2017-07-03, 13:41
Medlem
Pata kanske gick av i Hallsberg för att träffa en dejt. Spec om han haft ett gräl med föräldrarna som dom valt att kalla Psykos. Inte helt omöjligt med tanke på hur många utropstecken de använder.
Citera
2017-07-03, 14:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Beskrivningen av hans kläder var fel. Han har t ex inte ljusa byxor på sig. Ser ut som jeans. Och jag undrar också vad han håller i vänstra handen. Han verkar bestämd och jag tror inte alls han tror att det är Mjölby.

Det är så många fel och oklarheter hela tiden, vad det nu beror på. Varför lades inte filmen ut tidigare? Min känsla av att något annat pågår växer sig starkare men jag kan inte sätta fingret på det. När inte ens kläderna stämmer, hur vet vi att det här med telefonsamtalen stämmer? Eller "psykosen"?

EDIT: Nu ser jag på stillbilden att det är en mugg med kaffe (?) han håller. Eller? Lugn och stadig gång med kaffe el dylikt med sig. Hmm....

Du har rätt, på Hitta Patrik gruppen skriver de felaktigt ljusa byxor, men det ser ut som mörka byxor, kanske jeans eftersom de ser lite ljusare ut på låren. Däremot står det inget på Missing People om kläderna vad jag kunde se.

Tycker också som du säger att det är en kaffemugg han håller i handen på stillbilden, men på de rörliga ser det ut som det mörka skulle kunna vara något fyrkantigt med några andra grejor på. Kan det bara vara skugga från armen? Dator?

Jag börjar mer och mer tro att den känsla jag har haft att det är något som verkar konstigt beror på osynket mellan polisens/MissingPeople/FIKKs och föräldrarnas/Hitta Patrik-gruppen.

Jag lutar åt att polisen har någon info (kanske från datorn, kompisar eller t.om föräldrarna?) som stöder en teori om att Patrik har tagit självmord, medan föräldrarna och gruppen vägrar tro detta.

Vet inte, men har svårt att tro att polis att de skulle lägga av att leta om de skulle tro att Patrik är psykiskt inkapabel att ta hand om sig själv? Vädret har ju varit sådant att Patrik skulle kunna överleva ganska länge om han virrat bort sig i skog och mark.
Kan inte tro att polisen tror att Patrik är runt om på olika orter och livnär sig utan pengar eller kontakter.

Nu vet jag inte riktigt hur länge man gjorde aktiva sök.

När började man söka? Det måste ändå ha gått ett tag. Dels för att man inte visste var Patrik gått av, men också kanske man dröjde innan man insåg att det verkligen var ett försvinnande.

Där kan man ha missat de allra viktigaste timmarna och dagarna.
Citera
2017-07-03, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Pata kanske gick av i Hallsberg för att träffa en dejt. Spec om han haft ett gräl med föräldrarna som dom valt att kalla Psykos. Inte helt omöjligt med tanke på hur många utropstecken de använder.

Men varför skulle Patrik isf lämna väskorna, dessutom på olika ställen?
Och skulle de inte ha hört av sig när det har varit sånt hallå efter hans försvinnande? Och hans telefon och kort har inte använts.

Eller menar du att han blivit bortförd och mördad?
Citera
2017-07-03, 14:39
Medlem
Jag tror inte han vill bli funnen. Något är galet här, har en känsla av att föräldrarna styr Patrik och ska kontrollera honom då de oxå säger att man får hålla fast i honom om man ser honom. Hålla fast någon mot dennes vilja är övergrepp. Patrik vill inte hem.
Citera
2017-07-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men varför skulle Patrik isf lämna väskorna, dessutom på olika ställen?
Och skulle de inte ha hört av sig när det har varit sånt hallå efter hans försvinnande? Och hans telefon och kort har inte använts.

Eller menar du att han blivit bortförd och mördad?

Pga att ett brott har begåtts. Dejten gick fel tex.
Citera
2017-07-03, 15:02
Medlem
Pajosvs avatar
Har försökt att förbättra filmen från perrongen. Har saktat ned filmen samt zoomat in. Men det ger inte så mycket...

https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y

Har "döpt" filmklippet till PPP (Patrik På Perrongen) eftersom jag förmodar att den framgent kommer att kallas så i tråden.
Senast redigerad av Pajosv 2017-07-03 kl. 15:12.
Citera
2017-07-03, 15:17
Medlem
Det här börjar liknas JonBenet Ramsey och Madelene McCann... något är lurt.
Citera
2017-07-03, 15:21
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Jag tror inte han vill bli funnen. Något är galet här, har en känsla av att föräldrarna styr Patrik och ska kontrollera honom då de oxå säger att man får hålla fast i honom om man ser honom. Hålla fast någon mot dennes vilja är övergrepp. Patrik vill inte hem.

Att hålla fast en vuxen, myndig person mot dennes uttalade vilja kan kan nog bli knepigt rent juridiskt, om det inte är så att man kan visa på att man gjort detta för att personen inte ska skada sig själv eller andra.
Citera
2017-07-03, 15:23
Medlem
Jag tycker också att något verkar skumt, vi får alltså se den här videon efter 6 veckor han har varit borta och polisen misstänker att han har psykos när det är tydligt att han inte har det. Kanske har de sagt något annat medan föräldrarna påstår själva att han har drabbats av psykos :S?
Citera
2017-07-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Att hålla fast en vuxen, myndig person mot dennes uttalade vilja kan kan nog bli knepigt rent juridiskt, om det inte är så att man kan visa på att man gjort detta för att personen inte ska skada sig själv eller andra.

De säger att han fått psykos, hur vet de det? De har ju inte ens träffat honom, och att höra det på telefon kan man bara inte göra. Något är lurt.
Citera
2017-07-03, 15:31
Medlem
Nu har det rensat utav helvete i gruppen och stängt av kommentarsfunktionen. Seriöst? Nej, något är galet fel här.
Citera
2017-07-03, 15:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Har försökt att förbättra filmen från perrongen. Har saktat ned filmen samt zoomat in. Men det ger inte så mycket...

https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y

Har "döpt" filmklippet till PPP (Patrik På Perrongen) eftersom jag förmodar att den framgent kommer att kallas så i tråden.

Tack!
Tror att det svarta kan vara ärmen på den svarta jackan. Något han håller om, eller så är det en mugg möjligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in