2017-07-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Då kan vi utesluta tjuveri i alla fall.

Har även svårt att se att han skulle dumpa ryggsäcken med datorn själv om han bestämt sig för att ta sig hem eller till någon annan. Resväskan är klumpig att släpa på men en ryggsäck innehållandes ens dator lämnar man inte frivilligt.
Patrik är en hängiven musik kille och måste ha massor med material i den så skulle han dragit vidare till någon borde han tagit med den . Å andra sidan är den väl spårbar och vill han inte bli hittad så kanske han såg sig tvungen till att kasta den ?
Citera
2017-07-10, 19:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Patrik är en hängiven musik kille och måste ha massor med material i den så skulle han dragit vidare till någon borde han tagit med den . Å andra sidan är den väl spårbar och vill han inte bli hittad så kanske han såg sig tvungen till att kasta den ?

Den som, om någon har gjort det, P illa, kan inte heller använda datorn av samma anledning i så fall.
Citera
2017-07-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den kanske dumpades när det var mörkt?

EDIT;

När hittades ryggsäcken?

När hittades resväskan?
Ryggsäcken sågs första gången den 22/5 runt 18-tiden. Dagen efter kom efterlysningen och då återvände den personen och kollade närmare och såg att det var en Fjällräven-ryggsäck med Snobbenmärken och ett Fi-märke. Den låg med baksidan neråt som om den kastats dit. Det kändes på utsidan att den innehöll en dator och då kontaktades polisen som kom och hämtade den.
Citera
2017-07-10, 20:06
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik

Det troliga är alltså att han haft en macbook om han pysslade med musik. Förstår inte hur den ska kunna spåras, kan tänka mig att vem som helst inte tar sig in i den förvisso.

Men att det skulle hindra P från att spåras och att han därför inte skulle ta den med sig köper jag inte.

Han hade säkert enormt mycket musik där och skulle knappast lämna datorn frivilligt ens med en psykos och/eller planer på självmord.

Nä märkligt är det.
Citera
2017-07-10, 20:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det troliga är alltså att han haft en macbook om han pysslade med musik. Förstår inte hur den ska kunna spåras, kan tänka mig att vem som helst inte tar sig in i den förvisso.

Men att det skulle hindra P från att spåras och att han därför inte skulle ta den med sig köper jag inte.

Han hade säkert enormt mycket musik där och skulle knappast lämna datorn frivilligt ens med en psykos och/eller planer på självmord.

Nä märkligt är det.

Det är mycket märkligt att folk tänker i sådana banor. Likaså att tänka sig att P kliver av tåget i ren förvirring och strävar efter att komma hem.

Någon vill antagligen att det är vad vi ska tro, att P lider av förvirring och försöker ta sig hem till Malmö, dock oklart varför någon så starkt vill att vi ska tro det.

Självmord? Varför där och då?

P har dåligt lokalsinne och svårt för att orientera sig, varför skulle han helt plötsligt ge sig ut på okänd mark på jakt efter en bra plats att avsluta sitt liv på?

Slump att han lyckades hitta en plats ganska omgående som dessutom gjorde att han kunde gå upp i rök? Och varför göra sig av med väskorna långt innan han hittade en bra plats om han nu tog sig ifrån Hallsberg, hur kunde han vara säker på att han skulle hitta en sådan plats, dessutom utan att synas på vägen dit?
Citera
2017-07-10, 20:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Det är mycket märkligt att folk tänker i sådana banor. Likaså att tänka sig att P kliver av tåget i ren förvirring och strävar efter att komma hem.

Någon vill antagligen att det är vad vi ska tro, att P lider av förvirring och försöker ta sig hem till Malmö, dock oklart varför någon så starkt vill att vi ska tro det.

P har dåligt lokalsinne och svårt för att orientera sig, varför skulle han helt plötsligt ge sig ut på okänd mark på jakt efter en bra plats att avsluta sitt liv på?

Slump att han lyckades hitta en plats ganska omgående som dessutom gjorde att han kunde gå upp i rök? Och varför göra sig av med väskorna långt innan han hittade en bra plats om han nu tog sig ifrån Hallsberg, hur kunde han vara säker på att han skulle hitta en sådan plats, dessutom utan att synas på vägen dit?

Men nu blev det ännu mer frågor, hmmm.

Om han bestämde sig där och då för att ta självmord, hur göra?

Handla rep på dollarstore? Varför i så fall dumpa ryggsäcken där för att gå vidare. Han kunde lika gärna ta med den till lämpligt dödsställe.

Om han fått psykos och inte ens reptilhjärnan funkade, varför bara dumpa dator och inte mobil om han trodde att han skulle kunna bli spårad typ paranoida tankar?

Är området noga avsökt så inte mobilen ligger i närheten av där ryggsäcken hittades?

