2017-07-12, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stensturedenstore
Dagens roligaste skämt redan tidigt på morgonen. Att skriva ordet ovan när man skriver långa försvarstal åt sin osmarta idol som har minus i trovärdighet är rent skrattretande.

Tyvärr har Johanna inget alibi och har lyckats göra allt fel från dag ett. Då hon umgåtts bara med sina osmarta och knarkande ungar, ensamkommande som är i beroende ställning och några kolleger på jobbet har hon trott sig vara smart. När hon enkelt kunnat klara sig om hon för det första inte varit så osmart och sedan sett till att vara tyst. Måste svida för Johanna att veta att hon fuckade upp big time.

Ett tips, ta och lyssna på Johannas malande till MR. Vi måste NEKA, NEKA, jag vill inte sitta 10 år i kurran.

Jag diskuterar inte JMs trovärdighet, det gör ni andra så bra

Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Blöjor det är väl inte det sjukaste förslaget. Här talas om både facesitting och dynboxar som tätas med silikon och sen fylls med 200 liter vatten

Fhl säger till JB efter att dom gett henne fri talan att dom vet att hon "ljuger" och att dom vet med säkerhet att JJ varit på plats. JB blir förskräckt och ifrågasätter om fhl ljuger med han säger att han ABSOLUT inte ljuger utan att dom vet att det är så här, JJ har varit på plats och mördat aki. JB bönar och ber då att fhl inte skall berätta mer för hon klarar inte av att höra detta men fhl fortsätter psyka medans JB ber om nåd "jag vill inte höra, jag klarar det inte" Hon säger också att hon litar på JJ men fhl fortsätter tills hon börjar vackla. I ett svagt ögonblick säger hon att hon frågat JJ om han vet ngt men inte mer än så. Då kontrar fhl och trycker på ännu mer och påstår att DB sagt att både JB och JJ varit där under kvällen den 7/8 -15 när aki mördades av JJ. Det har DB aldrig sagt. Så att säga att JB misstänkliggör JJ är direkt fel! Fhl psykade och ljög henne rätt upp i ansiktet, trots det klarade hon sig galant vill jag påstå.

Det mest "underliga" med MRs som jag uppfattar det i förhör "påhittade" historia om vad han som vanligt överhört med snarast perfekt kommunikationsförmåga på svenska är att den går inte ihop med vad åkl försöker bevisa i forma av kiselalger. Trovärdighet var ordet.

Men även där har försvaret varit alldeles för dåligt, här borde de tre-fyra advokaterna samverka, har för mig att detta skett förut när åkl slänger på massa misstankar till olika klienter kors och tvärs?
Citera
2017-07-12, 20:34
Medlem
Citat:
What? Mohammad Rajabi påstår att JJ berättat detta fyra ögon emellan på ett kebabhak utöver det anklagar MR även DB med att ha varit där. JB blir konfronterad med hela MR och DBs konversation och direkt säger hon spontant att detta skulle aldrig rajabi kunnat fixa på svenska. Han ljuger as simple as that och åk utnyttjar detta jävla svammel. Inte medverka till utredningen?! Fhl vägrar ju acceptera deras svar och flyger på med full styrka och förnedrar och kränker med personangrepp. Ta t ex JB när hon för hundrade gången säger att hon inte varit ute på sommarstugan när aki dog då tappar fhl Torbjörn Meisingseth allt sans och regelverk. Först vrålar han att JM också sagt att JB, DB och JJ var där på kvällen när aki dog, JB svarar: "Nej jag har inte varit där" Torbjörn Meisingseth svarar: "Du är upplärd av JM, sådan mor sådan dotter" "okej" svarar JB. Torbjörn Meisingseth tappar det när han bara får ett simpelt "okej" till svar och fortsätter. Denna gång tar Torbjörn Meisingseth i ännu mer. "Du är en gammal missbrukare, du vet hur du skall bete dig"
Helt jävla sjukt att hålla på så här av Torbjörn Meisingseth. Fhl bara fortsätter och fortsätter och vrålar att JB ljuger, den som ljuger och kränker är förhörsledaren himself Torbjörn Meisingseth.

