Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Om man nu inte vill vara en bokstavshora och istället läsa inlägget lite bredare så är det en självklarhet att det blir mer ekonomi, siffror och tal på T5 än T2. Men jag tackar för ditt givande inlägg, som egentligen bara bestod av en skönsmässig approximering.
Får göra dig besviken. Det förekommer inte speciellt mycket siffror heller på T5. Uppgifterna under skatterätten är snarare av typen "Är det här koncernbidraget tillåtet?" eller "Utgör utgifterna A, B och C avdragsgilla kostnader?" än "Hur mycket skatt kommer Sven få betala?". När jag tänker på det är det inte alls mycket räknande som behöver göras.
Med det sagt så tyckte jag att terminen varken var roligare eller tråkigare än någon annan. Jag upplevde dock att många andra hade starka åsikter. Om man ska generalisera rätt grovt tycktes kvinnliga studenter överlag klaga på kursen mer än sina manliga kursare.
För den som vill starta eget finns det säkert bättre ställen att lära sig det viktigaste. Konflikter mellan bolagets styrelse och bolagsstämman uppstår ju inte så ofta i den typen av företag, medan sådana problem ägnas ganska mycket utrymme på associationsrätten.