Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Beskrivningen av hans kläder var fel. Han har t ex inte ljusa byxor på sig. Ser ut som jeans. Och jag undrar också vad han håller i vänstra handen. Han verkar bestämd och jag tror inte alls han tror att det är Mjölby.
Det är så många fel och oklarheter hela tiden, vad det nu beror på. Varför lades inte filmen ut tidigare? Min känsla av att något annat pågår växer sig starkare men jag kan inte sätta fingret på det. När inte ens kläderna stämmer, hur vet vi att det här med telefonsamtalen stämmer? Eller "psykosen"?
EDIT: Nu ser jag på stillbilden att det är en mugg med kaffe (?) han håller. Eller? Lugn och stadig gång med kaffe el dylikt med sig. Hmm....
Du har rätt, på Hitta Patrik gruppen skriver de felaktigt ljusa byxor, men det ser ut som mörka byxor, kanske jeans eftersom de ser lite ljusare ut på låren. Däremot står det inget på Missing People om kläderna vad jag kunde se.
Tycker också som du säger att det är en kaffemugg han håller i handen på stillbilden, men på de rörliga ser det ut som det mörka skulle kunna vara något fyrkantigt med några andra grejor på. Kan det bara vara skugga från armen? Dator?
Jag börjar mer och mer tro att den känsla jag har haft att det är något som verkar konstigt beror på osynket mellan polisens/MissingPeople/FIKKs och föräldrarnas/Hitta Patrik-gruppen.
Jag lutar åt att polisen har någon info (kanske från datorn, kompisar eller t.om föräldrarna?) som stöder en teori om att Patrik har tagit självmord, medan föräldrarna och gruppen vägrar tro detta.
Vet inte, men har svårt att tro att polis att de skulle lägga av att leta om de skulle tro att Patrik är psykiskt inkapabel att ta hand om sig själv? Vädret har ju varit sådant att Patrik skulle kunna överleva ganska länge om han virrat bort sig i skog och mark.
Kan inte tro att polisen tror att Patrik är runt om på olika orter och livnär sig utan pengar eller kontakter.
Nu vet jag inte riktigt hur länge man gjorde aktiva sök.
När
började man söka? Det måste ändå ha gått ett tag. Dels för att man inte visste var Patrik gått av, men också kanske man dröjde innan man insåg att det verkligen var ett försvinnande.
Där kan man ha missat de allra viktigaste timmarna och dagarna.