2017-07-13, 21:49
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fanns ingen anledning för dem att åka till
Borensberg annars.
Det finns bankomater i Mantorp.

Sant. Om de nu inte var rädda för att bli igenkända i Mantorp.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har aldrig hört talas om handskar?

Jo. Men handskar hindrar väl inte övrigt kroppshår från att lossna och fastna på tejpen?
Citera
2017-07-13, 21:51
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Denna tejp ser identisk ut med polisens bild på tejp, finns i 50mm.
http://www.asm.eu/catalog/forpackningsteknik/forpackningsmaterial/tejp/vavtejp/g+c+ch+a

Jag tycker polisens bild ser ut som helt vanlig silvertejp av de lite dyrare märkena. Det finns även militär specialtejp med speciallim som t.ex. funkar under vatten men det har väl polisen redan analyserat.
Citera
2017-07-13, 21:58
Medlem
Kenny Kuks avatar
http://linkopingnews.se/ny-uppgifter-om-dubbelmordet/

"– Det rör som om en ren avrättning, säger Pär Andersson till TT och berättar samtidigt för nyhetsbyrån att mannen och kvinnan tejpats på ett speciellt sätt som han inte vill redogöra exakt för. Han berättar dock att våldet har varit mycket brutalt."

Ren avrättning och våldet har varit mycket brutalt. Det säger mig då att offren först torterats och sedan skjutits? Eller fått halsen avskuren? Vilket sedan ryktesvis förvanskats till att huvudet skiljts från kroppen. Har jag fel i om jag anser att bara kula i huvudet eller avskuren hals kan kallas för "ren avrättning"?

En annan fråga: om nu maxgränsen för uttag är 15tkr/dag, varför försökte de inte ta ut pengar även på måndagen? Visst, kontot kanske inte hade mer än 15tkr och därför tömdes redan på söndagen.
Citera
2017-07-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Jag tycker det framgår av Polisens bild att den är betydligt mer tätvävd - en tråd/mm.
tror dom menar att vävningen var lite unik mot "vanlig" silvertape, men det finns väl drösvis av tillverkare av just silvertape? inga varumärken är ju identiska.
Citera
2017-07-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
http://linkopingnews.se/ny-uppgifter-om-dubbelmordet/

"– Det rör som om en ren avrättning, säger Pär Andersson till TT och berättar samtidigt för nyhetsbyrån att mannen och kvinnan tejpats på ett speciellt sätt som han inte vill redogöra exakt för. Han berättar dock att våldet har varit mycket brutalt."

Ren avrättning och våldet har varit mycket brutalt. Det säger mig då att offren först torterats och sedan skjutits? Eller fått halsen avskuren? Vilket sedan ryktesvis förvanskats till att huvudet skiljts från kroppen. Har jag fel i om jag anser att bara kula i huvudet eller avskuren hals kan kallas för "ren avrättning"?

En annan fråga: om nu maxgränsen för uttag är 15tkr/dag, varför försökte de inte ta ut pengar även på måndagen? Visst, kontot kanske inte hade mer än 15tkr och därför tömdes redan på söndagen.
maxuttag är 15k/mån eller liknande om jag inte är helt ute och cyklar
Citera
2017-07-13, 22:02
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Där har du en poäng, narkotikapåverkade personer i Mantorp kryllar det inte av precis. Var GM:en påverkade (vilket är sannolikt) så skulle de utan problem kunnat komma ifrån Bug Run.

Fast även om man är desperat efter pengar så begår man inte ett oerhört brutalt mord. Om motivet bara var pengar så hade de kunnat tränga in i huset och vara lite hotfulla bara, pensionärsparet hade troligtvis inte gjort så mycket motstånd.

Min tanke är nu att paret retat upp någon rejält. Kanske hade Tor kladdat eller förgripit sig på en sju-åring? Pappan (som kommer från MENA) tog med sig kompis och "straffade" paret? Mycket fantasi och spekulation, men hur ska man annars kunna drabbas av detta?

Det tror jag inte tor gjort....Däremot. kan dom ha uppgifter om GM som gör att hade dom bara lämnat dom utan att döda dom hade dom kunnat åka dit. Det handlar om att röja spår...men då tänker man vem fan har tejp bara sådär i bilen??? Raggare? Tejpar dom inte bilen ibland? Tänker mig nån jävel sommmejsr med bilen kanske tejpar ratten eller något sånt skit
Citera
2017-07-13, 22:03
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMay
Jag tycker det framgår av Polisens bild att den är betydligt mer tätvävd - en tråd/mm.
Det visar troligtvis på att det är babber från babbeland som köpt deras äckliga invandrartejp i deras vidriga hemland. För tejpen verkar inte komma från Sverige. Tror inte heller en mördare beställer tejp på nätet för att kunna binda sina eventuella offer.
Citera
2017-07-13, 22:08
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Det tror jag inte tor gjort....Däremot. kan dom ha uppgifter om GM som gör att hade dom bara lämnat dom utan att döda dom hade dom kunnat åka dit. Det handlar om att röja spår...men då tänker man vem fan har tejp bara sådär i bilen??? Raggare? Tejpar dom inte bilen ibland? Tänker mig nån jävel sommmejsr med bilen kanske tejpar ratten eller något sånt skit
Nu är du ute och snurrar, men samtidigt.. Vem åker omkring med silvertejp i bilen?
Citera
2017-07-13, 22:09
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det visar troligtvis på att det är babber från babbeland som köpt deras äckliga invandrartejp i deras vidriga hemland. För tejpen verkar inte komma från Sverige. Tror inte heller en mördare beställer tejp på nätet för att kunna binda sina eventuella offer.

Man kan väll beställa skit till bilen som tejp och sådant utomlands ifrån? Ponera att någon raggar pundar jävel haft det i bilen sedan flera år tillbaka??
Citera
2017-07-13, 22:12
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Klart jag inte tror att förundersökningsledaren ljuger, finner det bara så absurt att ta ut några tusenlappar. De kan inte ha fått ut speciellt mycket, och förmodligen var de flera = dubbelmördarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
maxuttag är 15k/mån eller liknande om jag inte är helt ute och cyklar

Vill inte göra det till en trådsanning men har för mig att det är 15K/vecka.
Citera
2017-07-13, 22:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag tycker polisens bild ser ut som helt vanlig silvertejp av de lite dyrare märkena. Det finns även militär specialtejp med speciallim som t.ex. funkar under vatten men det har väl polisen redan analyserat.
Var inte för säker på det. Polisen försökte utreda vad för kirurgtejp Vatchareeya Bangsuan hade i nacken, men misslyckades. Det var sannolikt den tejp Norrbottens Läns Landsting använder.
Citera
2017-07-13, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Vill inte göra det till en trådsanning men har för mig att det är 15K/vecka.
Det varierar mellan banker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in