2017-07-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
RT skriver mkt sällan. TS ofta.
Nej nu får du ge dig lubbe75!!! RT skriver och har skrivet nästan varje dag hela året. På sin Facebook alltså.
Jag har noterat och gått bakåt i tiden tittat på dina inlägg och du verkar jobba hårt på att styra bort från RT.. Hm!
Citera
2017-07-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
RT kan inte vara "pilot" eftersom han finns nämnd i tråden. Han hade förvisso ett annat efternamn tidigare men han figurerade i tråden redan 2012 som "RA" och om han efter det har bytt efternamn ska väl kvitta? antingen har man nämnts i tråden eller inte. "Pilot" ska ju enligt uppgift aldrig tidigare ha varit nämnd vid namn vilket gör att endast TS av dessa två kan vara pilotmannen.
Hur nämndes han och varför? Kommer du ihåg det vore intressant att veta, jag hade också för mig att RTs namn var nämt förut men varför?
Citera
2017-07-08, 00:24
Medlem
[quote=Pudelfrillan|61161647]RT kan inte vara "pilot" eftersom han finns nämnd i tråden. Han hade förvisso ett annat efternamn tidigare men han figurerade i tråden redan 2012 som "RA" och om han efter det har bytt efternamn ska väl kvitta? antingen har man nämnts i tråden eller inte. "Pilot" ska ju enligt uppgift aldrig tidigare ha varit nämnd vid namn vilket gör att endast TS av dessa två kan vara pilotmannen.[/QUOTE

Undrar hur han ens bytt efternamn, pappam heter Törnblom, mamman Johansson, & han är ogift. Ovidkommande kanske men märkligt.
Citera
2017-07-08, 00:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
[quote=Roffeboy|61161652]
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Lidköping torde höra till Skövde. Inte orimligt att få åka in till polisen där för ett förhör..

Nej det är snarare högst troligt att det är som du skriver, vilket ytterligare stärker misstankarna mot TS.
Citera
2017-07-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej nu får du ge dig lubbe75!!! RT skriver och har skrivet nästan varje dag hela året. På sin Facebook alltså.
Jag har noterat och gått bakåt i tiden tittat på dina inlägg och du verkar jobba hårt på att styra bort från RT.. Hm!

Va? Nej RT skriver väldigt lite jämfört med TS. Blandar du ihop personer?
Citera
2017-07-08, 00:34
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det här var något som Kejsarinnan på sin tid påstod hade hänt. Tydligen var det inget polisen lade någon vikt på, om de nu fick in det "tipset", eftersom den inte ens tog upp detta med PR i förhör.

Det var nog något av det mest konstiga jag läst. Hur de kunde få en person (i bilen) som var lik en person i Mariestad (AN, tror jag han hette), till PR:s bror, och utifrån det spekulera i att den andre i bilen då måste vara PR. Logik på högsta (läs: lägsta) nivå. PR som inte ens var i Mariestad den natten, och hans bror som endast vid ett par tillfällen varit i Mariestad. Man häpnar ordentligt ibland. Och blir nästan mörkrädd...
PR hörde till dem som förhördes lite utöver de som "bara" hamnade i förhör för att de rört sig ute den natten. Vad polisen hörde honom om är väl bara uppgifter han kan lämna? Eller har du fler källor till det?
Du verkar övertygad om att han inte var i Mariestad den natten, vart kommer de upplysningarna ifrån?
Känner du PR personligen, innan detta, tillräckligt väl för att säga att du gör det?
Jag har fått honom beskriven för mig av vänner till honom som pekar på att han inte bara manipulerar omgivningen utan är en person som spelar spel om vem han är. Folk får inte kläm på honom då han är för hal, hur skulle du beskriva honom? Så fort hans namn kommer på tal beteer du dig som jag gör när RT nämns fast går lite längre genom att friställa honom, jag undrar varför?
Citera
2017-07-08, 00:45
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Hur nämndes han och varför? Kommer du ihåg det vore intressant att veta, jag hade också för mig att RTs namn var nämt förut men varför?
Vad jag funnit vid samma frågeställning är ett inlägg där Prinzezzan frågar om RT som hon fått tips om från flera håll i PM. Mer än så var det inte!
Rätta mig om jag har fel.....
Citera
2017-07-08, 00:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det finns ett par inlägg i tråden från 2012 där man diskuterar RA, bl.a. frågar 'Prinzezzan' om det kan vara RA som ett vittne säger sig ha sett promenera tillsammans med HA på Marieholmsbron. I ett annat inlägg spekulerar man om RA kan ha besökt en husvagn på campingen, det ställs även en fråga till PU om hans bekantskap med RA som han besvarar m.m.

Vet ej när han bytte efternamn men han omnämndes som RT för första gången i tråden för 3 dagar sedan.

