2017-07-06, 00:36
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Guvernör Jim Gilmore i Virginia försökte införa något sådant. De hann skicka ut ett antal till tio platser i Virginia innan demokraterna och NAACP stoppade det hela.

Det låter misstänkt förenklat. Jag vet att Trump-klacken här tråden uppskattar two-liners, men vi som gillar det där med en objektiv verklighet tycker om fördjupning.
2017-07-06, 01:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag var otydlig. Videon i sig är inte antisemitisk. Däremot är upphovsmannen en ökänd dito.

Vänster logik = fuck the logik. Om en trumpista/fittaktivist uppfinner något blir uppfinnelsen trumpisk/fittaktivistisk

Kill the messenger.

Vem upphovsmannen saknar betydelsen för alla utom fittaktivister.
2017-07-06, 02:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Det låter misstänkt förenklat. Jag vet att Trump-klacken här tråden uppskattar two-liners, men vi som gillar det där med en objektiv verklighet tycker om fördjupning.

Nej det stämmer i stort sett vad han säger. Projektet gick ut på att röstande i vissa områden skulle få ID-kort hemskickade och sedan behövde dessa för att rösta. Det VAR onekligen märkligt av demokraterna att stoppa projektet, då gratis ID till alla röstberättigade skulle vara bra för USA.

Däremot är det naturligtvis ett djävla oskick att förneka tex student-ID men tillåta medlemskort i NRA eller liknande som vissa stater har förslag på.
2017-07-06, 03:04
Avstängd
Citat:

Vad det handlar om är att demokraterna är livrädda för att tappa röster när det blir marginellt svårare att rösta. Det skulle nämligen slå oproportionerligt mot deras kärnväljare, fattiga afro-amerikaner och andra lågutbildade.
2017-07-06, 09:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad det handlar om är att demokraterna är livrädda för att tappa röster när det blir marginellt svårare att rösta. Det skulle nämligen slå oproportionerligt mot deras kärnväljare, fattiga afro-amerikaner och andra lågutbildade.

Fast gratis röstidentifikation till alla som har rösträtt är en förenkling av röstmöjligheten, så länge det inte är samma tjafs som man försökte med under 1960-Talet med otroligt svåra läskunskapskrav osv för vissa delar av befolkningen så ser åtminstone inte jag några problem med gratis röstidentifikation till alla med röstträtt.
2017-07-06, 10:44
Medlem
Citat:
Här kan man få intrycket att du jämställer FOX och CNN, även om det inte behöver ha varit din avsikt. FOX är inte en seriös nyhetsförmedlare utan en republikansk (inte konservativ) megafon. Jämför CNN:s korrenätverk, redaktionellt track record, geografisk spridning, journalistisk kaliber hos reportrar/ankare m.m. Det är inte ens en jämn match. Du ser ofta republikanska/konservativa tungviktare som kommentatorer eller intervjuobjekt på CNN, på FOX är det tunnsått med den "balans" man gjort till varumärke.

Man kan absolut inte jämställa FOX och CNN. Men de har bägge direkta fel i sina sändningar men CNN lägger sig vinn om att ha rätt och dessutom så har de en massa olika nyheter från hela världen med analyser från många olika håll. Medan FOX gärna låter osakligheter och osanningar breda ut sig och ofta, inte alltid men ofta är det vad de olika showerna går ut på. Så nog är det skillnad alltid.

Så jag håller med att det inte är en jämn match, kanske inte ens en match. Och de har inte lika många fel i sina sändningar heller ska jag tillägga så att inga mer otydligheter uppstår.

Och det är väl därför Trump gillar FOX. Det är uppbyggt på alternativa sanningar.
2017-07-06, 12:17
Medlem
WarWarrens avatar
Jag förklarade just att videon i sig inte är antisemitisk. Jag antydde däremot att det är en smula underligt att den hamnade i presidentens synfält, med tanke på ursprunget.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vänster logik = fuck the logik. Om en trumpista/fittaktivist uppfinner något blir uppfinnelsen trumpisk/fittaktivistisk

Kill the messenger.

Vem upphovsmannen saknar betydelsen för alla utom fittaktivister.
2017-07-06, 12:18
Medlem
WarWarrens avatar
Intressant, var kan jag läsa mer?

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej det stämmer i stort sett vad han säger. Projektet gick ut på att röstande i vissa områden skulle få ID-kort hemskickade och sedan behövde dessa för att rösta. Det VAR onekligen märkligt av demokraterna att stoppa projektet, då gratis ID till alla röstberättigade skulle vara bra för USA.

Däremot är det naturligtvis ett djävla oskick att förneka tex student-ID men tillåta medlemskort i NRA eller liknande som vissa stater har förslag på.
2017-07-06, 12:32
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Man kan absolut inte jämställa FOX och CNN. Men de har bägge direkta fel i sina sändningar men CNN lägger sig vinn om att ha rätt och dessutom så har de en massa olika nyheter från hela världen med analyser från många olika håll. Medan FOX gärna låter osakligheter och osanningar breda ut sig och ofta, inte alltid men ofta är det vad de olika showerna går ut på. Så nog är det skillnad alltid.

Så jag håller med att det inte är en jämn match, kanske inte ens en match. Och de har inte lika många fel i sina sändningar heller ska jag tillägga så att inga mer otydligheter uppstår.

Och det är väl därför Trump gillar FOX. Det är uppbyggt på alternativa sanningar.
Jämför du nyheter med pratshower nu?
2017-07-06, 12:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jämför du nyheter med pratshower nu?

Menar du att Fox "news" endast är en pratshow?

Varför kallar de sig för ett nyhetsbolag då?
2017-07-06, 13:16
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Menar du att Fox "news" endast är en pratshow?

Varför kallar de sig för ett nyhetsbolag då?
Att Fox News har en större andel rena åsiktsprogram än vad CNN har trodde jag var allmän kunskap.
Senast redigerad av tcfmog 2017-07-06 kl. 13:19.
2017-07-06, 13:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Att Fox News har en större andel rena åsiktsprogram än vad CNN har trodde jag var allmän kunskap.

Jo men de kör även rena åsikter i sina nyhetssändningar så det är direkt felaktigt att kalla dem för en pratshow när de bokstavligen kallar sig för en nyhetskanal.

Det ska helt enkelt vara samma krav på bägge sändningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in