2017-07-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag hoppas att Dan Josefsson får bra betalt för det enorma och faktiskt riskfyllda arbete som han har lagt ner. Och, det behövs många som han.
Kan tala om för dig att han redan är mång-miljonär.

Men mycket ska ha mer.

Det som stör mig <om han nu är så seriös och duktig journalist> Varför inte en enda mening om offret?
Varför inte börja eller sluta dokumentären med "till minne av Kevin"??

Varför DJ,penningkåta jävla idiot! Hatar dig lika mycket som jag hatar RS,SÅC,Harryson!
Citera
2017-07-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Men mycket ska ha mer.

Det som stör mig <om han nu är så seriös och duktig journalist> Varför inte en enda mening om offret?

Varför DJ,penningkåta jävla idiot! Hatar dig lika mycket som jag hatar RS,SÅC,Harryson!

Intressant uppgift om Dan Josefssons ekonomi. När ska han få ersättning för sin vikt i guld? Vad säger facket?

Mer seriöst så är jag övertygad om att det stämmer som du säger att du är anhörig till Kevin Hjalmarsson. Kan du tänka dig att utveckla om varför du 'hatar RS,SÅC,Harryson' lika mycket som Dan Josefsson? Hur kom det sig att du gick över till hat mot nämnda trio?
Citera
2017-07-11, 23:52
Medlem
p.norths avatar
Hur gammal var du 1998?

Citat:

Men mycket ska ha mer.

Citera
2017-07-11, 23:56
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Christian måste ångra sig djupt han ställde upp denna dokumentären och blev en offentlig person. Med tanke på hans dom angående våldtäkt mot barn. Så ja DJ vet det finns pengar i denna storyn och verkar sålt in de bra..

Ska du börja tjata om denna dom igen? Och dessutom ljuga? Det var försök till "våldtäkt", tjejen var tonårig och villig, och han fick inte upp den. Men det "glömde" du väl förstås att nämna..
Citera
2017-07-12, 00:12
Medlem
p.norths avatar
För dokumentären handlade om 2 förmodligen oskyldiga små bröder.. inte om Kevin. Skilj på sak o sak! Måste väl kännas förjävligt att man har gått i tron att det verkligen var bröderna och sen visar sig att det kanske inte var dom och att man har spytt galla över föräldrarna och dömt dem hur "vek" dom var och ifrågasätta b.la b.la.. "tror att man bör vara försiktig och kasta sten i glas huset, om man själv sitter där. En dag slår det tillbaka på en"

Citat:

Men mycket ska ha mer.

Citera
2017-07-12, 00:25
Medlem
p.norths avatar
Du verkar ha riktigt personliga problem med Christian, vad beror det på? Vad är det som engagerar dig i just han? Spot on
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Christian måste ångra sig djupt han ställde upp denna dokumentären och blev en offentlig person. Med tanke på hans dom angående våldtäkt mot barn. Så ja DJ vet det finns pengar i denna storyn och verkar sålt in de bra..
Citera
2017-07-12, 00:52
Medlem
p.norths avatar
Det är lätt att döma ut, och man har egentligen ingen aning vad som har sagts bakom kulliserna.

Robin och Kevin var kompisar som jag har uppfattat det, då är det väl fan inte konstigt som en förälder att man då försökte engagera sig, ville hjälpa polisen om man visste "något" polisen sa tydligen att man skulle höra av sig så fort att man visste eller hörde något, eller hur? Och det gjorde man, man ville väl. Varför? Jo för att Robin var ju kompis med Kevin, klart att det berörde även dem. Människor som har känslor och empati kanske gör så.

Citat:
Där kommer frågan: Om dom,föräldrarna var så jävla veka så dom hämna på psyk,hur i helvete har dom nerver nu att sittas i direktsänd presskonferans??!!

Exakt,men sitta i dokumentär och presskonferans pallar han.

Tror SVT och DJ betalat dom satans massa pengar.
Citera
2017-07-12, 01:04
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Han klarar inte av det som vuxen DÄRFÖR ATT ALLA SÄGER ATT HAN OCH HANS LILLEBROR ÄR SKYLDIGA - i dokumentären svarar pappan att "alla sa att det var så, så då var det väl så"
Tills nu när FUP är tillgänglig för några och Sandberg och SÅC i media har visat sina rätta ansikten

Bjäbb. Hur många gånger ska du återupprepa det i den här tråden? Kom med någonting relevant istället.
Citera
2017-07-12, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Intressant uppgift om Dan Josefssons ekonomi. När ska han få ersättning för sin vikt i guld? Vad säger facket?