Tillbaka till kartan, vet vi alltså inte exakt plats där resväskan hittades?
Citera
2017-07-10, 20:49
Medlem
Citat:

Kanske är det lättare att få hjälp att leta om man går ut med att den försvunne är deprimerad, förvirrad och eventuellt har hamnat i en psykos än om han bara gått upp i rök? Det är väldigt tyst från hans vänner i fb-gruppen. Jag tror att hans närmaste vänner vet mer om honom än familjen. Blir ärligt talat inte klok på det här 😐
Citera
2017-07-10, 20:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Jag lägger mig i lite här

Jag har nyss gått vägen där och kan konstatera att det går djupa diken längs med vägen rätt långa sträckor. Man kan, rent hypotetiskt, ramla ner och slå sig och bli liggande i vattnet.

Det finns också en byggarbetsplats längs samma väg, fast precis uppe mot järnvägen. Den byggarbetsplatsen borde, rimligtvis, varit befolkad en måndag i maj. Den är dessutom kameraövervakad...

Är det helt uteslutet att gått längs åkerkanten, alltså inte på vägen utan andra sidan av diket?

Ganska ödsligt ställe känns det som. Om någon skulle se en kille som Patrik gåendes längs väg eller åker, borde han väcka uppmärksamhet. Det verkar inte ha bekymrat honom?

Visst kan det hänt en olycka. Det känns ju lite planlöst att bara vandra iväg på denna ensliga väg som inte leder till något särskilt.
Mest tror jag i då fall på en självförvållad olycka.
Väskornas placering tyder på planlöst vandrande, det är så jag tolkar det. Mot okänt mål.....

Han kan ha vandrat långt också. Med tanke på att dessa områden borde var sökta.
Citera
2017-07-10, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det helt uteslutet att gått längs åkerkanten, alltså inte på vägen utan andra sidan av diket?

Ganska ödsligt ställe känns det som. Om någon skulle se en kille som Patrik gåendes längs väg eller åker, borde han väcka uppmärksamhet. Det verkar inte ha bekymrat honom?

Visst kan det hänt en olycka. Det känns ju lite planlöst att bara vandra iväg på denna ensliga väg som inte leder till något särskilt.
Mest tror jag i då fall på en självförvållad olycka.
Väskornas placering tyder på planlöst vandrande, det är så jag tolkar det. Mot okänt mål.....

Han kan ha vandrat långt också. Med tanke på att dessa områden borde var sökta.

Vandra planlöst, han fick ett plötsligt infall på tåget?

Han kan knappast ha vandrat långt med tanke på att det inte finns en enda bekräftad iakttagelse av honom, inte ens på Ettans spårvagn i Göteborg.

Ryggsäckens placering tyder på att någon obemärkt snabbt och enkelt har velat göra sig av med den.

Alternativt att P har varit jagad av någon, släppt resväskan, sprungit ut på gärdet, dumpat ryggsäcken, blivit upphunnen och ..., eller?
Citera
2017-07-10, 21:07
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Vandra planlöst, han fick ett plötsligt infall på tåget?

Han kan knappast ha vandrat långt med tanke på att det inte finns en enda bekräftad iakttagelse av honom, inte ens på Ettans spårvagn i Göteborg.

Ryggsäckens placering tyder på att någon obemärkt snabbt och enkelt har velat göra sig av med den.

Alternativt att P har varit jagad av någon, släppt resväskan, sprungit ut på gärdet, dumpat ryggsäcken, blivit upphunnen och ..., eller?

Jagad av någon? Finns det gäng däromkring? Det känns ju inte så ödsligt och sen tänker jag på vad vi vet. Ryggsäcken dumpades där mellan 15.00 och 18.00 en helt vanlig måndag i fullt dagsljus.

Det måste ha gått skapligt fort för att ingen skulle se och tycka det var konstigt att någon slängde iväg något. Jo, folk är i regel nyfikna och tittar extra när något lite konstigt händer.
Citera
2017-07-10, 21:15
Medlem
Det var ju nån knäppgök som gick runt och visade snorren i sannahed ungefär i samband med P's försvinnande. Kan det varit psykos-Patrik som gjorde det i längtan att komma hem (i brist på förstånd) eller kan det varit en psykopat som träffade på P och verkligen va dåre och gjorde honom illa?

Konstigt att ingen klasskamrat el fd klasskamrat el annan som är bekant med P vart in här och sagt nåt... Alla brukar alltid ha nån skvallertacka i bekantskapskretsen
Citera
2017-07-10, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jagad av någon? Finns det gäng däromkring? Det känns ju inte så ödsligt och sen tänker jag på vad vi vet. Ryggsäcken dumpades där mellan 15.00 och 18.00 en helt vanlig måndag i fullt dagsljus.

Det måste ha gått skapligt fort för att ingen skulle se och tycka det var konstigt att någon slängde iväg något. Jo, folk är i regel nyfikna och tittar extra när något lite konstigt händer.

Någon kan ha förföljt P ut till åkern, väl där ute i ödemarken så lägger knappast någon märke till folk som springer, särksilt inte med tanke på att det finns en uppgift i tråden som säger att grusvägen används av motionärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in