Citat:
När jag ändå har pekpinnen framme… 
Tänker du möjligen på de 1004 gram entrocôte som inhandlades tillsammans med en hel del annan mat på Coop Forum i Eskilstuna 2015-08-07, 13:43, för totalt 1923.72 som betalades med Akis VISA-kort?
Det var mer mat som inhandlades. Bl.a. för drygt 400:- fisk/skaldjur.
Vi "vet" ju att JM och Aki bl.a. skulle fiska kräftor och att kräftfångsten alltid var god vid Granliden. Därav den återkommande frågan. Vilka skulle äta all mat, om inte tvillingarna var större i maten än vad man skulle kunna gissa…
Det finns ju också möjligheten att det var tre till som skulle vara med och dela på maten.
–

Tänker du möjligen på de 1004 gram entrocôte som inhandlades tillsammans med en hel del annan mat på Coop Forum i Eskilstuna 2015-08-07, 13:43, för totalt 1923.72 som betalades med Akis VISA-kort?
Det var mer mat som inhandlades. Bl.a. för drygt 400:- fisk/skaldjur.
Vi "vet" ju att JM och Aki bl.a. skulle fiska kräftor och att kräftfångsten alltid var god vid Granliden. Därav den återkommande frågan. Vilka skulle äta all mat, om inte tvillingarna var större i maten än vad man skulle kunna gissa…
Det finns ju också möjligheten att det var tre till som skulle vara med och dela på maten.
–
Jag hade nog blandat ihop plankstekarne.
Att tvillingarna var stora har vi förstått, men att döma av bryggbordet så kalasade de mest snabbmakaroner. Möjligen hade de petat ur skaldjuren och lämnat övrigt.
Jo jag har förstått att det är mycket mat. Och rimligen är AP med och handlar, eller vid liv i alla händelser.
En idé är förstås att maten är till en gemensam "födelsedagsmiddag" hemma hos JM som sen dock råkar inte bli av. Eller att villkoret för att JM och AP ska kunna åka till g-liden är att det handlas god mat till de barn som stannar i E-tuna. "De ska ha någon middag med vänner hela kvällen så vi gör bäst i att dra".
Nu vet jag ju att AP är livrädd, men föreställer mig att han kan ha ställts inför faktum steg för steg. Han har ingenstans att ta vägen med tvillingarna själv och han behöver underskriften. Maten är handlad. Liksom partylyktorna. För hans pengar. Barnen glimmar.
Så maten behöver i så fall inte vara mördarnas gravöl i den där direkta bemärkelsen att det förtärs på Granliden samma kväll eller någonannanstans efteråt. Den kan vara ett led i den flerstegsfälla som ska tvinga AP dit.
Vad har JB och DB och JJ sagt att de gjorde den kvällen? Var ngn (AB?) med AG eller var han med pappa?
Men mycke kräfter blir det. Kanske de köpte så mkt skaldjur på Coop för att JM:s bedrägeri rörande g-liden skulle verka trovärdigare? Kräftfesten skulle ägt rum i e-tuna, utan tinor?

men orkar inte leta. Någon?