2017-07-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja att ryggsäcken dumpats hastigt verkar det ju som med tanke på närheten till station och till stället där resväskan hittades. Samt att det verkar som om den kastats över vattendraget. Man har alltså kastat den, inte ställt den vid sidan av vägen etc.

Pratar vi stor eller liten väg förresten?
Det är ju ingen bilväg i den bemärkelsen. Snarare småvägar kring gärdena där folk motionerar och rastar hundar men det är möjligt att det går att köra bil där. Hur som helst borde det väcka uppmärksamhet om en bil åker där.
Citera
2017-07-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag gillar skarpt din teori om att ryggsäcken kastats av en bilförare, det känns rimligt på något vis.

Edit: Du har en poäng där angående att han inte hittats i närområdet trots otaliga sök. Det enda jag kan se som troligt vore om han låg i vatten och likhundar har ju inte sökt.
Han kanske helt enkelt ställde båda på samma ställe och någon såg dom o tog med ryggsäcken som saknade värde o kastade den ?
Var rullväskan låsbar ? Isåfall kanske den var orimlig att ta med sig snabbt och att öppna
Citera
2017-07-10, 19:12
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Datorn låg i ryggsäcken.

Då kan vi utesluta tjuveri i alla fall.

Har även svårt att se att han skulle dumpa ryggsäcken med datorn själv om han bestämt sig för att ta sig hem eller till någon annan. Resväskan är klumpig att släpa på men en ryggsäck innehållandes ens dator lämnar man inte frivilligt.
Citera
2017-07-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, om du bor nära är det ju super om du kunde göra det! Det är det ju den bästa informationen, när någon på plats kan kolla!

När du menar till höger, menar du fortfarande på vägen? Eftersom jag inte ser någon bäck där, vet jag inte riktigt hur jag ska flytta markören.

https://kartor.eniro.se/?c=59.077128,15.112252&z=15&d={%22m%22:[[59.070721,15.110407,%22woody%22,0],[59.075705,15.099034,%22Dollarstore%22,0],[59.07264,15.103455,%22Volvo%22,0],[59.075683,15.108476,%22Liten%20v%C3%A4g%20som%20g% C3%A5r%20mot%20j%C3%A4rnv%C3%A4gen%22,0],[59.079278,15.120878,%22bred%20b%C3%A4ck%22,0],[59.076345,15.123925,%22j%C3%A4rnv%C3%A4gen%22,0]]}&q=%22%20Hallsberg%20Woody%22;yp

Om man kollar google maps, kan man se en mörkare strimma, som löper parallellt med vägen. Men jag misstänker att det är träd, eller busk eftersom det ser lite ut som skuggor.

https://www.google.se/maps/place/Hallsberg/@59.0757644,15.1087305,267m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46595559291a560f:0x868a4 9c9df4eae6b!8m2!3d59.0665316!4d15.10229

Jag lägger mig i lite här

Jag har nyss gått vägen där och kan konstatera att det går djupa diken längs med vägen rätt långa sträckor. Man kan, rent hypotetiskt, ramla ner och slå sig och bli liggande i vattnet.

Det finns också en byggarbetsplats längs samma väg, fast precis uppe mot järnvägen. Den byggarbetsplatsen borde, rimligtvis, varit befolkad en måndag i maj. Den är dessutom kameraövervakad...
Citera
2017-07-10, 19:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är ju ingen bilväg i den bemärkelsen. Snarare småvägar kring gärdena där folk motionerar och rastar hundar men det är möjligt att det går att köra bil där. Hur som helst borde det väcka uppmärksamhet om en bil åker där.

Så om inte P placerade ryggsäcken där den hittades så bör det handla om en person som till exempel brukar rasta hunden eller motionera på den vägen. Någon som känner till vägen och om det brukar vara mycket folk där eller inte.
Citera
2017-07-10, 19:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Nu blir man ju nyfiken på hur det ser ut. Finns det ingen som kan rasta hunden där och ta någon bild.
Citera
2017-07-10, 19:18
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69

Jag har nyss gått vägen där och kan konstatera att det går djupa diken längs med vägen rätt långa sträckor. Man kan, rent hypotetiskt, ramla ner och slå sig och bli liggande i vattnet.

Det finns också en byggarbetsplats längs samma väg, fast precis uppe mot järnvägen. Den byggarbetsplatsen borde, rimligtvis, varit befolkad en måndag i maj. Den är dessutom kameraövervakad...

Men om man sökt så mycket borde väl just djupa diken vara kollade extra noga, det känns ju skapligt nära station i alla fall?
Citera
2017-07-10, 19:20
Moderator
OYs avatar
Citat:

Fanns byggarbetsplatsen där när P försvann, har du tipsat polisen om kamerorna?

Om du nyss har gått där, kan du då berätta för oss vad för slags artefakt som finns mellan Ralavägen 7 och järnvägsspåret? Ligger cirka 100 meter NNÖ om Ralavägen 7.
Citera
2017-07-10, 19:22
Medlem
Citat:

Vad bra att du kollat upp platsen. Då stämmer det som jag fick berättat för mig. Det känns ändå som ryggsäcken låg där synlig av en anledning annars borde den ha dumpats i diket och kom ihåg att grödan knappt kommit upp vid den tidpunkten. Mycket intressant med kameraövervakningen som borde varit prio ett att kolla då Patrik försvann.
Citera
2017-07-10, 19:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Om du nyss har gått där, kan du då berätta för oss vad för slags artefakt som finns mellan Ralavägen 7 och järnvägsspåret? Ligger cirka 100 meter NNÖ om Ralavägen 7.

Tänkte också på det där med kameror men sparar man film så länge som 1,5 månad?
Citera
2017-07-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja, byggarbetsplatsen bör ha funnits där i slutet av maj. Det är ett stort projekt som järnvägen bygger. Vad gäller kamerorna såg jag skyltarna nu i kväll, men om Polisen hämtat väskan där bör de också sett dem... tänker jag... Mellan Woody och den grusvägen (som absolut trafikeras av bilar också, i alla fall i kväll) är det bara en åker med nåt grönt som växer. Däremot tänkte jag inte på att kolla efter nåt annat, jag antar att du syftar på det där mystiskt formade föremålet som syns på satellit-kartan...
Citera
2017-07-10, 19:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vad bra att du kollat upp platsen. Då stämmer det som jag fick berättat för mig. Det känns ändå som ryggsäcken låg där synlig av en anledning annars borde den ha dumpats i diket och kom ihåg att grödan knappt kommit upp vid den tidpunkten. Mycket intressant med kameraövervakningen som borde varit prio ett att kolla då Patrik försvann.

Den kanske dumpades när det var mörkt?

EDIT;

När hittades ryggsäcken?

När hittades resväskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här