2017-07-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Varför skriver du i tråden och hotar misstänkt GM med att lägga ut initialerna om han inte tar sitt ansvar för att sedan skriva att det är upp till GM och polis??

Ja känns rätt meningslöst faktiskt. Vad är det du vet, vem som är pilot? Det vet ju redan polisen. Andra saker som binder honom? Tveksamt. Jaja, folk skriver vad de vill.
Citera
2017-07-13, 15:01
Medlem
Otroligt att visa flitiga skrivare på tråden helt plötsligt lyser med sin frånvaro - kom igen nu! - Jumanij64 kom ju med ännu mer nya detaljer.
Citera
2017-07-13, 15:02
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanji64
Har lämnat mina uppgifter o misstankar till polis. Det är upp till de ansvariga gm o polis.

Vet du om den man du omnämner är den för tillfället oidentifierade så kallade Pilotmannen?
I sådana fall är dina tips till Polisen till ingen nytta. Denne Pilot verkar överhuvudtaget inte intresserad av att samarbeta med Polisen. Han är endast intresserad av att skydda sin egen identitet. Att avslöja GM offentligt är nog det enda som kan ta detta framåt i dagsläget. Jag tror nämligen inte GM kommer behöva sitta i fängelse för sina gärningar då dessa med all sannolikhet är preskriberade. Så för att både de anhöriga och GM kan få ett slut måste någon ta steget att avslöja vem eller vilka dessa är. De är nog det värsta straffet han eller de kan få i dagsläget, resten kommer bara bli någon månads jobbig formalia.

Dessutom "de ansvariga gm" Plural alltså.
Senast redigerad av Moon The Loon 2017-07-13 kl. 15:16.
Citera
2017-07-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sschame
När jag stod på torget idag tänkte jag map på KSP-inlägget.

Borde låta trycka upp 1000 t-shirts med "H E L E N A" på.
På ryggen står det:
"Vi kommer jaga er till världens ände"
"Erkänn era fegisar"

Låta folk gå runt med dom och låta de skyldiga påminnas och påminnas igen.
Vilka påverkas, börjar svettas, drar sig undan, börjar dricka, humörsvängningar...

Alla ser er.
Några vet men sviker sanningen.
Ni vet men saknar ryggrad (därmed ruttnar själen)
När tiden är mogen går solen upp och sanningen kommer fram.
Välj själva...
Ja du! Vad ska man säga.. den ena eller andra lägger upp skit i tråden men ingen säger något rakt ut! Det klart det finns folk som VET! Anhöriga till denne person vet men försöker kanske att slå dövörat till.. det kommer förgöra dessa personer i längden!
Citera
2017-07-13, 15:21
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Du ensamme jäkel. För dina ungars skull åtminstone ge dej till känna. Då slipper de känna skuld att det har gått åt helvete för de mesta. Du har smittat dom med din ångest och bergodalbane humör. Erkänn och låt dom se att deras självskade beteende var ditt fel. Ta ditt jäkla ansvar som farsa nån gång o bär deras ryggsäckar som du fyllt med sten. Låt dom förstå att allt är ditt fel o erkänn varför. Du bor inte kvar din fege skit. Du flydde när inpå det hänt. Du va på stadt o kände Helena men inte så lång tid. Mariestads folk känner nog inte till dej för du va en obetydlig nolla. Du följer tråden ska ja lägga ut initial eller reder du upp efter dej? Inte ens initialerna har synts här. Ditt namn är ju inte så vanligt så kommer det ut då vet många........................

