Helt ärligt vet jag inte om det är värt att kämpa mer, allt känns bara hopplöst. Jag är född år 1998, alltså 19 år och har massa jävla problem. Jag har alltid haft svårt för sociala situationer, t.ex att skaffa vänner, prata framför folk osv. När jag var 13 fick jag diagnoserna ADD och autistiska drag. Jag har alltid haft svårt för att bli vän jämnåriga, det har vart lättare med yngre. Hela mitt liv har jag vart så jävla ensam och har alltid känt att det är något fel på mig, jag har aldrig passat in. Strax innan jag fyllde 18 förändrades mitt liv helt, tack vare min lillasyster och inte mig tror jag så det skulle ju förmodligen inte blivit bättre annars. Det som blev bättre var att jag började få mer kontakt med min systers kompisar och jag vågade mycket mer så jag lärde känna andra och nu känner jag mig inte alls blyg. Jag har alltid tvekat på om jag har sociala svårigheter eller om allting alltid har berott på blyghet. Att mina ungdomsår är förstörda försöker jag leva med även om det är svårt. Det ända är att jag inte har många vänner alls i min ålder och jag har fortfarande lite svårt att bli vän med äldre, vilket suger egentligen för jag känner mig inte normal. Jag umgås vänner från 14-19 år, de flesta är 17 år av de. Men tydligen är det fel för ibland får jag höra såna kommentarer som "jag tycker synd om dig, du är 19 och umgås med 16 åringar", är det så jävla konstigt eller? Jag tar väldigt illa upp av såna kommentarer, för det känns som vad jag än gör blir det fel och när man har kämpat hela livet med att få vänner är det inte roligt att höra sånt. Jag är så jävla trött på att höra att jag gör något fel som att umgås med en yngre, att jag är omogen. Det känns återigen som att det är fel på mig och som att jag inte är normal eller passar in. Jag beter mig inte moget för att vara 19 år, det känns bara inte som jag kan det för jag inte mår bra och för jag har mått ännu sämre i flera år förut och gått igenom massa skit. Varför är jag som jag är tror ni? Varför har vissa människor så svårt för att gilla mig? Varför är jag inte normal?