där fanns en bankomat medan de inte var hemmastadda i Mantorp tillräckligt väl? Men man undrar också hur de själva tog sig till och från gården om de behövde låna parets bil för att köra till Borensberg? Den gröna eller turkosa raggarbilen? I så fall kanske det förklarar att de inte tog den bilen utan parets bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in