2017-06-30, 19:23
Medlem
whadeewhoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosszze
Jag lyssnade på en låt för ett tag sen där melodin var svenska national låten som en tjej röst halv tekno typ nynnade, sen sjöng hon jag hälsar dig välnaste land oppå jord, sen började en kille rappa.

Kan någon namnet på låten?
Zlatans Volvo reklam
Citera
2017-06-30, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whadeewhoo
Zlatans Volvo reklam

Nej
Citera
2017-06-30, 20:37
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosszze
Jag lyssnade på en låt för ett tag sen där melodin var svenska national låten som en tjej röst halv tekno typ nynnade, sen sjöng hon jag hälsar dig välnaste land oppå jord, sen började en kille rappa.

Kan någon namnet på låten?
Kan det vara "Du gamla du fria - Reggae hiphop" av Flimpoman Ngabo feat Faith Ngabo & Nation?
www.youtube.com/watch?v=QgKUYs9RS3E
Citera
2017-06-30, 20:51
Medlem
flaskborstes avatar
För jävligt länge sedan hörde jag en bra låt som var lite grunge hardrock och dom sjöng come my kingdom come eller liknande.. Tung grunge metal or something.. vilka ? tror der är 70 eller 80 tal..
Citera
2017-06-30, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Kan det vara "Du gamla du fria - Reggae hiphop" av Flimpoman Ngabo feat Faith Ngabo & Nation?
www.youtube.com/watch?v=QgKUYs9RS3E

nej värkligen inte xDD de var kille som rapa ganska lungt
Citera
2017-07-02, 12:35
Medlem
Någon som vet vilken låt det är som spelas i trailern för kvinna inför rätta? Den går sporadiskt på tv 4 nu
Citera
2017-07-05, 04:05
Medlem
BDSM77s avatar
Letar efter en Eurodance-låt från 90-talet(?) med refrängen: See me, Feel Me, Hear Me, Love Me, Touch Me. See me, Feel Me, Hear Me, Love Me. Det är en tjej som sjunger samt en kille som "smårappar".

Det är inte någon av nedanstående.
"Dee D jackson - Automatic Lover"
"Friends Of Matthew - Out There"
"Messiah - Thunderdome"
"Jay-Jay Johanson - Automatic Lover"

Edit: Hittade den själv. Key Motion - Automatic Love
Senast redigerad av BDSM77 2017-07-05 kl. 04:09.
Citera
2017-07-05, 11:41
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
För jävligt länge sedan hörde jag en bra låt som var lite grunge hardrock och dom sjöng come my kingdom come eller liknande.. Tung grunge metal or something.. vilka ? tror der är 70 eller 80 tal..

Manowar - Kingdom come?
https://www.youtube.com/watch?v=lEGWbO91Lls
Citera
2017-07-05, 11:54
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sand86berg
Har för mig att det är ett piano eller synt som drar igång efter dom 15 sek

Cure - Close to me? https://www.youtube.com/watch?v=BjvfIJstWeg
Citera
2017-07-05, 13:13
Medlem
Väldig flummig förklaring just nu. Jag minns jag älskade en låt men kommer inte på ett enda ord dom sjunger i den nu typ. Det är en rocklåt som är runt 10 år gammal. Vill minnas att sjunger "Im sending.." någonting och att det är en låt till hans tjej. I musikvideon är han en astronaut och har sökt som en tok för att hitta den. Tror det kan vara ett band som kanske hade 1-2 hits varav denna är en av den.
Citera
2017-07-05, 14:02
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikoinho
Väldig flummig förklaring just nu. Jag minns jag älskade en låt men kommer inte på ett enda ord dom sjunger i den nu typ. Det är en rocklåt som är runt 10 år gammal. Vill minnas att sjunger "Im sending.." någonting och att det är en låt till hans tjej. I musikvideon är han en astronaut och har sökt som en tok för att hitta den. Tror det kan vara ett band som kanske hade 1-2 hits varav denna är en av den.

Simple Plan - Astronaut https://www.youtube.com/watch?v=N-MgRkSh5Xk
Citera
2017-07-05, 18:58
Medlem
Söker en låt. Elektronisk pop. Det låter som att den är relativt ny. Har hört den några gånger senaste året. Texten är något som "come find my love", "XXXXX (något jag inte hörde) my love", "XXXXX my love" igen och så typ uhh uhh uhhh.

Inte mkt att gå på kanske men ja. Nån som har nån idé om vad låten kan tänkas heta? Har googlat jättemkt utan att hitta den. Den är lite halv melankolisk och lite annorlunda och jag tycker att den är grym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in