Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Så har jag uppfattat det. Om jag har förstått rätt så handlar det om en metod att fånga kräftor som jag inte känner till, men som någon i tråden berättat om. Man lägger nätet på botten, lägger på mat till kräftorna och lyfter upp nätet med kräftor.
Hade det varit jag så hade jag fångat betesfisk med nätet och sedan stoppat betesfisk i kräftburarna.
–
Jag har själv fiskat mkt kräftor med kräftburar som agnas med fisk som jag fått via nät, att lägga ut nätet på botten med agn har jag aldrig hört talas om, då måste man vara påpasslig hela tiden och dra upp nätet låter helt främmande för mig, alla har väl olika metoder kanske?!
Jag har läst i FUP att JM sa att de agnade burarna med korv men hittar inte sidan, varför då lägga ut nät, det påstods ju att de fick flera hundra kilo kräftor när AG ( kan ha fel när det gäller namn ) och ngn kompis fiskade kräftor vid ngt tillfälle.
De lade ut burarna på fredagen sen skulle de vittjas på lördagsmorgonen sen förhoppningsvis kokas och ätas på lördag kväll, sen skulle de åka hem på söndagen, all denna mat som inhandlades när skulle den ätas?
Hade det inhandlas ngn krondill för kokningen av kräftorna det har jag inte kunnat läsa mig till på kvittona?