Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Så allt är alltså en enda stor konspiration mot Anna Books son? Alla de inblandade samt det svenska rättsystemet är alltså ute efter att sätta dit han på grund av hans feta morsa? Lägg undan foliehatten en stund.

Det kan självklart vara falskt men då är det ett brott och ska bevisas i sin tur. Vad har tjejen för motiv med anklagelserna? Varför skulle man som tjej gå ut och anklaga någon för att ha munknullat en när man varit berusad? Det är ganska seriösa saker det handlar om.

Fel juridiskt. Det är åklagaren som har full bevisbörda för att brottet begått och om ett halvt vittne, (angligen berusat själv eftersom hon var bästis då med målsäganden), och som inte vid huvudförhandlingen själv minns, är tillräckligt för att uppnå beviskravet ställt utom rimligt tvivel, ja då kan vem som helst av oss hamna i fängelse på hörsägen.

När jag själv var 16 år, vilket var på den tiden Kungen i Kungsan (Paolo Roberto) härjade och det rutinmässigt var kravaller när sommarlovet tog slut hittade en kompis på att det var jag som var "Kungen i Kungsan" när en tjej i Djursholm skulle ha fest. Det skulle tydligen och kom antagligen över 300 personer till en Djursholmsvilla och dom ville ha en dörrvakt! Det fick bli jag som tyckte det var lite småroligt några timmar. I både trädgården och inne i villa var det smockfullt med ungdomar. Jag har aldrig sett så fromma lamm, som snällt frågade om de fick gå ut å kissa och som utan att ens opponera accepterade när jag sa nej på skoj när de kom tillbaka. Helt övertygad om att ryktet spridit sig och alla VISSTE att jag var den där Paolo Roberto. Bara det att ingen av oss visste vem han var på den tiden. Och nej, jag är inte Paolo Roberto. Fullständigt uteslutet att så vaga uppgifter från en halv full tonåring som själv säger sig egentligen inte sett det vuxenvärlden (läs åklagaren) påstår ska kunna ligga till grund för en fällande dom.
Citera
2017-07-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Någon som vet om domen är överklagad som fettot Book säger? Det vore goda nyheter eftersom jag tror att HR skärper straffet.
Om straffet höjs eller sänks beror på om det är åklagaren eller försvaret som har överklagat. Om båda gjort det kan det gå hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av awsomechick
Jag vet vuxna som blivit dömda och där staten tar rättegångenskostnaden.
Ja, det är mer regel än undantag att kostnaden för försvaret stannar på staten.

Citat:
Är det helt klart att det går till HD?
Borde ju finnas tillräckligt med fall som de kan luta sig mot.
Hos HD lär det garanterat inte hamna. Det är överklagat till Hovrätten (?) och lär stanna där.
Citera
2017-07-12, 10:54
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Fel juridiskt. Det är åklagaren som har full bevisbörda för att brottet begått och om ett halvt vittne, (angligen berusat själv eftersom hon var bästis då med målsäganden), och som inte vid huvudförhandlingen själv minns, är tillräckligt för att uppnå beviskravet ställt utom rimligt tvivel, ja då kan vem som helst av oss hamna i fängelse på hörsägen.

När jag själv var 16 år, vilket var på den tiden Kungen i Kungsan (Paolo Roberto) härjade och det rutinmässigt var kravaller när sommarlovet tog slut hittade en kompis på att det var jag som var "Kungen i Kungsan" när en tjej i Djursholm skulle ha fest. Det skulle tydligen och kom antagligen över 300 personer till en Djursholmsvilla och dom ville ha en dörrvakt! Det fick bli jag som tyckte det var lite småroligt några timmar. I både trädgården och inne i villa var det smockfullt med ungdomar. Jag har aldrig sett så fromma lamm, som snällt frågade om de fick gå ut å kissa och som utan att ens opponera accepterade när jag sa nej på skoj när de kom tillbaka. Helt övertygad om att ryktet spridit sig och alla VISSTE att jag var den där Paolo Roberto. Bara det att ingen av oss visste vem han var på den tiden. Och nej, jag är inte Paolo Roberto. Fullständigt uteslutet att så vaga uppgifter från en halv full tonåring som själv säger sig egentligen inte sett det vuxenvärlden (läs åklagaren) påstår ska kunna ligga till grund för en fällande dom.

B*oks våldtäkt har aldrig inträffat, vittnen som styrker denna har fel då du, för 30 år sedan, uppfattades som kungen i kungsan, vilket du inte var. Underbar logik, tack. Case closed.
Citera
2017-07-12, 10:57
Medlem
När familjen Book var med i Arge Snickaren gav han ett väldigt omoget intryck. Han verkade lätt efterbliven. Han han någon diagnos?
Citera
2017-07-12, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Jag bodde i samma område som Anna Book,hade ingen aning om att hennes son hade flippat ur så pass mycket.

