2017-07-12, 13:46
Medlem
Har haft kontakt med PW och hon bad mig vidarebefordra detta meddelande:

Det spekuleras just nu kring om vi journalister på P4 Skaraborg, Sveriges Radio har fått munkavle från
polisen eller om vi går deras ärende. Vi arbetar helt fristående och avgör tillsammans med vår ansvarige utgivare vad vi ska publicera. Vi har publicistiska regler att förhålla oss till och vi är även skyldiga att skydda källor. I våra reportage har vi varit tydliga med att vi även har en personlig insyn i fallet men vi granskar polisens arbete med kritiska ögon, därför har vi även fortsatt granska vad som händer i utredningen nu och framöver. Vill även tillägga att den man som varit anhållen EJ är någon av de som hittills figurerat i tråden.
Mvh Pernilla Wadebäck
Citera
2017-07-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Fråga hur han vet att hon ska ska ligga just där och vem har berättat det för honom.
Det finns en lista på alla namn några sidor tillbaka. Du kan ju skriva av den listan och stämma av om han nämner några av dem. Försök att få en så bred bild som möjligt.

Ska fråga så mycket som möjligt.
Ska även skriva ner alla namn och fråga om han känner dom eller vet vilka dom är.
Citera
2017-07-12, 13:54
Medlem
Citat:

Det spekuleras just nu kring om vi journalister på P4 Skaraborg, Sveriges Radio har fått munkavle från
polisen eller om vi går deras ärende. Vi arbetar helt fristående och avgör tillsammans med vår ansvarige utgivare vad vi ska publicera. Vi har publicistiska regler att förhålla oss till och vi är även skyldiga att skydda källor. I våra reportage har vi varit tydliga med att vi även har en personlig insyn i fallet men vi granskar polisens arbete med kritiska ögon, därför har vi även fortsatt granska vad som händer i utredningen nu och framöver. Vill även tillägga att den man som varit anhållen EJ är någon av de som hittills figurerat i tråden.
Mvh Pernilla Wadebäck

Ja men se där Harley. Kanske dags att tråden nu slutar spekulera fritt om personer som uppenbarligen inte har något med det här att göra.
Citera
2017-07-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danujska
Ja men se där Harley. Kanske dags att tråden nu slutar spekulera fritt om personer som uppenbarligen inte har något med det här att göra.
Du skrev ju att pw dementerat (förnekat) att pilot INTE var nämnd i tråden. Jag har fortfarande ingen säker källa på att TS är eller INTE är pilot. Har du?
Citera
2017-07-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Du skrev ju att pw dementerat (förnekat) att pilot INTE var nämnd i tråden. Jag har fortfarande ingen säker källa på att TS är eller INTE är pilot. Har du?

Vänta lite här nu... Kan du inte läsa?

''Vill även tillägga att den man som varit anhållen EJ är någon av de som hittills figurerat i tråden.
Mvh Pernilla Wadebäck''
Citera
2017-07-12, 14:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Mvh Pernilla Wadebäck

"I våra reportage har vi varit tydliga med att vi även har en personlig insyn i fallet men vi granskar polisens arbete med kritiska ögon, ...".

Nej, detta är en omöjlighet!

Sedan blir jag ändå inte klok på vad Pernilla menar när hon skriver att den man som varit anhållen inte skulle vara någon av dem som hittills har figurerat i tråden.

1) Är detta trots allt en dimridå för att hålla spekulationerna i schack samt undvika ett kaos för den aktuelle mannen?
2) Är det rent av sant?
3) Gäller detta uttalande även de nya namn som har ramlat in under de senaste tre dagarna?
4) Har Pernilla verkligen stenkoll på vad som har framkommit i snart 15 000 inlägg?
5) Vad menar Pernilla med "av dem som hittills har figurerat i tråden"? Avser hon sådana som specifikt har diskuterats som gärningsmän alternativt medhjälpare? Eller avser hon sådana som bara som hastigast har nämnts utan vidare diskussion? "Figurera" är ett mycket vitt begrepp i det här sammanhanget.
Citera
2017-07-12, 14:11
Medlem
PW har ju dessutom träffat pilot och dementerat flera gånger att personen inte är nämnd i tråden, hon har ju också dementerat att TS inte är pilot. Ska vi sluta tro på journalister med källor inom polisen nu också?[/quote]
LÄS vad du skriver!!! Dementerat att personen INTE är med i tråden!
Citera
2017-07-12, 14:50
Medlem
Citat:
När ska man sluta förvånas i den här tråden?! Det finns INGET häkte i Skövde, det enda häktet i Skaraborg finns i Mariestad. Och blir du anhållen får du sällan sitta i häktet, utan i arresten på polishuset.

PW har ju dessutom träffat pilot och dementerat flera gånger att personen inte är nämnd i tråden, hon har ju också dementerat att TS inte är pilot. Ska vi sluta tro på journalister med källor inom polisen nu också?

Rättelse: PW har dementerat att personen är nämnd i tråden. EJ att personen inte är nämnd i tråden.
Citera
2017-07-12, 15:18
Medlem
Jag vill inte ha fler PM av dig Danujska där du undrar om jag är hjärndöd. Det har varit många som det spekulerats om i tråden men så fort man nämnt TS så går du in och försvarar med näbbar och klor.. jag vet inte vem som är pilot, det vet tydligen inte du heller. Att en användare säger att PW sagt eller skrivit något är väl inget bevis? Därför frågar jag igen, Har du bevis för att TS inte är pilot?
Citera
2017-07-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag vill inte ha fler PM av dig Danujska där du undrar om jag är hjärndöd. Det har varit många som det spekulerats om i tråden men så fort man nämnt TS så går du in och försvarar med näbbar och klor.. jag vet inte vem som är pilot, det vet tydligen inte du heller. Att en användare säger att PW sagt eller skrivit något är väl inget bevis? Därför frågar jag igen, Har du bevis för att TS inte är pilot?

Helt upp till dig att tro vad du vill. Är nog fritt fram att kontakta PW om du vill ha svar på om pilot är nämnd i tråden eller ej. Det har många här gjort.
Citera
2017-07-12, 15:51
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Vänta lite här nu... Kan du inte läsa?

''Vill även tillägga att den man som varit anhållen EJ är någon av de som hittills figurerat i tråden.
Mvh Pernilla Wadebäck''

Nu tror inte jag att denne TS är Pilot men att Pernilla som journalist går ut och dementerar förstår jag inte. Hon ska endast skydda sin källa och överhuvudtaget inte kommentera detta. Hon måste ju förstå att den här tråden kommer bomba på i all evighet, ska hon då som sitter på facit varje gång dementera när det dyker upp nya initialer. Det håller inte.
Senast redigerad av Moon The Loon 2017-07-12 kl. 15:53.
Citera
2017-07-12, 15:54
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kan tänka mig att om PK nu inte snackar massa skit så är det kanske han som utomstående som vet mest (liksom vadå brott mot griftefriden?).
För min del så ser jag gärna att han får pengarna bara han berättar sanningsenligt så pass att denna historien blir uppklarad.
Kanske ngn i tråden som känner honom och kan påminna honom?

Jag känner P.K. Var så säker att jag ska fråga honom nästa gång jag träffar honom. Han är "överallt och ingenstans" för det mesta. Vad det gäller P.K och P.U så var deras tjafsande en personlig vendetta. Ingenting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in