2017-07-12, 06:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Verkligen, så låt oss hoppas att det inte går den vägen, Sechzig har det svårt nog ändå.
Men visst har det löst sig nu om jag fattat allt rätt.
Citera
2017-07-12, 11:24
Medlem
cyberkalles avatar
Att bli av med Costa och dessutom tjäna en hacka på honom måste ses som ett bra val.
Costa är inge dålig spelare men Carlo var inte nöjd med hans prestationer helt enkelt och som många vet så är Bayern en speciell klubb där man måste i alla fall försöka prata tyska om man vägrar som Costa gjorde då blir man inte långvarig.

Ett år efter att han kom till klubben så sa han så här.
https://www.youtube.com/watch?v=QdZ652PmOjo

Nåväl han har säkert lättare med italienskan nu och jag önskar honom lycka till.

Idag på dagen 33 år sedan så var jag nere i München och skulle lära mig att köra bil i en storstad det var en jävla kontrast till hålan där jag bor nu i.
Brodern hade en grön Opel Ascona med svart vinyltak och jag fick låna den jag och kusinen for in till München och skulle gå och roa oss med mycket alkohol och galanta damer det gick ju bra men vi drabbades av den värsta hagelskuren någonsin och broderns fina bil såg ut som att någon hade gått loss på med ett basebollträ.
I slutet av filmen så ser man ett hagel av större dimension.
https://www.youtube.com/watch?v=gQ-nEDcwTpY
Senast redigerad av cyberkalle 2017-07-12 kl. 11:34.
Citera
2017-07-12, 15:21
Medlem
Stämmer det att 1860 ska spela kommande säsong på Grünwalder? Arenan tar bara 12 500 enligt Wikipedia så det blir första gången på många år som 1860 får spela hemmamatch på en slutsåld stadio
Citera
2017-07-12, 21:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Telefonen går het! Det rasslade till idag med.

Zieler, och ej på lån som det ryktas om tidigare! Bra att få något långsiktigt. Mycket bra jobbat av Schindelmeiser.

Tror det är tredje dagen i rad med pling. Kan vänja mig vid det här, hoppas på en fjärde dag med pling. Träsch, gärna!

Måste dock erkänna att jag ej har full koll på Zielers nuvarande form. Germanofil, hur var han de sista säsongerna hos er?
Zieler var mänsklig=medelmåttig den säsongen då vi ramlade ur. I Leicester rosade han ju inte heller marknaden. Stort frågetecken för formen alltså. För 3-4 år sedan var han jävligt bra.
Citera
2017-07-13, 01:02
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Stämmer det att 1860 ska spela kommande säsong på Grünwalder? Arenan tar bara 12 500 enligt Wikipedia så det blir första gången på många år som 1860 får spela hemmamatch på en slutsåld stadio

Jovisst, man har inte råd att spela på Allianz i Regionalliga. Och då var ändå Allianz en gemensam arena när den byggdes...

Sedan verkar det finnas en idiotisk romantik om att Grünwalder Stadion har något med ursprung, inte utveckling, att göra. Jag var där när den sista (numer senaste) matchen spelades mot Ahlen i 2. BL och det är verkligen ingen arena som höjer matchupplevelsen.
Citera
2017-07-13, 07:32
Medlem
cyberkalles avatar
Då tog soppan med Modeste slut och han blir säkert lycklig i Kina.

Köln fick 35 miljoner €.

Lite olika åsikter på diverse svenska forum om James Rodriguez kvalité men jag litar på TKD och Anteri i detta fall dom har trots allt rätt bra koll för det mesta så jag tror att detta kommer göra oss starkare framför allt i CL.

Min favoritkämpe nr 1 Holger Badstuber vart tar han vägen? Han är ju skadefri nu och en riktigt duglig förvarare så det är märkligt att han är kontraktslös ännu.

Ingen är förvånad men Robben skadade sig igår och åker inte med på Asienturnén.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-07-13 kl. 07:41.
Citera
2017-07-13, 11:41
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Men visst har det löst sig nu om jag fattat allt rätt.

Det verkar så, Ismaik har fått lite mer rättigheter och har skrivit på för anstånd med återbetalning av en av krediterna. Tröjsponsorn har lånat ut 2 MEUR som kan komma att omvandlas till andelar i fotbollsbolaget. Visserligen kommer andelarna att vara rätt värdelösa, men då behöver klubben inte betala tillbaka pengarna.

Nästa kredit från Ismaik förfaller till betalning om två år, vilket inte betyder att det kommer att vara lugnt tills dess. Men konkurshotet är tills vidare avvärjt och ikväll kl 19 spelar Sechzig mot FC Memmingen i starten av Regionalliga Bayern.

Säsongen kommer att bjuda på en hel rad lokalderbyn: FC Bayern, 1.FC Nürnberg, FC Augsburg och FC Ingolstadt. Naturligtvis handlar det om sagda klubbars andralag...
Citera
2017-07-13, 11:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...

Min favoritkämpe nr 1 Holger Badstuber vart tar han vägen? Han är ju skadefri nu och en riktigt duglig förvarare så det är märkligt att han är kontraktslös ännu....

Det kan vara han själv som inte är nöjd med de klubbar som är intresserade, rykten nämner Swansea, Besiktas, Fenerbahce men inget mer konkret. Han lär ha tjänat 4,5 MEUR om året i FC Bayern, så ev. lönefordran kan vara en sak som inte gör det så lätt.