Vet flera familjer som hållit en så vacker fasad utåt, barnen läser böcker tillsammans, bakar och gulligullar. Men som visar sig begå inbrott, ofreda, begå skadegörelse. Mammorna jobbar inte, är hemma på heltid fast dom är över 45. Barnen går alla i skolan och man får via omoraliska sätt anförskaffa sig pengar. När brotten döms ökas dom gulliga inläggen på sociala medier. Allt för att manipulera sin omvärld. Vidrigt vidrigt.
Citera
2017-07-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
B*oks våldtäkt har aldrig inträffat, vittnen som styrker denna har fel då du, för 30 år sedan, uppfattades som kungen i kungsan, vilket du inte var. Underbar logik, tack. Case closed.

Har du överhuvudtaget läst domen? Finns inget vittne som styrker gärningen. Det enda som finns är en en angligen näst intill lika full f.d. kompis till målsäganden (målsäganden var utslagen), som uppger att hon inte minns, och inte kan säga att hon sett gärningen.

Och du Sherlock Holmes, hur vet du att jag inte var kungen i Kungsan? För att du läst det här på Flashback, underbar logik, tack! Du fastnade direkt i fällan - cased closed. Hade jag skrivit att dom trodde jag var Joe Labero å var rädda för att bli borttrollade hade du väl gått på den också antar jag.
Citera
2017-07-12, 11:26
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Har du överhuvudtaget läst domen? Finns inget vittne som styrker gärningen. Det enda som finns är en en angligen näst intill lika full f.d. kompis till målsäganden (målsäganden var utslagen), som uppger att hon inte minns, och inte kan säga att hon sett gärningen.

Och du Sherlock Holmes, hur vet du att jag inte var kungen i Kungsan? För att du läst det här på Flashback, underbar logik, tack! Du fastnade direkt i fällan - cased closed. Hade jag skrivit att dom trodde jag var Joe Labero å var rädda för att bli borttrollade hade du väl gått på den också antar jag.

Nu lever vi i en rättsstat där man är oskyldig till motsatsen bevisats i domstol. HEPP! så var det visst.

Åklagarens bevisning måste innebära att det är ställt utom rimligt tvivel att den tilltalade gjort sig skyldig till brott enligt vad som sägs i gärningsbeskrivningen, för att den tilltalade ska kunna bli dömd som skyldig till brottet.

Han har fått sin dom så fejk Fjolla av kungsan borde kanske lära sig lite juridik.
Citera
2017-07-12, 11:42
Bannlyst
Jag har märkt att när det gäller kvinnliga domare/nämndmän poliser och känslodomar så tappar de sin yrkesroll. De går på känsla här är de påverkade av sionistmedia och sina små lokala grupper facebook trädgårdsgrupper eller liknande alla skyddade från ungdomskulturen samt vad globalisterna gjort med våra barn de sista 10 åren. De vet inte hur läget är idag att gränser suddas ut att för att uttrycka mig drastiskt fingerpull o avsugningar är legio.

För de är ju fiiina domarna åklagarna så deras intresse att hålla sig långt borta för förstå samhällsutveckling över lag finns inte där. De odlar istället dadlar från indien o håller på med avacerad Yoga
Det sitter oftast en amatör lagman en manlig ledamot i gruppen av fyra kvinnliga nämndemän o en domare (för demokratin skull host host)
Där då mannen som man han är säger i all välmening för att ställa sig in till de övriga kvinnliga nämndemännen att jaaaa det ä'r hemskt detta
Trotsatt han vet att det är normalt bland männ ställer han in sig medvetet eller omedvetet i den större gruppen med kvinnliga nämndemän o kvinnliga domaren. Hur ska kvinnor förstå en manlig hormon ett manligt könshormon de aldrig tidigare varit i kontakt med??

Även vid ofredande brott händer det mycket fel. Där i demokratins namn ska finnas en manlig polisman o en tex kvinnlig polis för kvinnan. Då har språket betydelse o det blir fel Den manliga polismannen har inte förmåga att hantera känslor o språk som den kvinnliga polisen o hon snappar upp mer som gynnar den kvinnan som tex blivit upplevd som ofredad. Polismannen är konkret seg o vill avsluta inte skriva ner medans den kvinnliga polisen skriver en massa Sen när det ska sammanfattas är det bara en kvinnlig polis som tolkar ofredandet på sitt kvinnliga vis utan förståelse för manliga hormoner som hon inte känner detta skickas sedan till en kvinnlig åklagare som ska bedöma där man ser direkt att den kvinnliga polisen har skrivit mer o man blir då lurad att tro att killen har gjort ett ofredande. Bin there done that.
Senast redigerad av janostortan 2017-07-12 kl. 11:52.
Citera
2017-07-12, 11:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet vuxna som blivit dömda och där staten tar rättegångenskostnaden.
Ja, det avgörs av betalningsförmågan.
Citera
2017-07-12, 11:54
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
ASG! Jag skrev ju att jag var Joe Labero och kan trolla bort dig! Det är fullt bevis!

Så Kaj Linna var också skyldig i 13 år?? Eller hur var det nu igen... f-n tänkte inte på den. Svenskt rättsväsende är tyvärr i total kris sen lång tid, allt förvärrades efter Tomas Bodström monterade ned rättssäkerheten 2006.

