2017-07-10, 15:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Den incidenten var väl mer än tre månader tidigare. Alltså före maj 2015.

Det är lite oklart, som jag uppfattat det.
Det finns en rapport om en händelse i ca februari-mars 2015.
Det finns en annan rapport om en liknande händelse i ca juli 2015, några veckor före Akis död, men definitivt på sommarlovet.

Jag tror att det är den första som bl.a. Göran pratat om under våren, så den stämmer nog i tid. Den andra kan ha varit samma som den första med felaktig tidsangivelse.

–
Citera
2017-07-10, 15:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Naturligtvis så har man inte kollat vart MRs telefon befinner sig vid mordhoten, han som skulle "sätta dit" JM.

Han får inte röras av polisen enligt åkl, MRs medhårskammade hår får inte krökas på minsta hårtopp, han ska vara "perfekt"

"Starke man" har lite att ta tag i, sparka igång en mer objektiv utredning tex. från polisen. Vi får inte glömma att MR släpade runt JMs blodiga tshirt redan från dag1 för att sätta dit JM så varför han inte är kollad är ett stort "?" väntade på att "någon" (LS) skulle se detta men fan det blev du..snyggt "pannben" <3
Kära Kursivera,
Vi har förstått att helgalna JM ligger dig varmt om hjärtat av oklar anledning. Men ska du försöka rädda damens anseende och från ett mordåtal bör du komma med betydligt tyngre motargument än detta evinnerliga tramsande och börja fokusera på det som de facto leder till hennes inlåsning.

Att älta att MR omhuldas i ditt tycke leder ingen vart - du framstår enbart som fånig.

Har du kommit på nån orsak till hennes urbota dåliga argumentationsteknik än?
Kan det vara kopplat till personlighetsstörningar, att utgångsläget med primitiva, lägre känslor leder till en särdeles kass kognitiva förmåga?
Manipulation är en sak, men i trängt läge tappar hon mark, blir väldigt barnslig och saknar all trovärdighet.
Citera
2017-07-10, 16:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Att samma telefon användes för att skicka "hot"-sms till LI's make talar ju för att det kommer från JM.

Om avsikten var att meddelandet skulle förstås som hot mot JM, borde det inte ha framgått, utan risk för missförstånd?

Å andra sidan är det en hel del i JMs agerande som tyder på att hon inte tillhör begåvningseliten...

Vem kan skriva så där, om det inte är någon som knappt kan svenska? Jag tror inte att jag skulle kunna skriva:
"Svensk Hora Nu Do SeOdoda Do For Latt"

Kanske...

–
Kanske det var mobilens rättstavningsprogram som fuckade till det för JM?
Citera
2017-07-10, 16:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Den incidenten var väl mer än tre månader tidigare. Alltså före maj 2015.
Jag börjar undra om AG har förväxlat tidpunkten, han torde ha varit 11 år då. AG ringde till JB vid detta tillfälle för att be om hjälp. JB uppger i förhör att Aki " kissade på sig när han satt i soffan" men tror det är JM som berättat, hon minns inte att AG ringt.
JM själv åberopar i brev en händelse (singularis) då han satt och pissade ner sig i soffan, just denna händelse vill hon att JB ska berätta om i förhör:
"Om polisen frågar om Aki pundade säg att han en gång låg i min soffa flera dygn, bara garvade åt allt, hallucinerade. Mamma ville ringa akuten men fick inte för Aki."

Hade det varit flertal tillfällen kan jag inte annat än tro att hon skulle älska att prata om detta.
Den 4 april skriver hennes far sms. Han ifrågasätter inledningsvis om hon är gift.

" Du måste rimligtvis förstå att när Julia & Amanda pratar med oss om detta är det ett rop på hjälp. Dom känner sig maktlösa mot din förmåga att ständigt bli ihop med psykopater Aki är ju inte den första men förmodligen den värsta"
"Hur fan kan du gå och gifta dig med en narkoman som pissar ner sig i din soffa."
Citera
2017-07-10, 16:10
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det där med alibi förstår hon sig inte på som det ser ut. Intyga var jag är kan väl vem som helst göra, för rätt betalning. Förresten kan jag intyga det själv.
" Gud är mitt alibi " lär JM ha mässat
Gud är mitt vittne, brukar det ju annars heta
Citera
2017-07-10, 16:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, vad ska man tänka och tycka om detta??

Tillvägagångssätten för mord här i tråden borde få polisen att förhöra några av oss postare i framtiden

Indien och Bangladesh etc har ju kiselalger i kran-vatten! Att ingen av de namnkunniga rättsläkarna sett denna fyndbild vid något annat än drunkningsfall talar mycket för att Aki just drunknat.

Jag tror att man ska hålla det enkelt, JM är ingen masterpiece brain direkt. Inte hennes presumtiva kumpaner heller. Dränkt i alkohol, kloroform etc borde nog luktat ur kroppen. Kvävd borde gett allahanda skador, droger borde synts.

