Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Jag har också läst det - men saknar "riktig" källa som du. Just nu.
GM sa dock, vid ett tillfälle att JM "såg ut som en hora" pattar stora och löshår. ( Var det "genom" sms, eller genom / AM / UF ?) Hur saker och ting verkligen förhåller sig - vet jag inte....
Skatteskuld och bröstförstoring
Jag tror media, vittnesmål i tråden och enstaka vittnesmål från FUP är vad som finns.
Om skatteskuld och bröstförstoring:
"Johanna sa att hon hade en skatteskuld som skulle betalas och fick då pengar av Göran och Ann-Christine. Johanna opererade brösten för de pengama hon fick till skatteskulden."
Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_A__del_1__2_.pdf, sid 21 enligt paginering.
AM har i förhör berättat att GM sagt att JM såg ut som en hora när hon hade löshår och hade gjort bröstförstoring med silikon.
JM skickar ett SMS till JB 2016-07-12 där hon skriver att GM sagt till JM i telefon att hon ser ut som en hora:
"Morfar ringde förut och sa att han tyckte att jag ser ut som en hora"
Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_3__3_.pdf, sid 277 enligt paginering.
Vem hotar JM?
Har inte med skatteskuld, bröstförstoring eller att bli kallad hora att göra, men...
Jag råkade stöta på en märklig SMS-dialog mellan JM och någon som inleds med att JM får ett SMS 13:41, dagen efter Göran mördades med lydelsen:
X:
"Svensk Hora Nu Do SeOdoda Do For Latt"
JM:
"Vem?"
JM:
"Svara"
JM:
"Jag går till polisen"
X:
"Polis Ja Du Ska Ta Din Ansokan Tillbaka"
JM:
"?"
X:
"Killar S N"
X:
"Annars Manga Din Alskade Doda Forstar"
JM (tre dagar senare):
"Jag tar tillbaka anmälan"
Protokollbilaga_2017-03-03__Telefonanalys__del_1__3_.pdf, sid 82 enligt paginering.
S N refererar troligen till Samir och Naser som JM hade sex med. Någon ("X") hotar JM med att anmäla henne för polisen (att hon mördat Göran?) om hon inte tar tillbaka en anmälan. Tre dagar senare meddelar JM att hon tar tillbaka anmälan. Som jag tolkar skriftväxlingen.
"Manga Din Alskade Doda" tolkar jag som att den som hotar JM tänker döda närstående till JM om hon inte gör som "X" säger. Vem är det som hotar JM?
–