2017-07-09, 22:28
Bannlyst
Har fått fläck på min vita t shirt, vilken av dessa vanish ska jag använda för att få bort fläcken?

Det har gått mer än 30 timmar och jag tvättade tröjan men den försvann ändå inte, finns det fortfarande chans att få bort fläcken?
Citera
2017-07-09, 23:19
Medlem
ps870s avatar
Rekomemderar Berners ProfiClean servetter. Använd 1-2 till att få bort så mycket som möjligt. Ta sedan 2 nya, de använda och t shirten och kör allt i tvättmaskinen. Så mycket bättre än Vanish.
Enda nackdelen är att de bara säljer till företag. Jag köper mina av en kompis.

Såg att det inte var en färsk fläck så det kan bli svårt oavsett medel.
Citera
2017-07-09, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Rekomemderar Berners ProfiClean servetter. Använd 1-2 till att få bort så mycket som möjligt. Ta sedan 2 nya, de använda och t shirten och kör allt i tvättmaskinen. Så mycket bättre än Vanish.
Enda nackdelen är att de bara säljer till företag. Jag köper mina av en kompis.

Såg att det inte var en färsk fläck så det kan bli svårt oavsett medel.
Just det ja, det är ju det här med färska fläckar...

Ska testa, tack.
Citera
2017-07-10, 14:06
Medlem
katastrofernas avatar
Fick två gräsfläckar på mina väldigt ljust blåa jeans förra helgen under en 30 års fest och på tisdagen så köpte jag Vanish Oxi Action, den flytande varianten. Hällde ut lite medel på båda fläckarna och gnussade försiktigt in det med locket till flaskan, lät jag det verka i 7-8 minuter innan jag slängde in tvätten i maskinen. Hällde upp ca 30ml medel i flaskkorken igen och placerade den i trumman och startade, när jag skulle hänga upp allt på tork så var fläckarna borta.
Citera
2017-07-11, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Fick två gräsfläckar på mina väldigt ljust blåa jeans förra helgen under en 30 års fest och på tisdagen så köpte jag Vanish Oxi Action, den flytande varianten. Hällde ut lite medel på båda fläckarna och gnussade försiktigt in det med locket till flaskan, lät jag det verka i 7-8 minuter innan jag slängde in tvätten i maskinen. Hällde upp ca 30ml medel i flaskkorken igen och placerade den i trumman och startade, när jag skulle hänga upp allt på tork så var fläckarna borta.

Ok, ska göra detta också! Men tror du att man kan tvätta som vanligt med vanligt tvättmedel från Eldorado också efteråt?
Citera
2017-07-11, 14:53
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebajs
Ok, ska göra detta också! Men tror du att man kan tvätta som vanligt med vanligt tvättmedel från Eldorado också efteråt?
Ja du ska tvätta som vanligt efteråt fast du lägger ca 30ml vanish i locket till flaskan och placerar den tillsammans med kläderna i trumman.
Citera
2017-09-21, 13:27
Medlem
Sktien fungerar inte. Har provat allt nu, 95 grader i tvätten, smörjt in med Vanish-skiten, inte ett skit har det hjälpt mer än blekt lite.
Kan inte den här fejkprodukten ta bort en stor kaffefläck och svettfläckar på vita skjortor, då är det bluff. Vanish är bluff. Köp inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in