Sedan är det väl inte så många klubbar som vågar satsa på en spelare med hans skadehistoria. Det är lite underligt att S04 inte tog honom gratis efter att ha haft honom under uppsikt relativt länge. Men jag hoppas att det går bra för honom, han har varit en av Tysklands bästa innerbackar i sina bästa stunder.

Edit: Paul Clement i Swansea var Ancelottis co-tränare och är ett fan av Badstuber, verkar som om det ligger närmast till hands just nu.

Edit2: Badstuber ligger i skilsmässa sedan början av juni, har väl också en del annat att tänka på.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2017-07-13 kl. 12:14.
Citera
2017-07-13, 13:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det kan vara han själv som inte är nöjd med de klubbar som är intresserade, rykten nämner Swansea, Besiktas, Fenerbahce men inget mer konkret. Han lär ha tjänat 4,5 MEUR om året i FC Bayern, så ev. lönefordran kan vara en sak som inte gör det så lätt.

Sedan är det väl inte så många klubbar som vågar satsa på en spelare med hans skadehistoria. Det är lite underligt att S04 inte tog honom gratis efter att ha haft honom under uppsikt relativt länge. Men jag hoppas att det går bra för honom, han har varit en av Tysklands bästa innerbackar i sina bästa stunder.

Edit: Paul Clement i Swansea var Ancelottis co-tränare och är ett fan av Badstuber, verkar som om det ligger närmast till hands just nu.

Edit2: Badstuber ligger i skilsmässa sedan början av juni, har väl också en del annat att tänka på.

Att han låg i skilsmässa det visste jag inte och det påverkar säkert hans tankegångar.

Ser att Dortmund tappar Sven Bender till Leverkusen då återförenas dom bägge igen efter tiden i 1860.
Citera
2017-07-13, 14:55
Medlem
Alltid gillat Badstuber. Tror inte att det blir av men hoppas att han går till Hertha. Då hade man känt sig förberedd inför nästa säsong.
Lönen kan ju bli ett problem så det blir troligtvis England för Badstuber.

//Siegestor
Citera
2017-07-13, 16:54
Medlem
foool13s avatar
Ajaxs Nouri får permanent hjärnskada! efter kollapsen mot Werder Bremen.. ajaj jag trodde att det inte var så farligt efter meddelandet att det var oregelbunden hjärtfunktion.

http://www.bbc.co.uk/sport/football/40595416

Citat:
The club statement said the chances of recovery from the damage is nil.

It added: "The diagnosis was made that a lot of [his] brain is not functioning. All this probably occurred due to a lack of oxygen supply."

On Monday, the club had said tests showed his "heart is functioning normally" and brain scans did not detect "any anomalies" - but new tests revealed the extent of the damage.
Postar i den här tråden eftersom det var diskussion om honom tidigare.
Senast redigerad av foool13 2017-07-13 kl. 16:59.
Citera
2017-07-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Det är väl först säsongen 17/18 som det kommer vara måndagsmatcher i förstaligan? I Zweite spelar de fredag-måndag som vanligt.

FC Bayern kommer att vinna Bundesliga väldigt enkelt. Kan i nuläget inte se hur något lag ska vara i närheten av att utmana dem. Tyvärr.

Bakom Bayern får främst se BVB, Bayer04 och Mönchengladbach. Sedan tar Wolfsburg en av direktplatserna till EL.

Schalke är det floppvarning på enligt mig. Tycker att de blivit något sämre för varje säsong de senaste åren och de kommer att få kämpa för att ta sig till Europaspel.

Hertha måste förstärka för att kunna återupprepa fjolårssäsongen. De dalade rejält på slutet och nu med stundande Europaspel och i nuläget 0 nyförvärv så tror jag att de blir ett stabilt mittenlag. Kommer verkligen Kalou att göra ca 15 mål även den här säsongen? Tvivlar på det.

Köln känns spännande, trots att de tappade Gerhardt till Wolfsburg. Om allt stämmer så tror jag att de kan knipa en plats i Europa.

Vinkar hejdå till Darmstadt och Bremen. Kvalar gör Hoffenheim. Som sedan åker ur.

Leipzig slutar på en 13e plats. Bra för att vara nykomling, men de själva kommer att vara missnöjda.

Augsburg klarar sig precis och placerar sig på plats nummer 15 med Eintracht precis ovanför sig.
Freiburg på plats nummer 12.

Ingolstadt, Mainz och HSV utgör tillsammans med Hertha ett stabilt mittenskikt.

Jasså, måndagsmatcher i Erste BL - det var verkligen goda nyheter. Tack för infon, men måste meddela att jag inte riktigt håller med dig kring mitt FC Bayern.

Vi har nu vunnit fem raka (rekord), och visst det finns alla möjligheter att "kamma hem" ytterligare en BL-titel. Men, jag anser att det blir en tuff säsong.

Glöm inte att Carlo Ancelotti var ett hårsmån från att få sparken. Visst, jag kan hålla med att "något" hände och allt gick FC Bayerns väg efter det, och då fick Ancelotti fortsätta. Jag personligen tycker faktiskt om Ancelotti. Mycket erfaren, jag vet ej om jag säker att skriva följande, men det känns okej.

Hoppas vi (FC Bayern) får en bra (flygande) start i ligan, därefter brukar det bara "rulla på".
Senast redigerad av Figo-28 2017-07-13 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in