2017-07-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Källa?
En gammla kompis till mig som trodde sig ha sett honom på väg till jobbet i Köping. Hon ringde polisen och fick det svaret. Ligger nog i Köpingstråden om det inte är raderat
Citera
2017-07-07, 12:34
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
En gammla kompis till mig som trodde sig ha sett honom på väg till jobbet i Köping. Hon ringde polisen och fick det svaret. Ligger nog i Köpingstråden om det inte är raderat

Väldigt intressant!! Hade missat det. I så fall är det mycket som klarnar. Föräldrarnas ointresse för alternativa teorier, att de inte varit och letat i Hallsberg, deras nästan överdrivna intresse för alla obs etc.

Dock lite konstigt med väskorna men det slog mig plötsligt - låg det något i ryggsäcken? Inte hört om det. Den kan ju lika gärna vara tom. Rullväskan ska ha innehållit saker som tillhörde Patrik plus datorn. Men han kan ju ha tagit ut det som var viktigt (plånboken och telefonen t ex) och behållt de viktigaste sakerna.

Och om Patrik meddelat polisen att han inte vill bli hittad har ju både han och ev kompis ryggen fri.
Citera
2017-07-07, 12:45
Medlem
Nytt inlägg från mamman i fb-gruppen. Hon undanber sig spekulationer, vilket är rimligt. MEN ändå får jag tyvärr intrycket att alla försök att brett och förutsättningslöst försöka förstå vad som kan ha hänt P är spekulationer. Däremot verkar den spekulation som föräldrarna o gruppen ensidigt spårat in på (psykotiskt irrande genom Sverige med stark önskan att komma hem till föräldrarna) uppfattas som saklig och liksom objektiv.
Citera
2017-07-07, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När han söktes i Köping vägrade polisen att åka ut på larm med orden om att han inte ville bli hittad.

Fast om det skulle vara så att han skulle leva och "åker runt" i civilisationen, äter på Mc Donalds mm, då är det ju inte akut och kan vara "frivilligt". Om man inte ser helt utslagen ut, som man är i akut behov av vård kan man förstå det. Dessutom fanns det ju inte en enda bild eller något annat som verkligen indikerade att det var Patrik.

Och hade han verkligen sagt att han inte ville bli hittad? Eller menade polisen att han kanske inte ville bli hittad? Vad som verkligen sades är en viktig skillnad.

En helt annan sak om man irrar runt i skog och mark, inkapabel att ta hand om sig själv.
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-07 kl. 13:38.
Citera
2017-07-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast om det skulle vara så att han skulle leva och "åker runt" i civilisationen, äter på Mc Donalds mm, då är det ju inte akut och kan vara "frivilligt". Om man inte ser helt utslagen ut, som man är i akut behov av vård kan man förstå det. Dessutom fanns det ju inte en enda bild eller något annat som verkligen indikerade att det var Patrik.

Och hade han verkligen sagt att han inte ville bli hittad? Eller menade polisen att han kanske inte ville bli hittad? Vad som verkligen sades är en viktig skillnad.

En helt annan sak om man irrar runt i skog och mark, inkapabel att ta hand om sig själv.
Ni som kan läsa får testa köpings tråden om den finns kvar. Jag är ju utkastad ur hitta Patrik så kan tyvärr inte leta
Citera
2017-07-07, 14:03
Medlem
Liberty75s avatar
Kollade in tidigare inlägg hos Missing People. Där skrev en tjej 24/5 att hennes mamma satt i samma vagn som Patrik. Och att han hade brun/beiga skor som såg helt nya ut. Alltså inte blommiga.

Det har ju tryckts så mycket just på skorna men det var tydligen inte heller rätt (?)
Citera
2017-07-07, 14:08
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ni som kan läsa får testa köpings tråden om den finns kvar. Jag är ju utkastad ur hitta Patrik så kan tyvärr inte leta

Jag förstår vem du är baserat på ditt nick. När jag läste i gruppen och såg ett inlägg från dig tänkte jag "Åh, där är den där vettiga människan igen!" 😉 Och sedan blev du utkastad. Helt sjukt, fattar ingenting.
Citera
2017-07-07, 14:54
Medlem
Citat:
Vad skrev du som gjorde att du blev utkastad Pia?
Jag tycker något är skumt från sidan och föräldrarna.
Och vart blev alla kompisar av från Falun som engagerade sej och var med i början, Helt knäpptyst. Inte ens en åsikt från någon i en tidningsintervju. Har dom blivir belagda med munkavel?
Citera
2017-07-07, 15:27
Medlem
CallePhilles avatar
Personen som var beredd att åka från Skåne för att knacka på hos personen som sett "Patrik" röka och dricka öl i Grängesberg, har blivit upphöjd till administratör i gruppen
Citera
2017-07-07, 17:21
Medlem
Sektmentaliteten fortsätter...
Citat:
Utropstecknet skriver:
Finaste Carina & Jörgen Vi är era soldater, er skyddande mur! <3
Ni har blivit våra vänner i den här fruktansvärda mardröm ni är i. Vi är ett sammansvetsat gäng och vi gör allt vi kan för att stötta er privat och försöker få den här gruppen så bra som möjligt, vilket har visat sig inte vara alldeles lätt. Men vi viker inte undan, vi finns med er tills Patrik är funnen! <3 <3 <3 //En admin
Citera
2017-07-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Vad skrev du som gjorde att du blev utkastad Pia?
Jag tycker något är skumt från sidan och föräldrarna.
Och vart blev alla kompisar av från Falun som engagerade sej och var med i början, Helt knäpptyst. Inte ens en åsikt från någon i en tidningsintervju. Har dom blivir belagda med munkavel?
Jag ställde frågor och var obekväm antar jag.
Det var föräldrarnas önskan att plocka bort mig och flera.
Citera
2017-07-07, 19:36
Medlem
notknapparens avatar
Mamman skrivit inlägg idag på FB- sidan "Hitta Patrik".

Hon hänvisar till oss på Flashback om man önskar spekulera!

Citat:
Vi ber er att undvika spekulationer, de hjälper oss inte (vill man spekulera hänvisar vi till Flashback).
Det ni behöver veta för att kunna hjälpa oss finns under det fastnålade inlägget.

Citat:
Polisen sprider inte efterlysningen, utan vi är hänvisade till att själv göra det.
Det är därför Fb-sidan ”Hitta Patrik” byggdes upp.

Citat:
Det har inte varit helt lätt att hantera denna Fb-sida och vi har försökt med olika varianter.
Vi lär oss på vägen….
Vi har ingen möjlighet att hinna återkoppla till alla er som kommer in med med tips. Återkopplingen kommer när Patrik hittas.
Detta är en mardröm för oss anhöriga, men vi ger inte upp förrän vi har funnit vår älskade Patrik!!!
Carina och Jörgen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in