2017-07-09, 12:49
Medlem
Liberty75s avatar
Ja, det har du rätt i. Men hans mamma sa i något av de första inläggen i gruppen att Patrik hade jobbat så hårt för att komma in i Malmö och nu hade lyckats bli antagen. Minns det specifikt eftersom jag tänkte att då borde han ju vara glad och lättad.

Så antingen hade de fått någon form av förhandsinformation eller så "fabulerade" både Patrik och mamman och då undrar jag vad det står för?
Citera
2017-07-09, 13:51
Medlem
Som tidigare personer har skrivit så är det nog kört sen längesen då inget tips har gett något konkret resultat, sen att snubben inte har hört av sig på våra sociala medier 2017 så är risken att han hänger från något träd eller ligger i något krondike om psykosen har gått sin stilla gång
Citera
2017-07-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Ja det tycker jag . Syftade mer på att det borde varit folk på väg från fb gruppen om det nämndes namn och dylikt där igår kväll🙂
Om du hade en bästa vän, som ville vara hos dig för att han mådde riktigt dåligt/annan anledning vi inte vet om, av någon anledning absolut inte vill prata med föräldrarna - skulle du då uppskatta om random folk som är med i en grupp på fb kommer och knackar på? OM han nu är där så stämmer inte föräldrarnas story om hur gärna han vill hem och då kan man inte bara våldgästa folk för att några vill ha tag på en vuxen myndig person...
Citera
2017-07-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Om du hade en bästa vän, som ville vara hos dig för att han mådde riktigt dåligt/annan anledning vi inte vet om, av någon anledning absolut inte vill prata med föräldrarna - skulle du då uppskatta om random folk som är med i en grupp på fb kommer och knackar på? OM han nu är där så stämmer inte föräldrarnas story om hur gärna han vill hem och då kan man inte bara våldgästa folk för att några vill ha tag på en vuxen myndig person...

Nej, och skulle inte tro att hon skulle säga att han var där heller, om de kom och knackade på.

Och vad är det som säger att det är sant han verkligen VILLE hem? Kanske föräldrarna sagt till honom att han borde/SKA komma hem?

Vi vet ju tyvärr ingenting om vad som är sanning och lär aldrig få veta det heller...
Citera
2017-07-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Verkligen inte 😳
Jag menade mer på agerandet när P "sågs" i Grängesberg hur de hetsade på att åka dit.
Citera
2017-07-09, 15:39
Medlem
Sannolikheten att Patrik inte lever är hög. Självmord är den vanligaste dödsorsaken för unga män i hans åkdersspann.
Jag börjar mer och mer tro att hela den här maniska konstruktionen av en kringflackande, sliten och hemlängtande Patrik som odlas i fb-gruppen är ett skydd just mot aningen att han troligen är död sedan länge.
Att ens barn tar livet av sig lär ju vara varje förälders värsta mardröm. Och omständigheterna i Patriks fall är extra svåra för mamman. Måste vara obeskrivligt tungt att prata timtal med sin son i telefon och så avbryter han resan och gör slut på sig. Smärtan/förnekelsen i denna fruktansvärda situation tror jag ger näring åt den ensidiga fb-gruppen.
Jag jobbar professionellt med hantering av kriser och katastrofer, vanligen på individnivå. Förnekelse kan vara det enda uthärdliga på kort sikt. Krishantering och sorgearbete på längre sikt gynnas tvärtom av sanning och verklighetsförankring. Jag ser en risk att fb-gruppen genom sin fixering gör föräldrarna en grym björntjänst. Just idag känns det som "stöd" men egentligen handlar det om att underblåsa förnekelse. Inget äkta hopp!
Det är aldrig någon annans skuld när någon väljer att ta sitt liv. Inte ens om man som mamma sitter med sin deprimerade son i luren just innan han tar steget.
Senast redigerad av Wonderworker 2017-07-09 kl. 15:43.
Citera
2017-07-09, 16:32
Medlem
Jag kom och tänka på en sak helt plötsligt!Alla hans klasskompisar delar ju sökningen efter honom på sin facebook,men märk !INTE hans látsassyster Ir*a .....det tyder ju på. att hon inte är orolig på samma sätt,eftersom han antagligen är hos henne och blir ombrydd .
Citera
2017-07-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Jag tror dock att det är redan för sent, flera veckor sedan. Det har gått över 1 månad och 2 veckor sedan han försvann. De försöker samla ihop pengar till att hyra en buss men det lär ju ta lite tid och jag förstår inte hur det skulle hjälpa att hitta honom när de inte har försökt leta i sjöarna. Förstår inte varför polisen gör ett försök och kollar om han är nere i vattnet för de har ju inte hittat ett endaste fynd efter 20 sök (?)

De verkar inte genomsöka naturen heller, in i skogen, draggarna sjöarna. Han är där någonstans, har en känsla av det.
Citera
2017-07-09, 17:13
Medlem
NinaBes avatar
Hela "Hittagruppen" är en fars!
Av cirka 18000 medlemmar har ungefär 10 visat intresse för rundresa i hyrbuss!
Det har även föreslagits "minibuss" och personbilar.
Det var en stackare, som frågade om det gäller "FIKKsöket" på tisdag.
Det gör det inte!
Det är bra, att vara ambitiös, men "realist" och "pessimist" är inte samma sak.
De flesta i den här "tråden" är inte verklighetsfrämmande!
Citera
2017-07-09, 17:43
Medlem
Om han nu skulle vara hos sin "låtsassyrra",så har hon en lång redovisning på hur man hjälper en person med panikångest,måste säga att jag är tacksamt upplärd nu ifall jag skulle träffa på. någon i den situationen.Tusen tack Ir*a. <3

Hoppas han är där och ligger lugn med huvudet i hennes knä,tror det skulle vara bra för honom.Lite lugn och ro ....
Citera
2017-07-09, 17:49
Medlem
Fel

Alla sök har hittills utgått från pizzeria Milano. Nu ska söket den 11 juli utgå från Återvinningscentralen.
I närheten finns även en schaktfirma.
Järnvägsspåret ligger på gångväg därifrån, österut.

Känns som om de kommer att hitta något på tisdag...
Senast redigerad av Loppan678 2017-07-09 kl. 18:06. Anledning: Fel uppgift
Citera
2017-07-09, 18:28
Medlem
Liberty75s avatar
Det är så få i gruppen som vill vara med och leta i Hallsberg, antagligen för att de flesta vet att de letar efter ett lik. Att Patrik plötsligt skulle "flyttat" till Hallsberg och bott där - eller vandrat runt i cirklar i stan - i sex veckor kan väl knappast vara realistiskt för någon.

Jag instämmer med "tidigare talare" - de borde dragga eller använda likhundar i sjöarna. Vet inte vad det skall till för att polisen skall vara behjälplig med dylika insatser? I vissa fall tycker jag de har varit väldigt snabba med att tillhandahålla dykare men inte denna gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in