Du pratar om att du var fjortis när kungen av kungsan var på tapeten men ändå skriver du som att du fortfarande är en fjortis, du kanske slutade att utvecklas i mitten av åttiotalet.

Att dra fram Rami eller Kaj ur lådan för att på något sätt försvara att en nykter ungjävel med 0 uppfostran av värderingar stoppar kuken i munnen på en däckad 13-årigt barn gör mig bara illamående.

Hoppas han får betala för det resten av sitt liv.

Du har uppenbarligen fått betala hårt mentalt för ditt liv.
Citera
2017-07-12, 11:58
Medlem
Jag kan bekräfta att domen överklagats av babben Book, målsägande samt åklagare. Mitt tips är betydligt strängare straff för barnvåldtäktsmannen Antonio Book samt även Robin Nordlund.
Citera
2017-07-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Antingen är folk allmänt störda eller så tänker de inte hela vägen. Ja, "
I övrigt förekommer säkert ytterligare omständigheter som grund för domen, som vidare stärker trovärdigheten i vittnesuppgifterna, som ännu inte redogjorts här. Folk kanske tror att det är enkelt att fällas för våldtäkt utan bevis, men så är det inte. Allra minst i den åldern.

/D

Du har fel. Idag kan vem som helst råna vem som helst med statens goda minne och lite god planering. Skadeståndsbeloppen är idag betydande, annorlunda vara det för 20 år sen. Förövaren (de dom beljuger någon för egen vinnnings skull) får hela samhällsapparaten som brottsverktyg. Varje lite felsteg kommer stöttas upp korrigeras av samhällsapparaten för att uppnå en fällande dom.

Mest uppseendeväckande är nog den här domen för vad som påstås vara 15 år gamla gärningar http://www.dagensjuridik.se/2016/04/ordningsvakt-doms-15-ar-gamla-barnvaldtakter-da-han-sjalv-var-15-ar

Räkna på dröjsmålsräntan! Kronofogden har räknesnurra! Dessa tvillingpojkar som inte sagt något på 15 år framställde yrkanden som med dröjsmålsräntan inkluderad uppgick till 1 mkr vardera i skadestånd, de fick hälften, dvs en halv miljon vardera om jag minns rätt.

Ok 1 mkr för att beljuga någon är inte tillräckligt för att man från domstolarna och leva upp till devisen hellre fria än fälla? Bättre att domstolarna klarar av sina "pinnar", dvs antal mål, än att rättskipa skapas i domstolarna.

Sedan 2010 är alla hemförsäkringar summaförsäkringar. Det betyder att den som lyckas beljuga en person får skadeståndet antingen av gärningsmannen eller rättshjälpsmyndigheten utbetalt. Däröver tillkommer eventuella försäkringsfall. Eftersom försäkringarna idag är summaförsäkringar så kan målsäganden "råkat" ha tecknad både dubbla och trippla hemförsäkringar med överfallsskydd. Det är ingen som kommer få reda på under brottmålsprocessen. Sådan uppgifter begärs i regel aldrig in, med undantag i Arboga-fallet (den stackars värnlösa 3-barns mamman som mördat både sin fd man och sin egen pappa, och samtidigt försökt mörda sin mamma).

Så vi antar att dessa tvillingar inte alls är goda, utan onda. De har då yrkat 1 mkr vardera av gärningsmannen. Sen har de varit sluga att och tecknat två hemförsäkringar vardera på samma bostad. Förklaringen är ju självklart att de är så traumatiserade och otrygga för p.g.a. av de där gamla gärningarna. Vips så handlar processen om ett ekonomiskt värde på 6 mkr om de får fullt bifall till sitt skadeståndsyrkande.

Vi antar att när väl processen kommer så visar det sig att det är svårare att ljuga än många tror, väl i vittnesförhören så förändrar sig uppgifterna, målsäganden kommer inte ihåg exakt, kan minnas fel osv. Då kommer statens riddare: Åklagaren in i bilden och läser upp förhörsprotokollen och "rättar till" minnesbilden. Förklaringen är att dom är så nervösa för att dom inte ska bli trodda och att det river upp bortträngda minnen (som i SVT fallet Kevin). Rätten vågar inget annat än att uppfatta dom dåliga lögnerna från pojkarna som idag är vuxna som tecken på att pojkarna verkligen blivit utsatta för sexuella övergrepp för 15 år sen.

Det här är något som precis vem som helst av oss kan råka ut för.

Ställt utom rimligt tvivel, dvs fullständigt uteslutet att det gått till på något annat sätt? Dra mig baklänges, svenskt rättsväsende har aldrig befunnit sig i större kris och vi har antaligen aldrig haft fler oskyldigt dömda.

Jag trodde folk lärt sig något av SVT:s granskning i SVT:s dokumentär av fallet Kevin. Tyvärr är det bara att konstatera att många fortfarande är lika korkade som innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in