Citat:
Ursprungligen postat av
folkpark
Det är väl först säsongen 17/18 som det kommer vara måndagsmatcher i förstaligan? I Zweite spelar de fredag-måndag som vanligt.
FC Bayern kommer att vinna Bundesliga väldigt enkelt. Kan i nuläget inte se hur något lag ska vara i närheten av att utmana dem. Tyvärr.
Bakom Bayern får främst se BVB, Bayer04 och Mönchengladbach. Sedan tar Wolfsburg en av direktplatserna till EL.
Schalke är det floppvarning på enligt mig. Tycker att de blivit något sämre för varje säsong de senaste åren och de kommer att få kämpa för att ta sig till Europaspel.
Hertha måste förstärka för att kunna återupprepa fjolårssäsongen. De dalade rejält på slutet och nu med stundande Europaspel och i nuläget 0 nyförvärv så tror jag att de blir ett stabilt mittenlag. Kommer verkligen Kalou att göra ca 15 mål även den här säsongen? Tvivlar på det.
Köln känns spännande, trots att de tappade Gerhardt till Wolfsburg. Om allt stämmer så tror jag att de kan knipa en plats i Europa.
Vinkar hejdå till Darmstadt och Bremen. Kvalar gör Hoffenheim. Som sedan åker ur.
Leipzig slutar på en 13e plats. Bra för att vara nykomling, men de själva kommer att vara missnöjda.
Augsburg klarar sig precis och placerar sig på plats nummer 15 med Eintracht precis ovanför sig.
Freiburg på plats nummer 12.
Ingolstadt, Mainz och HSV utgör tillsammans med Hertha ett stabilt mittenskikt.
Jasså, måndagsmatcher i Erste BL - det var verkligen goda nyheter. Tack för infon, men måste meddela att jag inte riktigt håller med dig kring mitt FC Bayern.
Vi har nu vunnit fem raka (rekord), och visst det finns alla möjligheter att "kamma hem" ytterligare en BL-titel. Men, jag anser att det blir en tuff säsong.
Glöm inte att Carlo Ancelotti var ett hårsmån från att få sparken. Visst, jag kan hålla med att "något" hände och allt gick FC Bayerns väg efter det, och då fick Ancelotti fortsätta. Jag personligen tycker faktiskt om Ancelotti. Mycket erfaren, jag vet ej om jag säker att skriva följande, men det känns okej.
Hoppas vi (FC Bayern) får en bra (flygande) start i ligan, därefter brukar det bara "rulla på".