Citat:
Ursprungligen postat av
Stensturedenstore
Jag vet mycket om JB. Hon knarkar, har ingen utbildning, inget jobb och tillsammans med en kriminell ensamkommande gubbe. Hon klarar inte av att svara på enkla frågor i TR och kommer inte klara sig speciellt bra i samhället pga en värdelös mamma som inte hjälpt henne med någonting i livet. Läs om hennes problem i skolan när hennes föräldrar får kraftigt kritik för att dom inte hjälper JB.
Ja, det är inte ovanligt att döttrar gör likadant som sina mammor. Men jag önskar att JB kunde ha en bättre förebild. Hon har ju både UF och AM i sin närhet att ta stöd från för att bryta med ett gammalt och destruktivt liv. Hon har ju också en liten att fundera på vad det är för liv hon kommer att erbjuda honom. Polisen som kommer regelbundet hem på besök, mamma och pappa misstänkta för mord, en kriminell farsa, en mormor i kurran, kanske pappa i kurran ibland och mamma tvångsvårdad för droger emellanåt... kanske föräldralös om några år och då skulle han behöva AB, AM, UF, AG.
Tänk om JB och JJ skulle göra sig fria från drogerna och kriminaliteten, skaffa sig ett vanligt jobb, försöka leva på sin lön, kanske flytta och framför allt: SKAFFA SIG ETT LIV för sin lille killes skull.
Ja, och så skulle de berätta vad de vet, tycker jag...