2017-07-05, 22:22
Moderator
OYs avatar
Hade vi vetat att han mådde så dåligt så hade vi givetvis åkt upp och hämtat honom, typ så var det någon anhörig som uttryckte sig.

Vi väntade tills sista tåget kom till Malmö, sa en annan.

Hrmhrm, har det sista tåget från Falun verkligen ankommit till Malmö ens idag?

Vad menar man med sista tåget. Varför inte vänta på fler tåg, varför sluta vänta just när man gjorde det?

Det är inte så att någon faktiskt mötte upp P i Hallsberg?

EDIT;

Finns det film från Malmö station som styrker att någon väntade på P tills det sista tåget anlände?
Senast redigerad av OY 2017-07-05 kl. 22:26.
Citera
2017-07-05, 22:28
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Linsen var väldigt smutsig, så först kunde man inte identifiera vem det var på filmen, läste jag i face-b-gruppen. De skulle bearbeta/behandla filmen, för att den skulle bli tydligare och det har de nu alltså gjort, eftersom de lägger ut den. Man ser inte perfekt, men man ser gångstil och rörelsemönster.

Aha, då förstår jag. Tack!! 😊
Citera
2017-07-05, 22:40
Moderator
OYs avatar
Ingen har sett P sedan han lämnade stationen.

Anhöriga ligger på i sociala medier om att P kan ha iakttagits än här, än där.

En anhörig förstår inte varför media inte skriver mer om försvinnandet då hen anser att det är citat; världens story , slut citat.

Jag är beredd att hålla med, en hel del lutar åt att allting är en story.

Väskorna framstår som ett villospår. Finns P inte i närheten av fyndplatserna så har han lämnat Hallsberg i ett fordon med hjälp av någon annan tror jag.
Citera
2017-07-05, 22:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hade vi vetat att han mådde så dåligt så hade vi givetvis åkt upp och hämtat honom, typ så var det någon anhörig som uttryckte sig.

Vi väntade tills sista tåget kom till Malmö, sa en annan.

Hrmhrm, har det sista tåget från Falun verkligen ankommit till Malmö ens idag?

Vad menar man med sista tåget. Varför inte vänta på fler tåg, varför sluta vänta just när man gjorde det?

Det är inte så att någon faktiskt mötte upp P i Hallsberg?

EDIT;

Finns det film från Malmö station som styrker att någon väntade på P tills det sista tåget anlände?

Sista tåget från Falun för den dagen verkar det troliga. Inte lönt att stå kvar när det inte kom några tåg.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-07-05 kl. 22:45.
Citera
2017-07-05, 22:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sista tåget från Falun för den dagen verkar det troliga.Inte lönt att stå kvar när det inte kom några tåg.
Om man nu var så bekymrad, varför inte vänta på ytterligare ett tåg?

Hur vet man vilka skor P hade på sig om man inte såg honom den dagen?

Filmen visar inga detaljer på skorna.

Exakt när anmäldes P försvunnen?
Citera
2017-07-05, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sista tåget från Falun för den dagen verkar det troliga. Inte lönt att stå kvar när det inte kom några tåg.

Det går fortfarande tåg från Mjölby till Malmö.

Varför gav man upp? Varför inte passa tågen dagen efter?
Citera
2017-07-05, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Det tog ju några minuter efter att P avslutat samtalet med sin mor innan han klev av tåget. Är det bekräftat att han SATT kvar hela tiden? Annars kan det ju vara möjligt att han gick in på toaletten o bytte kläder under de minutrarna som han var kvar på tåget? Dock är jag tämligen säker på att han inte är i livet. Tror tyvärr att det var självvalt

Det kan också vara möjligt att mor berättade att han skulle stiga av tåget och mötas av någon med bil.

Säkert inte sant men möjligt.
Citera
2017-07-05, 23:03
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jag fattar inte (liksom många andra) VARFÖR dom lägger ut en bild där Patrik gapar med hela ansiktet!
Är det det vi ska leta efter, alltså en blond kille som gapar hela tiden?

