Citat:
Tack. Ser om Solglitter hugger på samma bete.
Det låter på mig som om man borde gå till litteraturen. Men då handlar det väl iofs om torrkvävning, inte om andra vätskor?
Vad än som får lungorna att se ut som formfranska.
Vi har 9-10 miljoner förvisso vattenanslutna invånare. Indien och Kina och Bangladesh och lite andra ställen borde ju dock kunna få upp frekvensen på fall där det rått oklarhet. Eller så bryr man sig inte? Jag läste ju att Indierna kommit ganska långt med forskning kring kiselalgsanalys som stöd vid avgörande av dödsorsak i vatten. Kiselalger i benmärg..., tämligen tillförlitligt.
Kineserna hade åtminstone gjort råttförsök -- och träffat bra prick (i bestämt avseende).
De har väl då kanske också tröttnat på lungor.
Det låter på mig som om man borde gå till litteraturen. Men då handlar det väl iofs om torrkvävning, inte om andra vätskor?
Vad än som får lungorna att se ut som formfranska.
Vi har 9-10 miljoner förvisso vattenanslutna invånare. Indien och Kina och Bangladesh och lite andra ställen borde ju dock kunna få upp frekvensen på fall där det rått oklarhet. Eller så bryr man sig inte? Jag läste ju att Indierna kommit ganska långt med forskning kring kiselalgsanalys som stöd vid avgörande av dödsorsak i vatten. Kiselalger i benmärg..., tämligen tillförlitligt.
Kineserna hade åtminstone gjort råttförsök -- och träffat bra prick (i bestämt avseende).
De har väl då kanske också tröttnat på lungor.
Ja, vad ska man tänka och tycka om detta??
Tillvägagångssätten för mord här i tråden borde få polisen att förhöra några av oss postare i framtiden
Indien och Bangladesh etc har ju kiselalger i kran-vatten!
Att ingen av de namnkunniga rättsläkarna sett denna fyndbild vid något annat än drunkningsfall talar mycket för att Aki just drunknat.Jag tror att man ska hålla det enkelt, JM är ingen masterpiece brain direkt. Inte hennes presumtiva kumpaner heller. Dränkt i alkohol, kloroform etc borde nog luktat ur kroppen. Kvävd borde gett allahanda skador, droger borde synts.
Tror han är dränkt, kanske till och med där han återfanns om dessa luriga kislar är ett osäkert mått? Hängd över båtrelingen ner i vattnet av två personer som håller honom i benen och sedan trycker ner kroppen med en åra?
Tror man ska försöka tänka sig in i mördarnas situationen - vad är lättaste sättet att ta död på någon så det verkar vara en olycka? Drunkning i Hjälmaren från båten - då gör man så.