2017-07-13, 20:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
– Jag vågar påstå att det här är en av de mest avancerade brottsplatsundersökningar som har gjorts i Sverige, säger Pär Andersson, som dock inte vill avslöja exakt vad de undersökningar som fortfarande pågår går ut på.

Man undrar ju vad som hänt. Det måste vara ett riktigt vidrigt mord om polisen lägger sådana resurser på en brottsplatsundersökning.
Citera
2017-07-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tror gränsen är 5000kr per dygn att ta ut i en bankomat.
har själv tagit ut 15000. gräns på 8000 per uttag. så tog ut 8+7000. men det är ju egentligen skitsamma. struntsummor i sammanhanget i vilket fall.
Citera
2017-07-13, 20:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
15 000 kan du nog ta ut, men vem begår ett sånt brott för dom pengarna? sick
Om man har begått ett sådant brott kan man behöva pengarna.
Citera
2017-07-13, 20:50
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
har själv tagit ut 15000. gräns på 8000 per uttag. så tog ut 8+7000. men det är ju egentligen skitsamma. struntsummor i sammanhanget i vilket fall.
Jag googlade en snabbis och max är 15.000.
Citera
2017-07-13, 20:51
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske lite ot men iaf: de som har tejptips ombeds ringa 11414. 'Jag vet att det kan vara svårt att komma fram på det här numret.', säger chefs-åkl. Han 'vädjar' om tålamod hos de som kan ha info om tejpen.
Jag ringde in ett tips ang detta mord för ca två timmar sedan och fick vänta ca femton minuter vilket var betydligt kortare än vad jag varit med om förut.
Citera
2017-07-13, 21:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Jag ringde in ett tips ang detta mord för ca två timmar sedan och fick vänta ca femton minuter vilket var betydligt kortare än vad jag varit med om förut.
Tack för ditt bidrag till samhällsarrangemang.
Citera
2017-07-13, 21:01
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Man undrar ju vad som hänt. Det måste vara ett riktigt vidrigt mord om polisen lägger sådana resurser på en brottsplatsundersökning.

Man undrar hur det såg ut på brottsplatsen. Troligtvis sådant övervåld att BO knappt var igenkännbara. Det tyder på att GM vill tysta BO, kan GM ha varit bekanta på något för BO? Kan det vara så att BO på något sätt kommit I kontakt med GM under bug run eventet? Låt oss säga man är trevlig och slänger lite käft och bjuder hem på besök. Får nys om tillgångarna kommer tillbaka och begår brott?

Hur lång tid innan dådet skedde planerades der? GM måste ha rekat är bekant med området.
Citera
2017-07-13, 21:11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Man undrar hur det såg ut på brottsplatsen. Troligtvis sådant övervåld att BO knappt var igenkännbara. Det tyder på att GM vill tysta BO, kan GM ha varit bekanta på något för BO? Kan det vara så att BO på något sätt kommit I kontakt med GM under bug run eventet? Låt oss säga man är trevlig och slänger lite käft och bjuder hem på besök. Får nys om tillgångarna kommer tillbaka och begår brott?

Hur lång tid innan dådet skedde planerades der? GM måste ha rekat är bekant med området.
Att de utsatts för "oerhört brutalt våld" går polisen ut med. Så ja, antagligen var de inte igenkännbara. Hur menar du att det tyder på att de ville tysta BO? Jag tänker mer på filmen (har inte sett den själv) 2 guys 1 hammer. En eller två psykopater som begår ett vidrigt mord helt enkelt, och tycker att det är trevligt...

Förstår ditt resonemang kring Bug Run, men seriöst, skulle en Parkinson-sjuk 70-åring åka dit och dra hem folk? Tror inte det.
Citera
2017-07-13, 21:17
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Att de utsatts för "oerhört brutalt våld" går polisen ut med. Så ja, antagligen var de inte igenkännbara. Hur menar du att det tyder på att de ville tysta BO? Jag tänker mer på filmen (har inte sett den själv) 2 guys 1 hammer. En eller två psykopater som begår ett vidrigt mord helt enkelt, och tycker att det är trevligt...

Förstår ditt resonemang kring Bug Run, men seriöst, skulle en Parkinson-sjuk 70-åring åka dit och dra hem folk? Tror inte det.

Man får leka med tankarna...kanske han var social och godtrogen? Många äldre tenderar till att tro att människor är rejäla...är enig med dig att det är psykopater troligtvis drog eller alkohol påverkade...vilket gör att dom borde ha någon anknytning till eventet? Vem fan kör upp en raggarbil på en tomt och kommer på att dom ska vi råna från igenstans. Ok polacker i deras skåpbilar...men det här känns lite som man kan ha på något sätt vart där dagen innan fått nys om paert och besluta sig för att dra dit. Jäveln som genomfört dådet är desperat efter pengar...
Citera
2017-07-13, 21:20
Medlem
Länk till annonsen?

Citat:
Hittat en till amerikare på blocket som stämmer helt färgmässigt. Ägaren skriver att han vill sälja den för att kunna få pengar till huset. Vad tror ni? Hett tips till polisen?
Citera
2017-07-13, 21:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Man får leka med tankarna...kanske han var social och godtrogen? Många äldre tenderar till att tro att människor är rejäla...är enig med dig att det är psykopater troligtvis drog eller alkohol påverkade...vilket gör att dom borde ha någon anknytning till eventet? Vem fan kör upp en raggarbil på en tomt och kommer på att dom ska vi råna från igenstans. Ok polacker i deras skåpbilar...men det här känns lite som man kan ha på något sätt vart där dagen innan fått nys om paert och besluta sig för att dra dit. Jäveln som genomfört dådet är desperat efter pengar...
Där har du en poäng, narkotikapåverkade personer i Mantorp kryllar det inte av precis. Var GM:en påverkade (vilket är sannolikt) så skulle de utan problem kunnat komma ifrån Bug Run.

Fast även om man är desperat efter pengar så begår man inte ett oerhört brutalt mord. Om motivet bara var pengar så hade de kunnat tränga in i huset och vara lite hotfulla bara, pensionärsparet hade troligtvis inte gjort så mycket motstånd.

Min tanke är nu att paret retat upp någon rejält. Kanske hade Tor kladdat eller förgripit sig på en sju-åring? Pappan (som kommer från MENA) tog med sig kompis och "straffade" paret? Mycket fantasi och spekulation, men hur ska man annars kunna drabbas av detta?
Citera
2017-07-13, 21:36
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Förstår inte vad det skulle vara för speciellt med vävtejpen.

Tycker den liknar denna och har samma bredd 50 mm.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Vavtejp/Vavtejp-2000017574/

Finns att inhandla på Biltema i Linköping.

Om den skulle vara avvikande måste det vara något som inte framgår av polisens bild.

Jag tycker det framgår av Polisens bild att den är betydligt mer tätvävd - en tråd/mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in