2017-07-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosskorv
Mina är lika höga som mig, dvs ca 180 cm. Jag gjorde ett försök med roten men det var bara att lägga ner. Den är ju av stenhårt trä. Vettefan hur man ska preparera den? Mala till sågspån kanske.

Jassåduuuu! 180cm...??? Har du svårt, i din berusning, att se skillnad på Solrosor och Papaver...??? Jävla Pajasso Somniferum!
Citera
2017-07-06, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Jassåduuuu! 180cm...??? Har du svårt, i din berusning, att se skillnad på Solrosor och Papaver...??? Jävla Pajasso Somniferum!

Du får tro vad vill. Är själv förvånad faktiskt. Lägger gärna upp en bild om någon kan tala om hur man gör.
Citera
2017-07-06, 22:53
Medlem
Citat:
Du får tro vad vill. Är själv förvånad faktiskt. Lägger gärna upp en bild om någon kan tala om hur man gör.

Kan ba' säga att Solrosor är inte samma sak so Papaver Somniferum... Somna om nu grabben!
Citera
2017-07-07, 09:56
Medlem
Citat:
Kan ba' säga att Solrosor är inte samma sak so Papaver Somniferum... Somna om nu grabben!

Med tanke på hur du uttrycker dig i skrift antar jag att du är i övre tonåren. Tvivlar på att vet någon om att odla vallmo.
Citera
2017-07-07, 10:01
Medlem
Citat:
Med tanke på hur du uttrycker dig i skrift antar jag att du är i övre tonåren. Tvivlar på att vet någon om att odla vallmo.
http://bayimg.com/maIEiAAgO
Citera
2017-07-07, 11:11
Medlem
På tal om att uttrycka sig: "Med tanke på hur du uttrycker dig i skrift antar jag att du är i övre tonåren. Tvivlar på att vet någon om att odla vallmo."

Och vem fan odlar Giganteum för att utvinna opium? Möjligtvis någon i "öfre" tonåren...
Citera
2017-07-07, 11:25
Medlem
Citat:
På tal om att uttrycka sig: "Med tanke på hur du uttrycker dig i skrift antar jag att du är i övre tonåren. Tvivlar på att vet någon om att odla vallmo."

Och vem fan odlar Giganteum för att utvinna opium? Möjligtvis någon i "öfre" tonåren...
http://bayimg.com/NaIEAaAGO.
Här ser du en bild på mina Tasmanska i blom. Känns helt meningslöst att diskutera mer.
Citera
2017-07-07, 11:43
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Här ser du en bild på mina Tasmanska i blom. Känns helt meningslöst att diskutera mer.
Fan vad fina.
Hur mycket får du ut i vikt på en skörd?
Citera
2017-07-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Fan vad fina.
Hur mycket får du ut i vikt på en skörd?
Tack. Det är faktiskt första gången så jag vet inte hur mycket jag kan få ut. Tänkte torka allt för att sedan mala det till pulver. På så vis kan man vara säker på att alkaloidhalten inte skiftar som den kan göra om man tar podsen i portioner för sig. Kommer nog bli en del te samt någon schysst tinktur. Kan tillägga att jag blev förvånad över hur höga dom blev. Enligt Wikipedia ska dom bli runt 70 cm, mina är mer än dubbelt så höga.
Citera
2017-07-07, 13:17
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Tack. Det är faktiskt första gången så jag vet inte hur mycket jag kan få ut. Tänkte torka allt för att sedan mala det till pulver. På så vis kan man vara säker på att alkaloidhalten inte skiftar som den kan göra om man tar podsen i portioner för sig. Kommer nog bli en del te samt någon schysst tinktur. Kan tillägga att jag blev förvånad över hur höga dom blev. Enligt Wikipedia ska dom bli runt 70 cm, mina är mer än dubbelt så höga.
Ska du inte "mjölka" podsen alls?
Citera
2017-07-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Ska du inte "mjölka" podsen alls?
Har prövat med några men tycker det är ganska omständig. Möjligt att jag inte behärskar tekniken. Just nu får dom stå några veckor och mogna först, sen blir det lagom på semestern att njuta av skörden.
Citera
2017-07-07, 14:13
Medlem
Citat:

Lycka till din efterblivna lille torsk!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in