Citat:
Så allt är alltså en enda stor konspiration mot Anna Books son? Alla de inblandade samt det svenska rättsystemet är alltså ute efter att sätta dit han på grund av hans feta morsa? Lägg undan foliehatten en stund.
Det kan självklart vara falskt men då är det ett brott och ska bevisas i sin tur. Vad har tjejen för motiv med anklagelserna? Varför skulle man som tjej gå ut och anklaga någon för att ha munknullat en när man varit berusad? Det är ganska seriösa saker det handlar om.
Det kan självklart vara falskt men då är det ett brott och ska bevisas i sin tur. Vad har tjejen för motiv med anklagelserna? Varför skulle man som tjej gå ut och anklaga någon för att ha munknullat en när man varit berusad? Det är ganska seriösa saker det handlar om.
Fel juridiskt. Det är åklagaren som har full bevisbörda för att brottet begått och om ett halvt vittne, (angligen berusat själv eftersom hon var bästis då med målsäganden), och som inte vid huvudförhandlingen själv minns, är tillräckligt för att uppnå beviskravet ställt utom rimligt tvivel, ja då kan vem som helst av oss hamna i fängelse på hörsägen.
När jag själv var 16 år, vilket var på den tiden Kungen i Kungsan (Paolo Roberto) härjade och det rutinmässigt var kravaller när sommarlovet tog slut hittade en kompis på att det var jag som var "Kungen i Kungsan" när en tjej i Djursholm skulle ha fest. Det skulle tydligen och kom antagligen över 300 personer till en Djursholmsvilla och dom ville ha en dörrvakt! Det fick bli jag som tyckte det var lite småroligt några timmar. I både trädgården och inne i villa var det smockfullt med ungdomar. Jag har aldrig sett så fromma lamm, som snällt frågade om de fick gå ut å kissa och som utan att ens opponera accepterade när jag sa nej på skoj när de kom tillbaka. Helt övertygad om att ryktet spridit sig och alla VISSTE att jag var den där Paolo Roberto. Bara det att ingen av oss visste vem han var på den tiden. Och nej, jag är inte Paolo Roberto. Fullständigt uteslutet att så vaga uppgifter från en halv full tonåring som själv säger sig egentligen inte sett det vuxenvärlden (läs åklagaren) påstår ska kunna ligga till grund för en fällande dom.