Eller vill föräldrarna göra narr av honom?
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Han äter glass!
Leta efter en blond glassätande 22-åring med örhänge i vänster öra och stirrande blick! Han är hjulbent! Det är viktigt, att komma ihåg!
Jo, sitter han och äter glass hela tiden så är det väl det vi ska leta efter....
Citera
2017-07-05, 23:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Ja, hur säker kan vi vara på att det är han? Tycker att han ser ut att väga mer än 55 kg också. Fortfarande slank men inte 55 kg. När såg föräldrarna honom sista gången förresten? Kanske han lagt på sig något efter det. Undrar också varför föräldrarna vet hur mycket han väger. Tycker att jag läst att han inte haft psykiska besvär innan, så då antar jag att han inte haft anorexia, vilket annars skulle kunna förklara varför föräldrarna har koll på hans vikt. (Hans BMI ligger på 19, vilket klassas som normalvikt.)
Ja, 55 kg skulle jag inte alls gissa på. Snarare minst 70.

Föräldrarna har kanske haft väldigt dålig koll på allt som rört Patrik men vill inte riktigt låtsas om det idag. Viktuppgång på antidepressiva är ju rätt vanligt.
Citera
2017-07-05, 23:42
Medlem
Förstår ni inte att föräldrarna lägger ut alla möjliga bilder dom har från alla olika vinklar med hopp om att någon känner igen honom oavsett om han gapar äter glass osv.. Hur kan man bara ställa frågan om föräldrarna gör narr av honom, de va de dummaste jag läst på länge. Tänk till och försök hjälpa istället för att stjälpa. Dom har nog det fruktansvärt tufft redan utan att sitta här och läsa en massa trams. Lider med dem och hoppas dem återförenas snarast. <3
Citera
2017-07-05, 23:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det går fortfarande tåg från Mjölby till Malmö.

Varför gav man upp? Varför inte passa tågen dagen efter?

Så om jag förstår strömningarna i tråden rätt:

Föräldrarna väntar på honom tilset på kvällen = de är sjukligt överbeskyddande och låter inte honom leva sitt liv. Nu bor han i ett cigarettrökandei skäggkollektiv i Grängesberg utan pengar och kläder, men eftom han spelar så bra på pannor och kastrullock får han bo kvar.

Föräldrarna har inte stått vid tågen dag ut och dag in = de bryr sig inte om honom. De vill bara få synas i tidningar och tv. Bli gullade av okända. De är i grund och botten onda människor som Patrik flytt och nu förstår vi varför. De vet att han lever eller är död, men njuter av tiden i rampljuset och berättar därför inte sanningen.

Vad jag själv tror? Patrik är död. Han dog 22 maj i Hallsberg. Jag fastnar därför inte i att mamma sa si idag och pappa sa så igår. För det spelar ingen roll nä någon tagit sitt liv flr många, många veckor sen.
Citera
2017-07-05, 23:51
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Ja men min spekulation bygger just på att ifrågasätta uppgifterna om psykos. Ps mamma Carina skriver på fb om varför de tror på psykos och att P förtvivlat försöker ta sig hem, hon grundar sig på personer som uppger sig ha sett honom. Som fått detta intryck. Om det nu var han vilket inte är säkert. Rätt lös grund alltså.
Så jag funderar om beskrivningen av depression i Falun som övergår i psykos under hemresan och hur detta i sin tur leder till ett förtvivlat sökande efter att ta dig hem, att hela den situationsbeskrivningen är en psykologiskt uthärdlig konstruktion av föräldrarna... Medan P i själva verket äntligen funnit mod o kraft att bryta sig loss och börja sitt eget liv.

Men absolut, stämmer det med verkligheten att han har en psykotisk depression så är självmord väldigt sannolikt.

Lös grund? De uppgifterna om hans försämrade mående senaste tiden måste naturligtvis komma från anhöriga, klasskamrater, lärare med flera.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jo, jag har hängt med i olika trådar sedan 2009 och visst är det nyttigt med nya infallsvinklar och lite ältande, men i just den här tråden är det mycket fokus på mobilsamtalet, hur länge han satt kvar på tåget och var väskorna hittades. Det leder inte framåt. Och det har inte gjorts en riktig sammanställning från dag ett och framåt där allt kortfattat framkommer.

Men hallå.

Vill man ha skeendet klart för sig måste man ju ändå försöka förstå varför han hoppade av tåget för tidigt, om han tvekade, hur han resonerade, varför mobilen stängdes av, vilken gångriktning som väskfynden pekar på, vart han sedan kan ha begett sig. Då har platserna där väskorna hittades betydelse. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in