2017-05-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nofilter
Tack för info mannen uppskattas, är detta säkert? Har han sin fb uppe igen eller nåt för jag har fan inte läst något om att han blev släppt, kanske jag missade det. När blev han släppt vet du det ?
Ingen fara. tycker det är väldigt underligt att detta fick sådam stor medial uppmärksamhet där i början och att det blivit helt tyst nu, står inte ens att lanko blivit försatt på fri fot. Nej, hans fb är inte tillbaka. Såg han dock på stan, och misstänker att han släpptes för ett par dagar sedan, då vi har gemensamma vänner. Han hade en gucci påse då (troligtvis mucka present)
Citera
2017-05-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ingen fara. tycker det är väldigt underligt att detta fick sådam stor medial uppmärksamhet där i början och att det blivit helt tyst nu, står inte ens att lanko blivit försatt på fri fot. Nej, hans fb är inte tillbaka. Såg han dock på stan, och misstänker att han släpptes för ett par dagar sedan, då vi har gemensamma vänner. Han hade en gucci påse då (troligtvis mucka present)

Så han är inte misstänkt längre för morden? Hmm....
Citera
2017-05-14, 01:37
Medlem
Varför ljuger folk om att de har sett honom på stan?
Citera
2017-05-30, 16:17
Medlem
DoktorDurangos avatar
Konstigt med så fåtaliga uppdateringar i utredningen. Har ändå förflutit snart 2,5 månader sedan den misstänkte häktades. Känner väl att man som minst brukar meddela om en häktad blivit försatt på fri fot, eller att utredningen fortgår åt rätt håll.
Citera
2017-06-17, 08:09
Medlem
Lanko sitter fortfarande bakom galler! Så sluta skriva falska rövarhistorier om att DU sett honom på stan, maybe in your dramas men inte på stan!!!
Citera
2017-06-17, 08:10
Medlem
Det finns en Gud, som man bäddar får man ligga när det kommer till Merhawi
Citera
2017-06-30, 23:55
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henisosynlig
Lanko sitter fortfarande bakom galler! Så sluta skriva falska rövarhistorier om att DU sett honom på stan, maybe in your dramas men inte på stan!!!

När är det åtal?
Citera
2017-07-02, 01:21
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/qs/gangen-inifran/en-skots-ned-av-okanda/

Citat:
Den utpekade ledaren för ”Lejonen” – Merhawi Aregai – håller sig undan. Det är så det uppfattas, när han vintern 2017 undviker sina vanliga adresser och i stället flyttar runt mellan olika hotell.

En natt i februari hyr han en svit med sjöutsikt för 3 500 kronor på Elite Hotel Marina Tower i Nacka. Några dagar senare: Elite Eden Park vid Humlegården.

Det finns de som bestämt hävdar att Merhawi Aregai är på flykt från sina egna. Han anklagas för att några veckor tidigare ha lurat en allierad från Järvaområdet in i en fälla. Mannen hade lockats till en lägenhet i Fagersjö i södra Stockholm i tron att han skulle möta vänligt sinnade, men hamnade i ett bakhåll. Han sköts med flera skott, men flydde genom att hoppa från en balkong och lyckades sen gömma sig på toaletten inne på en pizzeria.

Merhawi Aregai? Han flyttar vidare.

Snart hamnar han och sex andra på hotellkedjan Elites lista över oönskade gäster. De sägs ha uppträtt aggressivt, festat och använt droger på rummen. Dessutom misstänks de ha betalat med stulna kreditkort.

Den 7 mars i år hittas två män i en bil i Kista. Båda är skjutna i huvudet. Vittnen har hört fyra till sex skott. Det är fjärde och femte mordet i Stockholmsområdet inom två dygn.

Männen i bilen är Merhawi Aregai och en vän, en 20-åring som inte är lika kriminellt belastad.

Flera källor med insyn i gänguppgörelserna i Stockholm säger att så som dubbelmordet i Kista gått till måste det vara ”någon nära, nära”.

– Merhawis egna lejon har ätit upp honom, säger en källa.
Citera
2017-07-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nofilter
Mannen du har varit skum och subjektiv sen dag ett, har sett dina inlägg och det märks hur mycket imot dem du är, to each his own jag är inte på någon speciell sida, jag försöker bara hålla mig till fakta. Och din första mening kan stämma men det sista du skrev är bara rent BS, varför ens nämna killens syster mannen thats just foul, plus jag råkar veta att hon jobbar och sköter sig, engagerad i olika föreningar och jobbar en del med konsertbokning och massa annat. Varför skulle hon hon hora sig för mördarna vad tror du detta är någon film där du tar allt fienden håller kärt och förnedrar det också? Skippa sånt mannen

exakt han hade en bra syster . Hon sköter sig och har det bra ekonomiskt . Banna mytomaner här inne tack.
Citera
2017-07-13, 04:37
Medlem
Någon som vet hur nära Bernard Khouri & Merhawi var?
Citera
2017-08-03, 00:58
Medlem
zurfarns avatar
Bästa tråd snuten kunde ha läst. Och det har dom gjort. Var så säkra på det.

Jävla pack. Försöka ta ifrån mig det Stockholm som är mitt, sen när jag föddes här för 64 år sedan.

Ta det till nån jävla öken där folk bor i hyddor.

Jävla pack.
Citera
2017-08-03, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
När är det åtal?

Undrar också om åtalet kommit. Sitter de fortfarande häktade?
Varför så tyst? Har Simbagänget upphört?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in