Undrar vem som är den mest känslokalla och manipulerande människan i den här historien. Inte är det JM i alla fall.
Citera
2017-07-12, 20:35
Bannlyst
Citat:
Trams. Att det fattas delar fattar jag och det rör den "internationella rättshjälpen". Delar med JJ saknas. JB och DB har inte varit på fler förhör gällande detta. Dom släpptes efter 2 dgr och vad du ser gällande dom här finns, inget mer och det hade du med fattat om du läst de här förhören. Förhören gällande JM är också klara i denna bit hon har suttit i rättegång gällande detta och denna idiot till fhl hittar också på att JM sagt att JB varit på plats, men det har JM inte sagt. Det kan du väl själv begripa då detta inte vidrördes i rättegången för det är just det åk vill: att fler personer var på plats. Hade det fhl ljuger om hade detta tagits upp i rättegången. Åk har inte råd att panta på den infon då hela deras rövarhistoria hänger på flera vuxna på G-liden. Du är ju inte riktigt kvicktänk du.

JJs advokat röt till ordentligt och krävde bevis och då släppte åkl JJ på studs.

Levin klev ut i media och sa direkt att detta var utpekande från en misstänkt mördare och att det öht inte fanns bevis mot hans klient. Åkl får fortsätta leta entrecote..
Citera
2017-07-12, 20:39
Bannlyst
Citat:
What? Mohammad Rajabi påstår att JJ berättat detta fyra ögon emellan på ett kebabhak utöver det anklagar MR även DB med att ha varit där. JB blir konfronterad med hela MR och DBs konversation och direkt säger hon spontant att detta skulle aldrig rajabi kunnat fixa på svenska. Han ljuger as simple as that och åk utnyttjar detta jävla svammel. Inte medverka till utredningen?! Fhl vägrar ju acceptera deras svar och flyger på med full styrka och förnedrar och kränker med personangrepp. Ta t ex JB när hon för hundrade gången säger att hon inte varit ute på sommarstugan när aki dog då tappar fhl Torbjörn Meisingseth allt sans och regelverk. Först vrålar han att JM också sagt att JB, DB och JJ var där på kvällen när aki dog, JB svarar: "Nej jag har inte varit där" Torbjörn Meisingseth svarar: "Du är upplärd av JM, sådan mor sådan dotter" "okej" svarar JB. Torbjörn Meisingseth tappar det när han bara får ett simpelt "okej" till svar och fortsätter. Denna gång tar Torbjörn Meisingseth i ännu mer. "Du är en gammal missbrukare, du vet hur du skall bete dig"
Helt jävla sjukt att hålla på så här av Torbjörn Meisingseth. Fhl bara fortsätter och fortsätter och vrålar att JB ljuger, den som ljuger och kränker är förhörsledaren himself Torbjörn Meisingseth.

Riktigt illa skött. Man anar "paniktaktik" hos polisen som pressas av åkl.

Som sagt så borde dessa advokater samverka vilket gjorts i tidigare mål när åkl kör en uppenbar taktik att bakbinda anhöriga som vittnen till epitet medmisstänkt.
Citera
2017-07-12, 20:39
Medlem
Citat:
Trams. Att det fattas delar fattar jag och det rör den "internationella rättshjälpen". Delar med JJ saknas. JB och DB har inte varit på fler förhör gällande detta. Dom släpptes efter 2 dgr och vad du ser gällande dom här finns, inget mer och det hade du med fattat om du läst de här förhören. Förhören gällande JM är också klara i denna bit hon har suttit i rättegång gällande detta och denna idiot till fhl hittar också på att JM sagt att JB varit på plats, men det har JM inte sagt. Det kan du väl själv begripa då detta inte vidrördes i rättegången för det är just det åk vill: att fler personer var på plats. Hade det fhl ljuger om hade detta tagits upp i rättegången. Åk har inte råd att panta på den infon då hela deras rövarhistoria hänger på flera vuxna på G-liden. Du är ju inte riktigt kvicktänk du.

