2017-07-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det är väl knappt man själv vet exakt hur mycket pengar man har i kontanter, även om man är fattig student.
Men Patrik hade ju sagt till mamman på telefonen att kontantkortet höll på att ta slut, så han kanske fick frågan om han hade några pengar att fylla kortet med?
Varför skulle han ha ljugit om det?
Såvida han inte under längre tid planerat att försvinna och plockat ut kontanter och lagt på hög.
Känns inte så troligt då resan hem inte var planerad.
Senast redigerad av Piavik 2017-07-09 kl. 11:14.
Citera
2017-07-09, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Att hålla fast en vuxen och myndig person mot dennes vilja är givetvis inte okej. Ett undantag skulle eventuellt vara att personen håller på att skada sig själv, då kan det nog vara okej, åtminstone en förmildrande omständighet.

Syftet har då varit gott.

Alltså det är väl inget djur vi talar om utan en kille på 22 år ,som enligt föräldrar förmodas hamnat i en psykos, vilket faktiskt varken de eller vi vet.
Man kan för bara ge sig på en människa o hålla fast om personen gör motstånd, och har nu Patrik hamnat i psykos så lär det ej göra gott att ge sig på honom.
Jag hoppas och tror att Patrik håller sig undan självmant, ett mycket märkligt agerande från föräldrar.
Citera
2017-07-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Varför ska man kolla efter hennes namn?

Eftersom hon studerar på Estetlinjen i Centrala Eskilstuna och hyr en lägenhet just i den staden . Du undrar varför jag tror att han är hos henne ,jo det verkar som hans vandringsväg (om det nu har varit han som vandrat ) har gått åt det hållet hela tiden. Med början där utmed Köpingsvägen. förresten så tycker jag synd om Leena Meijer som skrev i fb att han var väldans lik Patrik ,trots att han hade blåjeans ,som då föräldrarna bestämt nekade till. Hon såg ju en kille gå utmed Köpingsvägen ,stretandes med precis hans gångstil, när hon körde till sitt jobb . Han gick med bestämda steg men mycket sliten. Som Ni vet har han ju faktiskt Blåjeans på sig på Hallsbergs station ,så det är ju för jäkligt att han "glömdes" bort på grund utav ett par Blåjeans...illa ,illa !

Tror den enda han just nu känner att han tyr sig till (om han nu lever vill säga) är just hon ,den konsttecknandes tjejjen. Han kallade ju henne för "sin syster" . Hon hade sagt till en som ringde henne att hon var i Italien just för stunden,hmm....undrar det ......om det verkligen är så??
Senast redigerad av evaveva 2017-07-09 kl. 11:44.
Citera
2017-07-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Eftersom hon studerar på Estetlinjen i Centrala Eskilstuna och hyr en lägenhet just i den staden . Du undrar varför jag tror att han är hos henne ,jo det verkar som hans vandringsväg (om det nu har varit han som vandrat ) har gått åt det hållet hela tiden. Med början där utmed Köpingsvägen. förresten så tycker jag synd om Leena Meijer som skrev i fb att han var väldans lik Patrik ,trots att han hade blåjeans ,som då föräldrarna bestämt nekade till. Hon såg ju en kille gå utmed Köpingsvägen ,stretandes med precis hans gångstil, när hon körde till sitt jobb . Han gick med bestämda steg men mycket sliten. Som Ni vet har han ju faktiskt Blåjeans på sig på Hallsbergs station ,så det är ju för jäkligt att han "glömdes" bort på grund utav ett par Blåjeans...illa ,illa !

Tror den enda han just nu känner att han tyr sig till (om han nu lever vill säga) är just hon ,den konsttecknandes tjejjen. Han kallade ju henne för "sin syster" . Hon hade sagt till en som ringde henne att hon var i Italien just för stunden,hmm....undrar det ......om det verkligen är så??
Borde inte någon från "hitta Patrik" redan varit där och knackat på?
Citera
2017-07-09, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Varför skulle han ha ljugit om det?
Såvida han inte under längre tid planerat att försvinna och plockat ut kontanter och lagt på hög.
Känns inte så troligt då resan hem inte var planerad.

Menar inte alls att han skulle ha ljugit. Menar bara att föräldrar inte vet hur mycket pengar ens vuxna barn har i plånboken. Utom möjligen om man frågar just då av någon anledning.
Citera
2017-07-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Borde inte någon från "hitta Patrik" redan varit där och knackat på?

Jo jag håller med dej ,men hennes namn fårju knappt nämnas ,ej heller misstänkas ,så jao ,vem vet?Skulle ju vara bra om någon kollade upp det hela så man kunde avspisa den ideen,eller hur?
Citera
2017-07-09, 11:53
Medlem
det kämpiga i det här Patrik-fallet ,är ju just att det är så många människor som Borde göra något ,men som inte gör det.......eller gör det för sent ...
Citera
2017-07-09, 11:54
Medlem
Citat:
Jo jag håller med dej ,men hennes namn fårju knappt nämnas ,ej heller misstänkas ,så jao ,vem vet?Skulle ju vara bra om någon kollade upp det hela så man kunde avspisa den ideen,eller hur?
Ja det tycker jag . Syftade mer på att det borde varit folk på väg från fb gruppen om det nämndes namn och dylikt där igår kväll🙂
Citera
2017-07-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar inte alls att han skulle ha ljugit. Menar bara att föräldrar inte vet hur mycket pengar ens vuxna barn har i plånboken. Utom möjligen om man frågar just då av någon anledning.
Nej det har du så rätt i. Man har väl inte med det att göra egentligen 🙂
Citera
2017-07-09, 12:08
Medlem
zippzons avatar
Citat:

hmm har jag missat nått ? var stod det att han kallade henne syster ? vad jag vet så är det en helt annan tjej som han har som syster på sin FB och hon har angett honom som bror ,och hon heter Ir*a Sve*sson och hon bor i E-tuna

sedan i hans ålder är inte FB speciellt intressant den generationen använder snapchat, instagram mm
iaf i mina barns kretsar. någon som kollat andra sociala media ?
Senast redigerad av zippzon 2017-07-09 kl. 12:12.
Citera
2017-07-09, 12:11
Medlem
Citat:
det kämpiga i det här Patrik-fallet ,är ju just att det är så många människor som Borde göra något ,men som inte gör det.......eller gör det för sent ...

Jag tror dock att det är redan för sent, flera veckor sedan. Det har gått över 1 månad och 2 veckor sedan han försvann. De försöker samla ihop pengar till att hyra en buss men det lär ju ta lite tid och jag förstår inte hur det skulle hjälpa att hitta honom när de inte har försökt leta i sjöarna. Förstår inte varför polisen gör ett försök och kollar om han är nere i vattnet för de har ju inte hittat ett endaste fynd efter 20 sök (?)
Citera
2017-07-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Patrik har skrivit på sin FB-sida att han studerar på Malmö musikhögskola, så han måste fått reda på det väldigt tidigt (?)

Vet inte om det stod på hans Fb sida redan innan han försvann? Annars kan det ju faktiskt vara hans pappa som har ändrat , han var väl inne på P:s Fb vid något tillfälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in