Mer seriöst så är jag övertygad om att det stämmer som du säger att du är anhörig till Kevin Hjalmarsson. Kan du tänka dig att utveckla om varför du 'hatar RS,SÅC,Harryson' lika mycket som Dan Josefsson? Hur kom det sig att du gick över till hat mot nämnda trio?
Hatar dom för dom har förstört för så många. Har aldrig påstått att jag tycker dom gjort ett bra jobb.
Sen vad jag tror i övrigt är en annan sak.

DJ hatar jag för hans vinklade dokumentär och hur den kommer påverka utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Hur gammal var du 1998?
Skiljer ett år mellan mig och Kevin.

Citat:
För dokumentären handlade om 2 förmodligen oskyldiga små bröder.. inte om Kevin. Skilj på sak o sak! Måste väl kännas förjävligt att man har gått i tron att det verkligen var bröderna och sen visar sig att det kanske inte var dom och att man har spytt galla över föräldrarna och dömt dem hur "vek" dom var och ifrågasätta b.la b.la.. "tror att man bör vara försiktig och kasta sten i glas huset, om man själv sitter där. En dag slår det tillbaka på en"
Tycker fortfarande att det är nått lurt med allt. Ett ord kunde ha nämts om honom,även på presskoferansen.
I övrigt fattar jag inte hur du menar.

Citat:
Det är lätt att döma ut, och man har egentligen ingen aning vad som har sagts bakom kulliserna.

Robin och Kevin var kompisar som jag har uppfattat det, då är det väl fan inte konstigt som en förälder att man då försökte engagera sig, ville hjälpa polisen om man visste "något" polisen sa tydligen att man skulle höra av sig så fort att man visste eller hörde något, eller hur? Och det gjorde man, man ville väl. Varför? Jo för att Robin var ju kompis med Kevin, klart att det berörde även dem. Människor som har känslor och empati kanske gör så.
Fast lämna sin son till "tortyrliknande" förhör om man tror han är oskyldig? Och sen bryta ihop och hamna på psyket,istället för att slåss för sin son? Sen ha psyke att sitta i direktsänd dokumentär? Hamna han på psyket efter den med,eller var han medicinerad för att klara det?
Nått skumt är det med allt.

Man blir fan tokig av alla tankar hit och dit.
Citera
2017-07-12, 07:13
Medlem
p.norths avatar
Vad är egentligen skumt med det om ingen visste hur bröderna blev behandlade under förhöret, man trodde i god tro. Hur svårt är det? Åter igen, dokumentären eller presskonferens handlar inte om Kevin. Vad är du ute efter? Ta av dig offerkoftan för en stund, det finns faktiskt andra offer här!!

Citat:
Hatar dom för dom har förstört för så många. Har aldrig påstått att jag tycker dom gjort ett bra jobb.
Sen vad jag tror i övrigt är en annan sak.

DJ hatar jag för hans vinklade dokumentär och hur den kommer påverka utredningen.

Skiljer ett år mellan mig och Kevin.

Tycker fortfarande att det är nått lurt med allt. Ett ord kunde ha nämts om honom,även på presskoferansen.
I övrigt fattar jag inte hur du menar.

Fast lämna sin son till "tortyrliknande" förhör om man tror han är oskyldig? Och sen bryta ihop och hamna på psyket,istället för att slåss för sin son? Sen ha psyke att sitta i direktsänd dokumentär? Hamna han på psyket efter den med,eller var han medicinerad för att klara det?
Nått skumt är det med allt.

Man blir fan tokig av alla tankar hit och dit.
Citera
2017-07-12, 08:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Ett barn, ett eget barn, är alltid ett barn. Även för tjugo år sedan. Noll respekt till tomten Weine och hans pipande fru.
Vilken människosyn du har.
En pappa och hans familj har blivit utsatta för ett övergrepp av polis och myndigheter. Han kanske inte är världens starkaste och bryter ihop mentalt.
Och du pekar finger åt honom...

Någon som inte pallar ett massivt övergrepp utan att bli "galen" är enligt dig en "tomte".

Fy f-n säger jag.
Citera
2017-07-12, 09:06
Medlem
Citat:
Du verkar ha riktigt personliga problem med Christian, vad beror det på? Vad är det som engagerar dig i just han? Spot on

Har inget personligt med han men jag tycker det är vidrigt han är dömd för våldtäkt mot barn och utnyttjat någon i beroendeställning. Nu vet jag inte om du har en dotter men du kanske skulle tycka det va okej om han utsatt henne för samma sak? Står tydligt i domen hur dåligt offret mått efter och slutade äta osv. Bedrövligt vissa här inne skyddar sånt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in