Jaja tro det du. Att saker inte finns med i Fup som även gäller JM det syns!
Hade du vart smart hade du vart upprörd över detta istället för om en förhörsledare sagt snick snack eller inte. En åtalads rätt till full insyn om du känner till det? Nu fick du till och med ett tips!
Ryck upp dig lite i argumenten! Helt korkade grejer skriver du ju inte alltid.
Men på senare tid anas en viss desperation i dina inlägg

Sen om man önskar en seriös disskusion källhänvisar man.
Citera
2017-07-12, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Har den jeppen varit fhl hela vägen?
Vem har lett förundersökningen? Åkl himself?

Åkl är alltid förundersökningsledare.

"Jeppen" har varit med hela resan, bla tror jag han var med när AB förhördes.
Citera
2017-07-12, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Hade du vart smart hade du vart upprörd över detta istället för om en förhörsledare sagt snick snack eller inte. En åtalads rätt till full insyn om du känner till det? Nu fick du till och med ett tips!

Så vilka delar saknas gällande DB och JB..du som vet?
Citera
2017-07-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har inte läst analyssvaren avseende det turkosa, men tror att det har relevans i mordet. Nya handdukar färgar lätt av sig och vid en skendränkning kan färgen från handduken släppa - speciellt om man biter i den. Det är i alla fall en logisk förklaring till färgen i munnen på A*i.
Frågan är om man vet vilket material det turkosa var av? Har som sagt inte läst eller sett analyssvar.

Ybo pratar om "material", vad nu det avser, ingen koll verkar gjord vid första obduktionen. Man fick inte fram något när man topsade/testade efter andra obd.
Citera
2017-07-12, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Undrar vem som är den mest känslokalla och manipulerande människan i den här historien. Inte är det JM i alla fall.
Nej det finns "100" liknande exempel på denna galning och det mest bedrövliga är att JB gång efter gång säger att hon inte klarar mer psykiskt. "jag kör på ändå jag" svarar dåren på ett ungefär. När JB inte anger JJ börjar han VRÅLA att deras gemensamma ekonomi är uppbyggd på knarkpengar. "nej svarar JB" och hänvisar till lön. Han säljer narkotika och JB försöker igen protestera och då kontrar fhl med "snick snack". Dessutom "ber" (läs: kräver) fhl att JB skall rädda sig själv och barnet och ingen hänsyn ta till sambon tillika som han VRÅLAR, ge mig sanningen.
Citera
2017-07-12, 20:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hur vet du att han vrålar?
"Sådan mor sådan dotter "var väl en rätt korrekt tolkning av situationen?
Den kan nog de flesta hålla med om efter att JB inte ville svara på frågor vid rättegången.
Citera
2017-07-12, 20:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nej det finns "100" liknande exempel på denna galning och det mest bedrövliga är att JB gång efter gång säger att hon inte klarar mer psykiskt. "jag kör på ändå jag" svarar dåren på ett ungefär. När JB inte anger JJ börjar han VRÅLA att deras gemensamma ekonomi är uppbyggd på knarkpengar. "nej svarar JB" och hänvisar till lön. Han säljer narkotika och JB försöker igen protestera och då kontrar fhl med "snick snack". Dessutom "ber" (läs: kräver) fhl att JB skall rädda sig själv och barnet och ingen hänsyn ta till sambon tillika som han VRÅLAR, ge mig sanningen.
Det är klart att man inte som misstänkt kan skylla på att man inte klarar mer psykiskt.
Om det vore så enkelt så skulle ingen låta sig förhöras.
Det är ungefär lika korkat som när JM sa något om att hon inte kan svara för att "åklagaren stör henne".
Citera
2017-07-12, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist

Läs förhören dom finns i fup och efter detta släpps DB och JB. Torbjörn Meisingseth sammanställer sedan förhören den 28/2 ca 10 dgr efter att dom släpptes. Tror du verkligen fahlander sparar på "hemliga förhör" som skulle påverka utgången i fallet att få JM dömd till efter dom?? Då får åk se sig om efter ett nytt arbete om han gömmer bevis i pågående rättegång som kan leda till ett fällande även ett friande. Du strider säkert bara emot nu .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in