2017-07-05, 16:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
/.../ Jag tror på årbladsfärg stenhårt.
AP skulle alltså ha försökt bita sig fast i årbladet - som en fisk hugger efter en fet mask..?
Citera
2017-07-05, 16:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Förr fick man grönt hår av kopparhaltigt brunnsvatten. Men kanske inte så snabbt.

Jag tror på årbladsfärg stenhårt.
Har inte följt diskussionen till fullo men torde inte en åra i munnen sätta mer spår än nåt turkost material? Jag menar fysiska skador på mun/läppar.
Citera
2017-07-05, 16:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är nog ungefär så jag tänker angående vad MR fick höra, dränkningen eller kvävningen av A*i var kanske inte så djävla snyggt gjort så JJ förbättrade sin historia lite grann för att den skulle verka rimligare eller manligare om man så vill.
Precis - men passagen där JJ skulle ha tagit en dragen AP under armen och föreslagit lite frisk luft kanske överensstämmer med verkligheten? - En liten promenad ned till bryggan?
Citera
2017-07-05, 16:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är nog ungefär så jag tänker angående vad MR fick höra, dränkningen eller kvävningen av A*i var kanske inte så djävla snyggt gjort så JJ förbättrade sin historia lite grann för att den skulle verka rimligare eller manligare om man så vill.
Ja, så menar jag. Ibland kanske vidriga detaljer och full sanning blir too much.. Gissningsvis så vore det väl mer risk för obekväma följdfrågor.
Citera
2017-07-05, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Absolut möjligt. Kan rent av framkalla själva behovet att berätta -- för att ge en "anständig version".
Citera
2017-07-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
wtf det här har jag missat. tror att hon har cuckat sin egen dotter och knullat JJ. mindfuckat och gett honom pengar. haha dottern måste veta om allt också. ang misshandeln har det inletts något rättsligt på den fronten?

Lol nu kanske jag inbillar mig eller såvar det bara ett försök av någon att vara rolig. Men, sas det inte att Julia hade bett Jafar om tillåtelse att ha sex med Mohammad?
Citera
2017-07-05, 16:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, så menar jag. Ibland kanske vidriga detaljer och full sanning blir too much.. Gissningsvis så vore det väl mer risk för obekväma följdfrågor.

Yes, om sanningen trots allt blir för grisig så kan man ju förbättra den till sin fördel, misstänker att fällan var inte så snyggt och prydligt ordnad egentligen, lite mer av JM stuk, på impuls, greppa tillfället i flykten så att säga.

DB användes som garant för att A*i inte skulle ana oråd och sedan fick cirkusen braka loss.
Citera
2017-07-05, 16:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
AP skulle alltså ha försökt bita sig fast i årbladet - som en fisk hugger efter en fet mask..?

Jag framkastade hypotesen för ett tag sedan att liket legat och flutit på rygg (eller flutit/flyttats på mage men vänts) och sedan sänkts genom att från bryggan föra åran till munnen, i ett försök att vattenfylla denna.

Eller att försök gjort att med åran bända på liket på bottnen och att man då halkat/måttat fel edyl och träffat lätt i munnen.

En åra kan ge intryck av att vara ett bra verktyg för saker långt bort och saker som är lite tunga eller som man ogärna tar i, men blir ofta svår att hantera med full kontroll på det sättet. Man tar lätt i lite för mycket eller lite för lite.

Möjligheten finns väl att liket fått en liten tjong helt en passant om någon var i båten efteråt och skulle lägga till igen. Eller innan, på bryggan. Åror kan leva lite sitt eget liv för dem som inte är mycket vana.

Men man kanske ska börja i andra änden och se om det finns turkosa årblad på Granliden.
Citera
2017-07-05, 16:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Precis - men passagen där JJ skulle ha tagit en dragen AP under armen och föreslagit lite frisk luft kanske överensstämmer med verkligheten? - En liten promenad ned till bryggan?

Citat:
Absolut möjligt. Kan rent av framkalla själva behovet att berätta -- för att ge en "anständig version".

Ja, i stora drag stämmer nog historien men avslutet var nog inte så snyggt och rejält, bättre då att svänga ihop en historia om en båttur.
Citera
2017-07-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag håller absolut med dig, och vill självklart att hon ska dömas för mord på Aki. Men när Mats A*m "vaknade upp" vid Linda Chens brända kropp och kom med världens märkligaste förklaringar var han varit, så fick rättvisan sig en törn. Han blev dömd för griftefrid..

Sedan är ju frågan om de på rättspsyk klassar henne som mytoman, eftersom det är ett tvångsmässigt ljugande om allt från stort till smått.

Jag går igenom FUP ännu en gång och tittar på förhören med henne och ser vilket tålamod poliserna har.
Trots allt är det tydligt att de på slutet märker hur meningslöst det är att hålla förhör med henne. Ställer de en fråga kan hon fritt börja tala om något helt annat

Kvarlevorna var i så väldigt dåligt skick att det ej gick att utesluta olyckshändelse.
Detta var orsaken till att det bara blev brott mot griftefrid.
I Akis fall har man so far kommit fram till att han tagits av daga. Vi får se om HR kommer fram till samma sak som TR.
Citera
2017-07-05, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Lol nu kanske jag inbillar mig eller såvar det bara ett försök av någon att vara rolig. Men, sas det inte att Julia hade bett Jafar om tillåtelse att ha sex med Mohammad?
MR:
Citat:
Julia frågade mig om sex men när jag nekade och då blir hon ledsen och efter ett tag så märker hon att jag och Johanna har en relation med varandra, en sexuell relation.
Citera
2017-07-05, 17:01
Medlem
Citat:
Jo men vilka andra skulle hon fråga?

Uppsalamaffian som dom kallas?

De är inga trevliga gossar i mångt och mycket men de går inte och har ihjäl okända personer bara för sitt eget höga nöjes skull, och framför allt inte utan att tjäna något på det.

Dessutom skulle de aldrig göra något sådant för en person de vet inte kan hålla käften, de gillar inte fängelser mer än vad JM kommer att göra.

De som återstår är JM,s eget kött och blod, de är de enda som är svagsinta nog att lita på mytomanen och manipulatören JM.

Impulsstyrda Johanna Möller fick en impuls som hon som vanligt inte kunde kontrollera, ingen riktig plan för vad som ska hända efteråt, bara action och med påföljande katastrof.

Johannas konspirationsteori var att byggföretagaren Juha hade kontakt med ryska maffian och att Aki langat/smugglat knark åt dem. Att det var de som låg bakom. Eller David lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in