Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Har jag missat det eller framkommer det inte hur gammal tösen är?

Är hon 14 så är det larvigt kalla det barn enligt min mening. Borde finnas ett mellanting från 13-16 som kallas ungdom eller något. Om det sen ska vara olagligt säger jag inget om men det är skillnad ha sex med en 8 åring och en 14 åring.

Medveten om att det kan sticka folk i ögonen men när jag var 14 hade jag koll på mina handlingar och deras konsekvenser.

Kan bli något missvisande kanske. Men en 14 åring är faktiskt barn för mig, hell jag skulle känna mig som pervers om jag låg med någon som var 19.
Citera
2017-07-10, 20:44
Medlem
Folkkamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaprikaPower
Asså snälla alla ni incest cavemen som desperat försöker lägga skulden för en VÅLDTÄKT på vem som helst utom VÅLDTÄKTSMANNEN, kys.
Inte för att jag vill försvara snubben då han varit med en minderårig, men har du något konkret bevis för att en reell våldtäkt har skett?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Har jag missat det eller framkommer det inte hur gammal tösen är?

Är hon 14 så är det larvigt kalla det barn enligt min mening. Borde finnas ett mellanting från 13-16 som kallas ungdom eller något. Om det sen ska vara olagligt säger jag inget om men det är skillnad ha sex med en 8 åring och en 14 åring.

Medveten om att det kan sticka folk i ögonen men när jag var 14 hade jag koll på mina handlingar och deras konsekvenser.
Hon var 13 år.
Citera
Medlem
Jag tror det måste finnas en kulturell gen som gjort honom till den han blev.
Citera
2017-07-10, 20:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellip
Är inte så insatt i hur en rättegång fungerar. Men är det normalt att vi skattebetalare får stå för kostnaden för åtalade som blir fällda? 400.000kr är en hel del pengar.
Han är minderårig och saknar inkomst därför stannar hela kostnaden på staten.
Citera
2017-07-10, 20:45
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nej det gör knappast handlingen ogjord eller mindre avskyvärd. Men det är också sant att det skulle inte ha hänt om hon inte var tvungen att vara "coola bruden som skiter i alla regler och super med äldre killar".

Jag vet inte varför, men jag kommer ihåg dessa människor från högstadiet som sket i alla regler och bara skulle vara "unga och vilda" och det är ju inte konstigt att en del hamnade i problematiska situationer.
Hon ska kunna få dricka hur mycket hon vill utan att någon ska begå sexuella övergrepp. Varför vill du försvara/förmildra omständigheterna för en som stoppar shoppen i munnen på en tjej som knappt är tonåring??

Edit: Kan inte någon som har Instagram skriva till mamma Book och berätta att det diskuterats om hennes son? Hade varit kul att se hur hon reagerar
Senast redigerad av FiffelMona 2017-07-10 kl. 20:48.
Citera
2017-07-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkamrat
Inte för att jag vill försvara snubben då han varit med en minderårig, men har du något konkret bevis för att en reell våldtäkt har skett?

Det blir automatiskt våldtäkt när offret är under 15. Enligt domen så har det också skett en reell våldtäkt.
Citera
2017-07-10, 20:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkamrat
Ja, det finns vittnen som berättar att han begått en handling som faller under våldtäkt.
Citera
2017-07-10, 20:47
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Kan bli något missvisande kanske. Men en 14 åring är faktiskt barn för mig, hell jag skulle känna mig som pervers om jag låg med någon som var 19.

Jo du har väl rätt där. Även jag skulle känna mig något pervers ha sex med en 18 åring även då ålderskillnaden inte är enorm.

14 och närmre 15 som har sex med någon som är 19.. vet inte om våldtäkt av barn klingar rätt. Hursom nu var hon 13 såg jag.
Citera
2017-07-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nej det gör knappast handlingen ogjord eller mindre avskyvärd. Men det är också sant att det skulle inte ha hänt om hon inte var tvungen att vara "coola bruden som skiter i alla regler och super med äldre killar".

Jag vet inte varför, men jag kommer ihåg dessa personer från högstadiet som sket i alla regler och bara skulle vara "unga och vilda" och det är ju inte konstigt att en del hamnade i problematiska situationer.

Det var många tjejer som skulle ha äldre killar, för det var ju bättre, fast de visste att killarna begick våldtäkt mot barn när de hade sex, villket de tyckre var lite edgy och berättade om på rasterna. Ja, och sen blev det feminismen och "vi kvinnor bli alltid utsatta". Ja vad konstigt..

Men hur smart var man i tonåren? Även om man inte gjorde något dumt var man som en krokodil - stor käft och ingen hjärna.
Citera
2017-07-10, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Förvirrande dom måste jag säga. Känns som att man måste läsa fupen också för att få en någorlunda vettig bild av vad som faktiskt har hänt.

Håller med! Ngn som begärt ut? Min mail är scicho och skickade två bilder random från mobilen till chefen på jobbet jag verkligen vill ha 😣. Så jag bör nog inte maila tingsrätten för min frihets skull
Citera
2017-07-10, 21:10
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Jag tror det måste finnas en kulturell gen som gjort honom till den han blev.

Porren helt klart.
Porr vålsamna dataspel och sex på tv.

Eller så är det att vissa blivit så curlade att de tror att de kan få allt de pekar på, och får de inte det så blir de sura och tar det med våld.

Dålig uppfostran ligger förmodligen till grund.
Senast redigerad av Xer0 2017-07-10 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in