Jag har nog aldrig sett så mycket felinformation i ett och samma inlägg.
Om det är "pilot" du pratar om, så bor han kvar ( i omgivningarna får jag tillägga).
Att Mariestadsborna inte känner till honom är ologiskt med tanke på att han redan 98 var rädd att hans namn skulle komma ut.
Och varför skulle han låta sej bli intervjuad på en rastplats utanför Mariestad? Han har inte "flytt". Jag tror att han njuter av hela situationen. Därför är det så tragiskt. F.ö tror jag att han själv bad om den intervjun. Det stämmer med att han vill stå i fokus under alla omständigheter. ( Min teori) Även tyvärr när det handlar om mord. Så det där tror jag inte ett dugg på.
Citera
2017-07-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Om det är "pilot" du pratar om, så bor han kvar ( i omgivningarna får jag tillägga).
Att Mariestadsborna inte känner till honom är ologiskt med tanke på att han redan 98 var rädd att hans namn skulle komma ut.
Och varför skulle han låta sej bli intervjuad på en rastplats utanför Mariestad? Han har inte "flytt". Jag tror att han njuter av hela situationen. Därför är det så tragiskt. F.ö tror jag att han själv bad om den intervjun. Det stämmer med att han vill stå i fokus under alla omständigheter. ( Min teori) Även tyvärr när det handlar om mord. Så det där tror jag inte ett dugg på.

Instämmer...
Tror vi bör sålla en del här.
Backa bandet, lägg fokus på inledningen.
Hs sista kända samtal...
Sist synlig på bron?
Sista spår, nära hemmet
Kategorisera vilka som sökte sön kväll/natt till måndag morgon...

Vem/vilka gör sej besväret och tar risken att gömma en kropp?
Citera
2017-07-13, 16:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag är lite nyfiken på hur du med 110% säkerhet vet att "pilot" bor kvar i Mariestad? Det måste vara en extremt pålitlig källa.
Citera
2017-07-13, 16:08
Medlem
Citat:
Otroligt hur vi kan sitta och skriva / spekulera när du VET ALLT vem pilot är?? Sedan Ha mage att kritiserna alla som skulle ha fel - Hur tänker du?
Citera
2017-07-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Otroligt hur vi kan sitta och skriva / spekulera när du VET ALLT vem pilot är?? Sedan Ha mage att kritiserna alla som skulle ha fel - Hur tänker du?

Du vet Tviggygirl är trådens egen lilla chef, det finns även några till i den toppligan som får energi av
att läxa upp andra och påpeka vad fel dom har Det är nämligen bara DOM som vet. Vi andra vet ingenting. Har man en annan åsikt så känner man en pekpinne i ryggen eller en höknäbb som hugger en i nacken.
Citera
2017-07-13, 16:35
Medlem
Citat:
Oooops . Är din "vetskap" mera sann än andras? Hur vet du att denne person lämnar fel information?? Tänk om denne person faktiskt är anhörig till GM? Vem har sagt att GM är samma person som pilot? Om du nu har svaren så kläm fram det istället!
Citera
2017-07-13, 16:47
Medlem
Man kan också ställa krav på en chef så därför undrar jag om du kan dra hela händelseförloppet vad som hände H och vem som gjorde det för det vet väl DU.
Citera
2017-07-13, 16:57
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Du ensamme jäkel. För dina ungars skull åtminstone ge dej till känna. Då slipper de känna skuld att det har gått åt helvete för de mesta. Du har smittat dom med din ångest och bergodalbane humör. Erkänn och låt dom se att deras självskade beteende var ditt fel. Ta ditt jäkla ansvar som farsa nån gång o bär deras ryggsäckar som du fyllt med sten. Låt dom förstå att allt är ditt fel o erkänn varför. Du bor inte kvar din fege skit. Du flydde när inpå det hänt. Du va på stadt o kände Helena men inte så lång tid. Mariestads folk känner nog inte till dej för du va en obetydlig nolla. Du följer tråden ska ja lägga ut initial eller reder du upp efter dej? Inte ens initialerna har synts här. Ditt namn är ju inte så vanligt så kommer det ut då vet många........................

Det är nog stor chans att "han" är svårt psykiskt störd (sjuk) och i så fall för ungarna en värdelös och farlig farsa, även om han fungerar socialt utåt men hur ser det ut inåt? Många är mycket noga med att "familjen" skall se bra ut utåt! Men det som sker innanför hemmets stängda dörrar är skitsamma,

Är det som du skriver att han fyllt ungarnas ryggsäckar med sten (filosofi) är det (min åsikt) bättre ungarna snabbt får se sanningen och utifrån det perspektivet förstå och söka sig vidare att må bra här i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in