Han skulle förvisso kunna vara 'pilot' om man endast går efter när han omnämns med sitt nya efternamn. MEN, jag utgår ifrån att när man säger att 'pilot' aldrig tidigare har nämnts vid namn i tråden så känner man givetvis till att RA och RT är samma person, allt annat vore en skandal.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-08 kl. 01:13.
Citera
2017-07-08, 01:06
Medlem
[quote=Nikasi|61161762]
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
RT kan inte vara "pilot" eftersom han finns nämnd i tråden. Han hade förvisso ett annat efternamn tidigare men han figurerade i tråden redan 2012 som "RA" och om han efter det har bytt efternamn ska väl kvitta? antingen har man nämnts i tråden eller inte. "Pilot" ska ju enligt uppgift aldrig tidigare ha varit nämnd vid namn vilket gör att endast TS av dessa två kan vara pilotmannen.[/QUOTE

Undrar hur han ens bytt efternamn, pappam heter Törnblom, mamman Johansson, & han är ogift. Ovidkommande kanske men märkligt.

Kanske mamman var gift med en man som bar namnet Andersson när R var liten. Har personligen känt RT sedan barnsben och har som flera andra som skrivit att en mera rak människa får man leta efter. Har väldigt svårt att se RT som pilot. Kan inte vara 100 % men näst intill.
Citera
2017-07-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Enligt Sveriges Befolkning 1990 såg det ut så här för en del omtalade
UTAN att beskylla någon för att vara GM:

Initialer Nu/Då ; Född ; Adress enligt 1991 års mantalslängd

RoTö RoAn ; 1970 ; Hagabergsvägen 24
BjBe ; 1936 ; Vikingav 7
BjBv ; 1968 ; Gärdesg 6
TuSt ThSt ; 1962; Vildandsv.8R, Lund
MiRö ; 1963; Albins gränd 12
PeUl ; 1972; Bråtenv 80
PaRu ; 1968; Nygatan 10 V
MaRu ; 1973; Bräckav 88, Lindome
ErAn ; 1967; Vasav 3
PeNi ; 1966; Vasav 3, Bråtenv 70
PeKr ; 1967; Bråtenv 72
PeVa PeFe ; 1968; Torgg 10 SDE
RoEk ; 19681; V Grevillig 9
PaVe PaTa ; 1969; Hasslerör Sörgården7112B
DaLi ; 1971; Pl 1133, Stora Ek
PäPr ; 1967; Lockerudsv 75
MiÅg ; 1969; S Vägen 6 C
HeJu HeMa ; 1969; Stenåldersv 1
AnJu AnMa ; 1965; Blombackag 2 A
NiBj NiMa ; 1972; Bråtenv 12
MaGr ; 1971; Lindesbäcksv 24
ThBr ; 1969; Blombackag 9
ShPu ; 1965; Viktoriag 16 g
ThAh ; 1962; Madlyckev 58

Men då är alltså RT och RA samma person?
Bytt efternamn av någon anledning som någon skrev något om i den senaste sidan av tråden.

För övrigt blir man lite nyfiken vilka personer som GW misstänker.
Citera
2017-07-08, 01:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

Kanske mamman var gift med en man som bar namnet Andersson när R var liten. Har personligen känt RT sedan barnsben och har som flera andra som skrivit att en mera rak människa får man leta efter. Har väldigt svårt att se RT som pilot. Kan inte vara 100 % men näst intill.

Ja eller så kan det ha varit hennes flicknamn, RA's föräldrar kanske inte var gifta? Att mamman heter Johansson idag kan ju bero på att hon numera är gift.

Ok, ja det är ju åtminstone en till som har beskrivit RT i liknande termer som du gör, och om man nu även kan lita på P4 Skaraborgs uppgift, dvs att 'pilotmannen' aldrig tidigare har omnämnts med namn i den här tråden så ska det inte vara möjligt att RT är "pilot".
Citera
2017-07-08, 01:37
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
PR hörde till dem som förhördes lite utöver de som "bara" hamnade i förhör för att de rört sig ute den natten. Vad polisen hörde honom om är väl bara uppgifter han kan lämna? Eller har du fler källor till det?
Du verkar övertygad om att han inte var i Mariestad den natten, vart kommer de upplysningarna ifrån?
Känner du PR personligen, innan detta, tillräckligt väl för att säga att du gör det?
Jag har fått honom beskriven för mig av vänner till honom som pekar på att han inte bara manipulerar omgivningen utan är en person som spelar spel om vem han är. Folk får inte kläm på honom då han är för hal, hur skulle du beskriva honom? Så fort hans namn kommer på tal beteer du dig som jag gör när RT nämns fast går lite längre genom att friställa honom, jag undrar varför?

Jag har källor som säger han är intelligent och har talets gåva detta kan vara till hans fördel när han var anhållen men jag hoppas polisen utrett han hårt så vi kanske kan släppa honom snart men inte ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in