Tror han är dränkt, kanske till och med där han återfanns om dessa luriga kislar är ett osäkert mått? Hängd över båtrelingen ner i vattnet av två personer som håller honom i benen och sedan trycker ner kroppen med en åra?

Tror man ska försöka tänka sig in i mördarnas situationen - vad är lättaste sättet att ta död på någon så det verkar vara en olycka? Drunkning i Hjälmaren från båten - då gör man så.
Något konstigt att du tror på rättsläkarnas slutsats när det gäller lungorna men inte när det gäller kiselalger.
Citera
2017-07-10, 16:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kanske det var mobilens rättstavningsprogram som fuckade till det för JM?

Rättstavning kan ställa till en del. Jag reagerade också på att alla ord är skrivna med stor bokstav. Jag har noterat att rätt många skriver helt utan versaler, men versal på varje ord, det var nytt för mig.

Om vi utgår från att det är JM som ligger bakom så undrar man vad syftet är. Inte minst med tanke på att samma sim-kort användes för att skicka sms till LI's make, när JM var "ganska arg" på LI.

Den enkla förklaringen kanske är att JM inte är så smart, men det är väl ingen nyhet?

–
Citera
2017-07-10, 16:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
" Gud är mitt alibi " lär JM ha mässat
Gud är mitt vittne, brukar det ju annars heta
JM blandar ihop saker. Tar lite här och där, saker hon hört.
Som när hon pratade "psykologi" i rätten.
Ytliga kunskaper, är nog väldigt dåligt allmänbildad.
Och ointelligent. Blir fel då ibland.
Ganska ofta för henne.

Hade känts mer insiktsfullt om hon istället sagt "satan är mitt vittne".
Citera
2017-07-10, 16:27
Medlem
Grandiosos avatar
JM har väl nu hunnit tillbringa två veckor borta på Helix.
Här bjuds ett fyra minuter långt inslag om just det stället, kallat "Sveriges mest enastående
byggprojekt - 2013". Ser riktigt fint ut. Beläget i ett naturskönt område.
250 personer jobbar där. Möllerskan lär stortrivas. Vill väl inte därifrån när det är så dags.

HELIX - Rättspsykiatrisk vårdavdelning i Stockholm
https://www.youtube.com/watch?v=GGUnUBro0b8

Veckans Brott testar rättspsykiatrisk undersökning
https://www.youtube.com/watch?v=RlkNbIKdRPg
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-10 kl. 16:36.
Citera
2017-07-10, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Naturligtvis så har man inte kollat vart MRs telefon befinner sig vid mordhoten, han som skulle "sätta dit" JM.

Han får inte röras av polisen enligt åkl, MRs medhårskammade hår får inte krökas på minsta hårtopp, han ska vara "perfekt"

"Starke man" har lite att ta tag i, sparka igång en mer objektiv utredning tex. från polisen. Vi får inte glömma att MR släpade runt JMs blodiga tshirt redan från dag1 för att sätta dit JM så varför han inte är kollad är ett stort "?" väntade på att "någon" (LS) skulle se detta men fan det blev du..snyggt "pannben" <3
Nej det var bara DB och JM som kollades upp tillika som man i fup säger att det som inte talar för att varken JM eller DB skickat SMS:en är att dom inte kopplas upp på samma basstation som xxxx7713. Men där läggs utredningen ner och man slutar leta efter "ägaren" till samsung galaxy 4s mini alltså vem som skicka dessa SMS. Här borde hikes varit mera på tå, var befann sig MR? Kan ju för fan inte vara svårt att kolla upp afghanens sista uppkoppling? Men endast ett urval fram till 18.04 gällande rajabis telefonlist visas upp i fup. !8.04 var han i alla fall i snälltorp sen ridå i fup om vad den sönderknarkade befinner sig.
Citera
2017-07-10, 16:28
Bannlyst
Finns det några andra mål offentliga Hikes biträtt i? Hur gick det med dom? Skulle vara intressant o se då hennes insatser är svåra att få grepp om nu pga JMs trams
Citera
2017-07-10, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej det var bara DB och JM som kollades upp tillika som man i fup säger att det som inte talar för att varken JM eller DB skickat SMS:en är att dom inte kopplas upp på samma basstation som xxxx7713. Men där läggs utredningen ner och man slutar leta efter "ägaren" till samsung galaxy 4s mini alltså vem som skicka dessa SMS. Här borde hikes varit mera på tå, var befann sig MR? Kan ju för fan inte vara svårt att kolla upp afghanens sista uppkoppling? Men endast ett urval fram till 18.04 gällande rajabis telefonlist visas upp i fup. !8.04 var han i alla fall i snälltorp sen ridå i fup om vad den sönderknarkade befinner sig.

18:04 lägger utredningen locket på (om än noga urvalt) vart MR släpade runt drogpåverkad "på byn"

18:48 kommer xxxx7713 igång och skapar "mordhots-SMS" som helt klart går att tolka som en person som är utlänning.

Snyggt kollat av dig, "starke man" får djupdyka i zlazken (z=s) och vem vet om inte urvalet kanske just stannade där..18:04?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in